جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

راهنمای بازی Tekken 8؛ 15 نکته‌ای که باید بدانید

راهنمای بازی Tekken 8؛ 15 نکته‌ای که باید بدانید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بازی Tekken 8 سرانجام در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر منتشر شد تا ارتقای بزرگی نسبت به قسمت پیشین خود ارائه کند و با استقبال گسترده‌ی منتقدان و بازیکنان روبه‌رو شود. در این بازی مبارزه‌ای، سیستم‌های جدیدی برای یاد گرفتن، شخصیت‌های تازه‌ای مانند Reina و Azucena و Victor جهت آشنا شدن و چالش‌های بیشتری برای غلبه کردن در دسترس بازیکنان قرار گرفته‌اند. از آن‌جایی که هر شخصیت دارای تکنیک‌ها و حرکات مخصوص خود است و می‌تواند از مکانیک‌هایی نظیر هیت (Heat) به شکل‌های منحصربه‌فردی بهره بگیرد، شاید این بازی در نگاه اول برای بسیاری از تازه‌واردان به سری تکن تا حد زیادی ترسناک و سردرگم‌کننده به نظر برسد.

خوشبختانه، ابزارهای زیادی برای کمک به بازیکنان در Tekken 8 تعبیه شده‌اند تا تجربه‌ی آسان‌تر و سرراست‌تری داشته باشید. جهت آشنایی با ۱۵ نکته و ترفند که بیشتر به‌درد تازه‌واردان می‌خورند اما احتمالاً به کار بازیکنانی که دنبال بهره بردن از مکانیک‌ها و قابلیت‌های جدید تکن 8 هستند نیز بیایند، اِروتِک را در ادامه‌ی این متن همراهی کنید.

۱. شخصیت موردعلاقه‌ی خود را پیدا کنید!

شخصیت Kuma در بازی Tekken 8

شاید خیلی واضح به نظر برسد اما همین مورد یکی از اصلی‌ترین قوانین بازی‌های مبارزه‌ای است. سرگرم‌کننده‌ترین شخصیت برای خود را از همان ابتدا انتخاب کنید، لزومی هم ندارد که حتماً سراغ قوی‌ترین و بهترین شخصیت‌های کل بازی بروید. مبارز موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کرده و یکی از حالت‌های آرکید، تمرینی یا Super Ghost Battle را برای آزمایش قابلیت‌ها و حرکات مختلف آن برگزینید. در صورت تمایل، با فعال کردن «Special Style» می‌توانید برخی از تکنیک‌های خاص شخصیت موردنظر خود را نیز در مبارزات ببینید و شناخت بهتری نسبت به او به‌دست آورید.

۲. کامبوهای اصلی

قبل از اینکه سراغ کامبوهای پیچیده و بزرگ بروید، بهتر است که با کامبوهای اصلی و اساسی آغاز کنید. این نوع کامبوها، همان حرکات خاصی هستند که می‌توانید با اعتماد به نفس بیشتری از پس اجرای آن‌ها بربیایید و به‌سرعت بر سر رقبای خود خرابشان کنید! کامبوی «Right Punch» شخصیت رینا یکی از نمونه‌های خوب کامبوهای کاربردی و سرراست محسوب می‌شود که با فشار دادن پشت سر هم دکمه‎‌ی مثلث و رسیدن به یک کامبوی 4 ضربه‌ای، آسیب قابل توجهی به دشمنان می‌رساند. این نوع کامبوها می‌توانند پشتوانه‌ی خوبی برای مبارزات شما شوند و در مواقع ضروری به کمک شما بیایند تا کم‌کم کامبوهای جدید و پیچیده‌تری را به سبک بازی خود اضافه کنید. فقط به این موضوع نیز توجه داشته باشید که استفاده‌ی مداوم از یک کامبوی ثابت می‌تواند به رقیب شما فرصت خوبی برای مجازات کردنتان بدهد.

۳. از اطلاعات مربوط به فریم در تمرینات استفاده کنید

اطلاعات و داده‌های فریم (Frame Data) برای تمامی بازیکنان از همان ابتدا در دسترس قرار دارد و نیازی به خرید بسته‌ی الحاقی اضافه نیست، اما اگر این قابلیت را از همان ابتدا فعال نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود حتماً آن را مورداستفاده قرار دهید و از اطلاعات مختلفی درباره‌ی فریم حملات و ضربات خود بهره بگیرید. دقت کردن به تغییرات فریم در حالت‌های مختلف مانند نشستن، پریدن و…، می‌تواند در بهینه‌سازی کامبوهای شما مؤثر واقع شود.

۴. به لانچرها و پرت کردن رقیب خود به هوا عادت کنید!

