Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ما هر روز از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنیم، بنابراین جای تعجب نیست که آلودگی و ذرات ریز به سرعت روی صفحه‌نمایش، دوربین یا درگاه‌های اتصال گوشی ما جمع شوند. اگر گوشی هوشمند نیز شما کمی کثیف به‌نظر می‌رسد، نکات ما به شما کمک می‌کند آن را تمیز کرده و به حالت قبلی برگردانید. با اِروتِک همراه باشید.

هنگام تمیز کردن گوشی هوشمند از چه کارهایی باید اجتناب کرد؟!

هنگام تمیز کردن گوشی هوشمند خود از چند ماده و تکنیک خاص اجتناب کنید که واضح‌ترین آنها آب است! در حالیکه می‌توانید یک پارچه را برای تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی خود مرطوب کنید، اما بسیار مهم است که مراقب نفوذ آب به دستگاه خود باشید چراکه آب و الکترونیک، هیچ رابطه خوبی با همدیگر ندارند!

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

علاوه بر این، باید از استفاده از مواد ساینده یا مواد شیمیایی بسیار خشن در گوشی هوشمند خود اجتناب کنید. گوشی هوشمند شما از مواد شکننده به خصوص دوربین و صفحه‌نمایش شما تشکیل شده است، بنابراین باید خود را به مواد تمیزکننده ملایم‌تر محدود کنید و فقط موارد تمیزکننده‌ای را انتخاب کنید که برای گوشی‌های هوشمند ایمن هستند. نمونه‌هایی از این محصولات عبارتند از ایزوپروپیل یا پارچه آغشته به اتیل الکل، مقدار کمی آب، یا دستمال مرطوب کلروکس.

1. تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی هوشمند

هنگام تمیز کردن نمایشگر گوشی هوشمند خود، بهترین گزینه شما یک پارچه میکروفیبر است. رول توالت، حوله آشپزخانه و مواد مشابه می‌توانند بقایای الیافی باقی بگذارند، در حالیکه پارچه‌های میکروفیبر طوری طراحی شده‌اند که انواع کثیفی و گرد‌و‌غبار را جمع کنند.

شما می‌توانید از چند محصول پاک‌کننده برای تمیز کردن صفحه‌نمایش گوشی هوشمند خود استفاده کنید، از جمله مقدار کمی آب، الکل روی پارچه نرم یا دستمال‌های ضدعفونی‌کننده.

اگر از پارچه میکروفایبر استفاده می‌کنید، صرف نظر از اینکه به آب یا الکل آغشته شود، فقط مقدار کمی مایع روی آن بمالید. وقتی قسمت کوچکی از پارچه مرطوب شد، آن را به آرامی با حرکات دایره‌ای کوچک روی صفحه گوشی خود بمالید.

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

باید این کار را چند بار انجام دهید تا همه آلودگی‌ها را بگیرید، اما از بلندگوی جلوی گوشی هوشمند خودداری کنید. درنهایت اگر نمی‌خواهید هیچ ذره‌ای به فضای بین اجزای گوشی شما نفوذ کند، پارچه مرطوب را بر روی تمام صفحه حرکت دهید.

پس از این کار، می‌توانید گوشی خود را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید تا هرگونه گرد‌و‌غبار و کثیفی باقی‌مانده پاک شود.

همچنین می‌توانید هنگام تمیز کردن پشت گوشی هوشمند خود از همین فرآیند استفاده کنید و پارچه میکروفیبر خود را روی لنزهای دوربین بمالید، اما این کار را به آرامی انجام دهید تا از شیشه لنز محافظت کنید.

2. تمیز کردن پورت شارژ گوشی هوشمند یا جک هدفون

هنگام تمیز کردن هر پورت اتصال، باید بسیار مراقب باشید. اگر حرکات خود را به‌صورت ملایم انجام ندهید، ممکن است به پورت‌های اتصال گوشی خود آسیب برسانید یا بقایایی در آنها باقی بگذارید.

