Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آموزش غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار در ویندوزهای 10 یا 11

آموزش غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار در ویندوزهای 10 یا 11

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از قابلیت‌های موجود برای نمایشگر رایانه شخصی در ویندوزهای 10 یا 11، سیستم روشنایی خودکار (Auto Brightness) نمایشگر این رایانه‌هاست. اما این قابلیت گاهی اوقات باعث آزار کاربران می‌شود و برخی از کاربران تمایل دارند آن را غیرفعال کنند. در این مطلب نحوه غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار در ویندوز 10 یا 11 آموزش داده شده است. با اروتک همراه باشید.

آشنایی با سیستم روشنایی خودکار ویندوز:

قبل از شروع، لازم است که بدانید روشنایی خودکار (یا تطبیقی)، فقط برای دستگاه‌های ویندوزی با صفحه‌نمایش داخلی مانند لپ‌تاپ، تبلت و رایانه‌های رومیزی همه‌کاره، اعمال می‌شود.

اگر از مانیتور خارجی استفاده می‌کنید، احتمالاً کنترل‌های روشنایی تطبیقی ​​را در تنظیمات سیستم خود نخواهید دید.

برخی از دستگاه‌های ویندوزی به‌طور خودکار روشنایی صفحه را بر اساس شرایط نور محیط تنظیم می‌کنند و برخی نه. این تغییرات بر اساس خوانش حسگر نوری است که در دستگاه شما تعبیه شده است.

همچنین، برخی از رایانه‌های شخصی، بسته به چیزی که روی صفحه‌نمایش خود مشاهده می‌کنید، اجازه تغییر خودکار روشنایی را می‌دهند که به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کند. مایکروسافت این ویژگی را “کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا” یا “CABC” می‌نامد. بسته به اینکه کامپیوتر ویندوزی شما از کدام یک از این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند، ممکن است یک یا دو کادر را برای کنترل این گزینه‌ها در تنظیمات مشاهده کنید که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نحوه غیرفعال کردن روشنایی تطبیقی ​​در ویندوز 10 یا 11:

در صورتیکه آماده غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار هستید، ابتدا تنظیمات ویندوز را با فشار دادن Windows+i باز کنید. البته برای این کار می‌توانید روی دکمه Start کلیک راست کرده و “Settings” را در لیست مشخص‌شده نیز انتخاب کنید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه روی یک فایل ورد (Word) رمز عبور قرار دهیم؟

آموزش غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار در ویندوزهای 10 یا 11

هنگامی که برنامه Settings باز شد، در ویندوز 10، روی گزینه “System” کلیک کنید، سپس “Display” را در “نوار کناری” انتخاب کنید. در ویندوز 11، روی “System” در “نوار کناری” کلیک کنید، سپس گزینه “Display” را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار در ویندوزهای 10 یا 11

در بخش “روشنایی و رنگ (Brightness and Color)” در ویندوز 10، به زیر نوار لغزنده روشنایی نگاه کنید و علامت کادر کنار “تنظیم خودکار کنتراست بر اساس محتوای نمایش داده شده برای کمک به بهبود باتری (Automatically adjust contrast based on the displayed content to help improve battery)” یا “تغییر خودکار روشنایی هنگام تغییر نور (Change brightness automatically when lighting changes)” را بردارید. اگر هر دو گزینه را می‌بینید، تیک هر دو را بردارید.

در ویندوز 11، روی فلش کوچک کنار نوار لغزنده “روشنایی (Brightness)” کلیک کنید تا یک منوی کوچک باز شود، سپس علامت “کمک به بهبود باتری با بهینه‌سازی محتوای نشان‌داده‌شده و روشنایی (Help improve battery by optimizing the content shown and brightness)” را بردارید.

آموزش غیرفعال کردن سیستم روشنایی خودکار در ویندوزهای 10 یا 11

اگر عبارت “تغییر روشنایی خودکار هنگام تغییر نور (Change brightness automatically when lighting changes)” را هم می‌بینید، علامت آن را نیز بردارید.

پس از آن، تنظیمات را ببندید. از این پس، روشنایی صفحه‌نمایش شما همیشه همانطور که آن را تحت کنترل دستی تنظیم کرده‌اید، باقی می‌ماند.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>