پرت کردن رقبا به هوا و ضربه زدن به آن‌ها در مواقعی که معلق شده‌اند، یکی از پایه‌های مبارزات سری تکن محسوب می‌شود و بازی Tekken 8 نیز از این نظر تغییری نکرده است. با لانچرها (Launchers) و پرت کردن رقبای خود به هوا، قادر خواهید بود تا از برخی از بهترین کامبوهای بازی نیز استفاده کنید و گزینه‌های بیشتری در مبارزات داشته باشید. سعی کنید از بهترین لانچرها بسته به شرایط مختلف کمک بگیرید، اما به لانچرهای رقیب خود نیز توجه نشان دهید و آماده‌ی جاخالی دادن آن‌ها باشید.

۵. تمام تکنیک‌ها را بررسی کنید

وقتی که وارد حالت تمرینی بازی می‌شوید و لیست حرکات را بررسی می‌کنید، خواهید دید که دو تب کلی در قالب تکنیک‌های اصلی (Main Techniques) و تمامی تکنیک‌ها ارائه شده‌اند. تب تکنیک‌های اصلی که کامبوها و مهارت‌های خاص یک شخصیت را به‌صورت خلاصه‌شده در اختیارتان می‌گذارد، اما با رفتن به تب تمامی تکنیک‌ها می‌توانید با برخی از کامبوها و حرکات‌های هیتی که در جای دیگری به آن‌ها اشاره نشده است، آشنایی پیدا کنید. بررسی لیست کامل تکنیک‌های بازی برای تنوع دادن به استراتژی‌های خود و عمیق‌تر شدن در شخصیت موردنظرتان، روش مفید و مؤثری به‌شمار می‌رود.

شخصیت استیو فاکس در بازی Tekken 8

۶. کامبوها را دائماً تمرین کنید

در حالت تمرینی بازی Tekken 8، چالش‌های مختلفی با محوریت کامبو وجود دارد که احتمالاً بارها از کامل کردنشان جا می‌مانید. از این فرصت استفاده کنید و با نحوه‌ی به‌کارگیری کامبوها آشنا شوید تا دیگر بدون دیدن راهنمای کامبوها و دکمه‌‎های روی صفحه، قادر به اجرا کردنشان باشید. بعد از اینکه کامبوهای مهم را به خاطر سپردید، سعی کنید از آن‌ها در حین مبارزات خود و گیم‌پلی عادی بهره بگیرید و مجدداً به حالت تمرینی برگردید تا تسلط بهتری بر کامبوهای موردعلاقه‌ی خود پیدا کنید.

۷. تمرین Punishment

یادگیری و استفاده از کامبوها بیشتر برای استراتژی‌های تهاجمی به کار می‌آید اما برای مواقعی که نیاز به دفاع کردن و سوءاستفاده از نقاط ضعف حریف و فرصت‌های مختلف دارید، باید سراغ «Punishment Training» بروید. در این حالت می‌توانید از بین دو درجه‌ی سختی Normal و Hard برای پیاده‌سازی سناریوهای مختلفی استفاده کنید. در حالت نرمال، کامپیوتر یک ضربه یا کامبوی پایه‌ای را انجام خواهد داد تا ببینید که دقیقاً ایده‌آل‌ترین گزینه برای مجازات کردن و فرصت‌طلبی چیست. مطابق آموزش‌های خود بازی عمل کنید و با درست انجام دادن این Punishment، به سناریوی بعدی بروید. درجه‌ی سختی Hard اما دیگر مستقیماً به شما توضیحی ارائه نمی‌دهد و خودتان باید زمان‌بندی و دقت بالایی برای انجام این کار به خرج دهید!

۸. از Special Style استفاده کنید

در جدیدترین قسمت سری تکن، «Special Style» راه تازه‌ای برای استفاده از دکمه‌های اصلی جهت اجرای دستورها و حملات خاصی مانند کامبوهای هوایی یا ضربه‌های نشستنی و زمینی به پایین‌تنه‌ی رقباست که بسته به جهتشان، تغییر می‌کنند. این قابلیت به بازیکنان اجازه می‌دهد تا کامبوهای پیچیده و حرکات خاصی را پیاده‌سازی نمایند اما نباید لزوماً تنها از یک دکمه یا یک دستور ثابت بهره بگیرید. با تنوع دادن به دکمه‌ها و کامبوهایی که مورداستفاده قرار می‌دهید، رقبای خود را نیز بهتر سردرگم خواهید کرد.

۹. به Special Style وابسته نشوید

اگرچه Special Style می‌تواند در نگاه اول خیلی کاربردی و مفید به نظر برسد، اما نباید برای طولانی‌مدت به آن اعتنا کنید. نه‌تنها بازی کردن با این روش می‌تواند شما را برای رقبا قابل پیش‌بینی کند، که آزادی خود برای اجرای تکنیک‌های مختلف را نیز از دست خواهید داد. بهترین راه این است که ابتدا با استفاده از Special Style، با توانایی‌ها و سبک مبارزه‌ی یکی از شخصیت‌ها آشنا شوید و بعد به حالت تمرینی بروید و تکنیک‌های اصلی آن‌ها را یاد بگیرید تا در نهایت نوبت یادگیری تمامی تکنیک‌هایشان برسد.