چند راه برای تمیز کردن جک هدفون گوشی هوشمند یا تمیز کردن پورت شارژ وجود دارد. در مرحله اول، می‌توانید از یک قوطی هوای فشرده برای بیرون راندن ذرات از پورت‌ها استفاده کنید. نازل هوای فشرده را به هیچ یک از درگاه‌های خود فشار ندهید، زیرا این کار می‌تواند به‌راحتی باعث آسیب دائمی به دستگاه شما شود. درعوض، نازل را سه یا چهار سانتی‌متر از درگاه دور نگه دارید و هوای کمی را به آن وارد کنید.

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

همچنین می‌توانید از یک سواب پنبه‌ای یا یک خلال دندان پیچیده‌شده در پنبه برای تمیز کردن پورت‌های اتصال خود استفاده کنید. با این حال، این کار می‌تواند کمی مخاطره‌آمیز باشد چراکه ممکن است بقایای فیبری داخل پورت‌های دستگاه شما باقی بماند. اگر قوطی هوای فشرده ندارید، مطمئن شوید که از یک سواب پنبه‌ای خشک استفاده کرده و فشار زیادی به درگاه وارد نمی‌کنید.

اگر در قسمت بیرونی یکی از درگاه‌های گوشی هوشمندتان باقی‌مانده‌ای قابل مشاهده است، می‌توانید مستقیماً از یک خلال دندان برای خراشیدن آن استفاده کنید، اما مطمئن شوید که آن را زیاد به داخل فشار نمی‌دهید.

3. تمیز کردن دوربین گوشی هوشمند

لنزهای دوربین و چراغ قوه گوشی هوشمند شما می‌توانند به مرور زمان گرد‌و‌غبار و کثیفی را جمع کنند و بر کیفیت تصاویر و ویدیوهای شما تأثیر بگذارند. اما تمیز کردن دوربین گوشی هوشمند شما باید با دقت و توجه انجام شود.

همچنین مطالعه کنید
تا چه زمانی می‌توان از یک گوشی اندرویدی استفاده کرد؟

سواب پنبه‌ای بهترین گزینه برای تمیز کردن دوربین گوشی هوشمند شما است، زیرا می‌تواند به قسمت‌هایی که پارچه امکان تمیز کردن آن را ندارد وارد شوند. شما می‌توانید از یک سواب پنبه‌ای خشک استفاده کنید، اما برای بهترین نتیجه، مقدار کمی الکل روی سواب بمالید.

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

هر لنز دوربین را به آرامی با حرکات دایره‌ای مالش دهید تا مطمئن شوید که خیلی محکم فشار نمی‌آورید. اگر مقداری گرد‌و‌غبار یا کثیفی وجود دارد که از بین نمی‌رود، بیشتر فشار ندهید. درعوض، سواب پنبه‌ای را (که در حالت ایده‌آل با الکل آغشته شده است) به مدت ده تا بیست ثانیه روی علامت نگه دارید تا ببینید آیا کمک می‌کند یا خیر.

همچنین می‌توانید از یک پاک‌کننده هوای فشرده برای خارج کردن گرد‌و‌غبار و کثیفی از لنزهای دوربین خود استفاده کنید، اما قوطی را خیلی نزدیک دستگاه نگه ندارید. در عوض، فاصله سه یا چهار سانتی‌متری را حفظ کنید تا دوربین‌ها آسیب نبینند.

4. تمیز کردن بلندگوی تلفن هوشمند

مانند درگاه‌های شارژ، ممکن است بخواهید از یک قوطی هوای فشرده برای بیرون راندن آهسته از بلندگوی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. مجدداً، مطمئن شوید که نازل را قبل از اعمال هوای فشرده سه یا چهار سانتی‌متر از دستگاه خود دور کرده‌اید.

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

هنگامی که در حال تمیز کردن قسمت داخلی گوشی هوشمند خود هستید، استفاده از هر نوع مایع ایده بدی است، اما می‌توانید از یک خلال دندان برای جدا کردن ذرات به آرامی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید خلال دندان را به آرامی بچرخانید تا آلودگی و گرد‌و‌غبار از بین برود، اما مطمئن شوید که به بلندگوها فشار وارد نمی‌کنید. فقط شکاف‌های بیرونی گوشی شما باید تمیز شوند؛ نه هیچ چیز دیگر! اگر خلال دندان ندارید، می‌توانید از سوزن سیم‌کارت گوشی خود نیز استفاده کنید.

5. تمیز کردن قاب گوشی هوشمند

تمیز کردن قاب گوشی هوشمند شامل تماس با هیچ قطعه الکترونیکی نیست، بنابراین لازم نیست در مورد آنچه استفاده می‌کنید سختگیر باشید. اگر یک قاب پلاستیکی گوشی بدون سوکت یا برچسب دارید، می‌توانید آن را به مدت یک ساعت یا بیشتر در آب گرم و صابون خیس کنید تا کثیفی‌های دائمی از بین بروند.

اگر نمی‌خواهید مسیر خیساندن را طی کنید، از یک دستمال مرطوب یا دستمال ضدعفونی‌کننده استفاده کنید تا قاب گوشی تمیز شود و سپس از یک سواب پنبه‌ای آغشته به آب یا الکل برای وارد شدن به گوشه‌ها و سوراخ‌ها استفاده کنید. اگر قاب گوشی هوشمند شما دارای محافظ صفحه است، از یک پارچه میکروفیبر مرطوب‌شده با کمی آب یا الکل برای پاک کردن آن استفاده کنید.

اگر مدت زیادی از تمیز کردن کیس گوشی شما می‌گذرد و باقیمانده‌های سخت زیادی وجود دارد، از سوزن، چاقوی خودکار یا موچین ابرو برای پاک کردن کثیفی استفاده کنید. سپس می‌توانید آن را پاک کنید یا کیف خود را با آب صابون بشویید.

6. برداشتن استیکرها از گوشی هوشمند

ممکن است چند برچسب تزئینی در پشت گوشی هوشمند خود داشته باشید که دیگر نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید، اما حذف برچسب‌ها می‌تواند آثار بدی را باقی بگذارد که ماه‌ها باقی می ماند.

بنابراین، اگر می‌خواهید یک برچسب را به طور موثر و بدون آسیب رساندن به دستگاه خود بردارید، ابتدا باید یک پارچه مرطوب‌شده با آب گرم روی آن قرار دهید و برای مدت کوتاهی آن را نگه دارید. این کار می‌تواند لبه‌های برچسب را کمی شل کند تا برای برداشتن آماده شوند. برای تقویت این امر، می‌توانید به آرامی برچسب را با یک پارچه مرطوب مالش دهید.

راهنمای کامل تمیز کردن گوشی های هوشمند

حالا وقت آن است که آن برچسب را جدا کنید. ممکن است بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید، اما به احتمال زیاد مقداری از برچسب باقی خواهد ماند. برای جلوگیری از این امر، برچسب را تنها با انگشتان خود جدا نکنید، در عوض، پارچه خود را با مقداری الکل یا پاک‌کننده لاک‌ناخن مرطوب کرده و شروع به فشار دادن لبه‌های برچسب به سمت بالا کنید. این کار باید احتمال چسبیدن باقی‌مانده استیکر به گوشی هوشمند شما را کاهش دهد. اگر بعد از لایه‌برداری هنوز مقداری ذره باقی مانده است، مقداری الکل یا پایک‌کننده لاک ناخن را مجدداً بمالید و از یک شیء صاف مانند کارت اعتباری یا موچین ابرو برای جدا کردن بقیه آن استفاده کنید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>