Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بنچ مارک های کنسول دستی ASUS ROG Ally منتشر شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت ایسوس بنچ مارک های کنسول دستی ASUS ROG Ally را به‌تازگی به اشتراک گذاشت و این‌طور که به نظر می‌آید، کنسول مجهز به تراشه‌ی AMD Z1 Extreme، برتری واضحی نسبت به کنسول قابل حملی که از نسخه‌ی استاندارد این تراشه بهره می‌برد را به نمایش گذاشته است.

طبق بنچ‌مارک‌های شرکت ایسوس، کنسول ASUS ROG Ally مجهز به تراشه‌ی Z1 Extreme، بهترین انتخاب برای کاربران است

در حال حاضر، شرکت ایسوس دو نسخه‌ی مختلف از کنسول دستی ASUS ROG Ally را روانه‌ی بازار کرده است؛ یک نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی AMD Z1 Extreme که قیمت ۶۹۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده و نسخه‌ی دیگری که از تراشه‌ی استاندارد Z1 بهره می‌گیرد و قیمتی ۵۹۹ دلاری دارد.

عرضه‌ی دو نسخه‌ی متفاوت از یک کنسول، جهت فراهم کردن گزینه‌ای مقرون به صرفه برای خریداران معمولی کنسول‌های قابل حمل انجام پذیرفته بود. چرا که نسخه‌های گران‌قیمت‌تر برای این قشر از مخاطبان توجیه اقتصادی جالبی ندارند. با این وجود، وقتی نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی Z1 را با نسخه‌ی قوی‌تر آن، چه در زمینه‌ی عملکرد گرافیکی و چه در زمینه‌ی پردازشی، مقایسه می‌کنیم سوال اصلی که هم‌چنان مطرح می‌شود به ارزش خرید این دو کنسول مرتبط است. خوشبختانه اما شرکت ایسوس به‌تازگی و با انتشار بنچ‌مارک‌های بازی هر دو تراشه، پرده از تفاوت قدرتی Z1 و نسخه‌ی Extreme برداشته است.

جهت مرور مشخصات این دو تراشه باید گفت که پردازنده‌ی Z1 Extreme از ۸ هسته‌ی مرکزی با ۱۶ رشته‌ی پردازشی و ۱۲ هسته با معماری پردازشی RDNA 3 استفاده می‌کند و از طرف دیگر، تراشه‌ی استاندارد AMD Z1 از ۶ هسته‌ی مرکزی با ۱۲ رشته‌ی پردازشی و ۴ هسته‌ی RNDA 3 بهره می‌گیرد. ضمناً، هر دو تراشه‌ی جدید کمپانی AMD توان حرارتی ۹ تا ۳۰ واتی دارند اما سرعت اورکلاک نسخه‌ی Extreme بیش‌تر از نسخه‌ی استاندارد آن است.

بنچ‌مارک‎های کنسول دستی ASUS ROG Ally

شرکت ایسوس کنسول قابل حمل ASUS ROG Ally را در سناریوهای مختلف و با نهایت توان ۳۰ واتی‌اش مورد آزمایش قرار داد و این تست‌ها شامل بازی‌های گوناگونی نظیر سایبرپانک 2077 و فورتزا هورایزن ۵ (Forza Horizon 5) می‌شدند. با توجه به بنچ‌مارک‌های ثبت شده در رزولوشن ۱۰۸۰P، می‌توان دید که نسخه‌ی Z1 Extreme در تمامی عناوین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌ی اصلی این تراشه داشته است.

همچنین مطالعه کنید
کونامی مشکلات بازی eFootball را با آپدیت این ماه برطرف خواهد کرد

در مجموع باید اذعان کرد که تراشه‌ی Z1 Extreme در زمینه‌ی پردازش گرافیکی و پیکربندی هسته، پردازنده‌ی مجهزی محسوب می‌شود و دقیقاً به همین دلیل است که این تراشه در حالت ۱۰۸۰P توانسته غلبه‌ی مطلق خود بر نسخه‌ی استاندارد را به نمایش بگذارد.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، میانگین عملکرد تراشه‌ی Z1 Extreme حدود ۴۲ درصد بهتر از نسخه‌ی استاندارد این تراشه ثبت شده است:

بنچ‌مارک‎های کنسول دستی ASUS ROG Ally

در حالت ۷۲۰P اما میانگین عملکرد این دو تراشه شاهد اختلافی ۳۴ درصدی بوده و هم‌چنان تفاوت چشم‌گیری بین تراشه‌ی Z1 Extreme و نسخه‌ی معمولی را می‌توان مشاهده کرد. افزون بر این، شرکت ایسوس در برخی سناریوها از فناوری افزایش مقیاس تصویری به نام “Radeon Super Resolution” در ثبت بنچ‌مارک حالت ۷۲۰P استفاده نموده و احتمالاً یکی از دلایل نزدیکی بیشتر تراشه‌ی Z1 Extreme و نسخه‌ی استاندارد به همین موضوع ربط دارد.

بنچ‌مارک‎های کنسول دستی ASUS ROG Ally

کنسول قابل حمل ASUS ROG Ally که به تراشه‌ی Z1 Extreme مجهز شده است و ۱۶ درصد بیش‌تر از نسخه‌ی معمولی قیمت خورده، حدود ۳۵ الی ۴۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسخه‌ی استاندارد این تراشه از خود نشان می‌دهد. بنچ‌مارک‌های جدید شرکت ایسوس اثبات می‌کنند که پرداخت ۱۰۰ دلار اختلاف قیمتی بین این دو نسخه در دراز مدت ارزش بیش‌تری خواهد داشت و کنسول‌های مجهز به تراشه‌ی Z1 Extreme به لطف سخت‌افزار بهتری که دارند، در بازی‌های مختلف نیز عملکرد بهتری ارائه می‌دهند.

با توجه به رقابت شدید بین کنسول‌های دستی در بازار، تنها زمانی نسخه‌ی استاندارد کنسول قابل حمل ASUS ROG Ally ارزش خرید پیدا خواهد کرد که این شرکت قیمت آن را کمی پایین آورده و برچسب قیمتی ۵۰۰ دلاری را برای عرضه‌ی این کنسول در نظر بگیرد.

منبع: wccftech

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>