بازی Tekken 8 برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس/اس

۱۰. سیستم هیت

سیستم هیت (Heat)، هسته‌ی اصلی سیستم مبارزات بازی Tekken 8 است و با فشار دادن دکمه‌ی R1 در پلی استیشن 5 یا RB در ایکس باکس سری ایکس | اس فعال می‌شود. با استفاده از این دکمه، می‌توانید ضربه‌ی قدرتمندی به رقیب خود وارد کنید و با فشار دادن مجدد این دکمه، مانور آن را کامل نمایید تا آسیب بیشتری به رقیب وارد می‌شود (اگر جلوی آن ضربه را نگیرند و بلاکش نکنند).

روش دیگری که برای فعال کردن هیت وجود دارد، «Heat Engager» است. این‌ها به حرکات مشخصی گره خورده‌اند و به‌علت اینکه برایشان مقدار بیشتری از Heat Gauge را جهت استفاده در اختیار دارید، می‌توانید از فرصت‌های بیشتری برای اجرای کامبوهای متفاوتی نسبت به Heat Smash پیش‌فرض استفاده کنید. بازیکنان در تکن 8 همچنین قادرند که با استفاده از Heat Dash، هیت را لغو کرده و فاصله را با رقیب خود کمتر کنند.

۱۱. چه مواقعی باید از هیت استفاده کرد؟

از آن‌جایی که در هر راند تنها یک‌بار فرصت استفاده از هیت را پیدا می‌کنید، امکان پشت هم فعال کردن آن دیگر وجود ندارد، هر هیت باارزش‌تر از قبل می‌شود و باید به زمان‌بندی اجرای آن‌ها دقت کرد. حقیقت این است که هیت به کامبوهایی که زیاد به‌کار می‌گیرید بستگی دارد و به‌طور مثال، استفاده از Heat Engager در مواقعی که قصد چند حمله‌ی متوالی به رقیب و وارد کردن آسیب دائمی را دارید، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. از طرف دیگر، برای مواقعی که می‌خواهید از حملات رقیب خود فرار کنید و وضعیت مبارزه را به نفع خود تغییر دهید، استفاده از یک Heat Smash در این سناریو کاربردی خواهد بود. مانند همیشه، تصمیم نهایی در دستان شماست و باید با توجه به وضعیت‌های مختلف، بهترین زمان برای استفاده از هیت را پیدا کنید.

۱۲. به‌کارگیری Power Crush

در بازی تکن 8، «Power Crush» یک نوع حمله‌ وجود دارد که به شما کمی سوپر آرمور (Super Armor) می‌دهد، آسیب حمله‌ی رقیب را جذب می‎‌کند و فرصت جبران این حمله را در اختیار بازیکنان می‌گذارد. آسیبی که جذب می‌کنید نیز به جانِ قابل بازیابی تبدیل می‌شود. با این حال، باید به زمان استفاده از این نوع حملات توجه داشته باشید، خصوصاً اگر رقیب شما بر آسیب رساندن به پایین‌تنه‌ی شخصیتتان متمرکز شده است. هر شخصیت چندین گزینه‌ی مختلف برای Power Crush دارد، پس به‌موقع از آن‌ها استفاده کنید.

۱۳. تکرار کردن Super Ghost Battle

بعد از اینکه کمی در حالت آرکید کوئست بازی Tekken 8 جلو می‌روید، به حالت Super Ghost Battle دسترسی پیدا خواهید کرد که رقبای کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی را در مقابلتان قرار می‌دهد و درجه‌ی سختی را به‌مرور زمان بالا می‌برد. رقبای شما در این حالت از استراتژی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و برای تمرین بیشتر گزینه‌ی ایده‌آلی هستند. از آن‌جایی که امکان دانلود Ghost سایر بازیکنان و عملکرد آن‌ها را دارید، این حالت در واقع روش خوبی برای تمرین کردن و یاد گرفتن از بازیکنان حرفه‌ای‌تر و سطح بالاتر است.

۱۴. مبارزه کردن با Ghost خود

با توجه به اینکه Ghost شما، براساس تاکتیک‌هایتان مبارزه می‌کند و به تقلید نحوه‌ی عملکردتان در مبارزات می‌پردازد، راه مناسبی جهت آشنا شدن با عادات بد خود یا تله‌هایی که به دام آن می‌افتید به حساب می‌آید. با این شیوه، می‌توانید شناخت بهتری نسبت به نقاط ضعف خود پیدا کنید و گیم‌پلی و نحوه‌ی مبارزاتتان را بهبود بخشید.

۱۵. نحوه‌ی کسب Fight Money

فایت مانی (Fight Money) در واقع همان واحد پولی بازی تکن 8 است که به‌کمک آن می‌توانید آیتم‌های بیشتری برای شخصی‌سازی هر شخصیت بخرید. خوشبختانه بازی Tekken 8 از این نظر خسیسانه رفتار نمی‌کند و می‌توانید به‌راحتی با کامل کردن مسابقات در حالت‌های مختلف (غیر از حالت تمرینی) و رسیدن به دستاوردهای خاصی در طول بازی، پول زیادی به‌دست آورید.

منبع: Gamingbolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *