جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کنسول دستی زوتاک زون با نمایشگر امولد و پردازنده Ryzen 7 8840U رونمایی شد

کنسول دستی زوتاک زون با نمایشگر امولد و پردازنده Ryzen 7 8840U رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت زوتاک نیز مانند بسیاری از رقبای خود به بازار محبوب کنسول‌های دستی پیوست و در جریان رویداد گیمزکام ۲۰۲۴ به‌طور رسمی از کنسول «زوتاک زون» (Zotac Zone) رونمایی کرد. برای اطلاع از مشخصات و ویژگی‌های این کنسول دستی جدید، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کنسول دستی زوتاک زون

زوتاک زون از یک نمایشگر ۷ اینچی امولد با صفحه‌ی لمسی، رزولوشن 1080p، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت بهره می‌برد و تجربه‌ی بصری جذابی را همراه با گیم‌پلی روان ارائه می‌دهد. این نمایشگر از محتوای HDR نیز پشتیبانی می‌کند و به‌لطف پوشش بیش از ۱۰۰ درصدی گستره‌ی رنگی DCI-P3 و پوشش ۱۵۰ درصدی گستره‌ی رنگی sRGB، رنگ‌های دقیق و مشکی عمیقی را نمایش می‌دهد.

این دستگاه برای ارائه‌ی تجربه‌ی گیمینگ جدی طراحی شده و به پردازنده‌ی Ryzen 7 8840U شرکت AMD، همراه با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X-7500 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD از نوع M.2 NVMe PCIe 4.0 مجهز است. حافظه‌ی SSD و این میزان رم کنسول موردبحث هم سرعت بارگذاری بالای بازی‌ها را تضمین می‌کند. علاوه‌ بر این، کاربران با استفاده از حافظه‌ی microSD card قادر به افزایش فضای ذخیره‌سازی زوتاک زون خواهند بود.

کنسول دستی زوتاک زون با نمایشگر امولد و پردازنده Ryzen 7 8840U رونمایی شد

کنسول دستی جدید زوتاک دارای تریگرها و جوی‌استیک‌های هال افکت (Hall-effect) و بهره‌مند از فناوری القای الکترومغناطیسی است که از مشکلاتی مانند سایش و دریفت کردن آنالوگ‌های دسته جلوگیری می‌کند. تریگرهای این کنسول گیمینگ نیز به‌صورت دو مرحله‌ای قابل تنظیم هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا بین جابه‌جایی کم و زیاد بر اساس نیازهای مختلف بازی‌ها یکی را انتخاب کنند. این دستگاه همچنین دارای دو پد لمسی جداگانه در پایین جوی‌استیک‌ها است.

کنسول گیمینگ زوتاک زون با پشتیبانی از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۲، سرعت بالایی در هنگام اتصال بی‌سیم به اینترنت و سازگاری مناسب با لوازم جانبی بلوتوثی مختلف را تضمین می‌کند. این کنسول دستی همچنین دو پورت USB4 دارد که یکی در بالا و دیگری در پایین دستگاه قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت تعبیه‌شده بر روی دکمه‌ی پاور نیز امنیت این کنسول را افزایش می‌دهد. زوتاک با چیدمان متقارن، پایه‌ها و دستگیره‌های ارگونومیک کنسول دستی خود به راحتی کاربران در ساعات متوالی تجربه‌ی بازی‌ها توجه نشان داده است.

کنسول دستی زوتاک زون با نمایشگر امولد و پردازنده Ryzen 7 8840U رونمایی شد

بلندگوهای استریوی این کنسول نیز صدایی واضح را ارائه می‌دهند. سیستم خنک‌کننده‌ی زوتاک زون هم با لوله‌های حرارتی سه‌گانه و پره‌های آلومینیومی هیت سینک، قادر به خنک نگه‌داشتن دستگاه در هنگام تجربه‌ی بازی‌های گرافیکی و سنگین است.

برند زوتاک، لوازم جانبی مختلفی مانند کیف قابل حمل یا یک داک (Dock) چند پورته با رابط NVMe SSD را نیز در کنار کنسول دستی جدید خود به‌طور جداگانه می‌فروشد. زوتاک زون با یک ماه اشتراک گیم پس کامپیوتر (PC Game Pass) عرضه می‌شود تا کاربران از همان ابتدا به آرشیو متنوعی از عناوین جذاب موجود در این سرویس دسترسی داشته باشند.

پیش‌فروش کنسول دستی زوتاک زون در حال حاضر با قیمت ۷۹۹ دلار آغاز شده است.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *