Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

یوبیسافت پشتیبانی آنلاین برخی از بازی های قدیمی خود را پایان می‌دهد

یوبیسافت به پشتیبانی آنلاین برخی از بازی های قدیمی خود پایان می‌دهد [لیست بازی ها]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی فرانسوی یوبیسافت به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد پشتیبانی از سرویس‌های آنلاین بازی‌های قدیمی‌اش را به پایان برساند. برای اطلاع از لیست بازی‌هایی که به‌زودی تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت، با اِروتِک همراه باشید.

طبق اعلام رسمی یوبی‌سافت، سرویس‌های آنلاین “بازی‌های قدیمی” این شرکت که شامل ۴ نسخه از سری اساسینز کرید (Assassin’s Creed) و قسمت‌هایی از سری بازی گوست ریکان (Ghost Recon) و اسپلینتر سل (Splinter Cell) و سری Trials می‌شوند، دیگر توسط استودیوهای متعدد این کمپانی فرانسوی پشتیبانی نخواهند شد. ۵ بهمن (۲۵ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۴ میلادی) آخرین روز پشتیبانی از بازی‌های قدیمی یوبی‌سافت در نظر گرفته شده است. لیست کامل این بازی‌ها را در پایان این مطلب می‌توانید مشاهده کنید.

اما اتمام پشتیبانی از سرویس‌های آنلاین این بازی‌ها دقیقاً به چه معناست؟ در پاسخ باید گفت که صاحبان این بازی‌ها، دیگر توانایی تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی این عناوین، وصل کردن حساب کاربری خود به بازی و استفاده از قابلیت‌های آنلاین را ندارند.

لازم به ذکر است که پشتیبانی خدمات آنلاین برخی از عناوینی که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند، پیش از این و در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط یوبی‌سافت از لیست سرویس‌های فعال این کمپانی در سایر پلتفرم‌ها حذف شد.

کمپانی یوبی‌سافت این هفته خاطر نشان کرد:

“قطع پشتیبانی چنین سرویس‌هایی برای بازی‌های قدیمی‌تر، کاری نیست که به‌راحتی بخواهیم انجام دهیم؛ اما چون تکنولوژی که این سرویس‌ها از آن استفاده می‌کنند منسوخ شده است، ضرورت داشت این تصمیم را بگیریم.”

لیست بازی‌هایی که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند

یوبیسافت لیستی از بازی‌هایی که پشتیبانی سرویس‌های آنلاین خود را از دست خواهند داد را منتشر کرد که در ادامه می‌توانید ببینید:

  • بازی اساسینز کرید ۲ – نسخه‌ی ایکس‌باکس ۳۶۰
  • بازی اساسینز کرید برادرهود – نسخه‌ی مک
  • بازی Assassin’s Creed Liberation HD – نسخه‌ی پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰
  • بازی Assassin’s Creed Revelations – نسخه‌ی رایانه‌های شخصی (PC)
  • بازی Ghost Recon Future Soldier – نسخه‌ی رایانه‌های شخصی
  • بازی Heroes of Might and Magic VI – نسخه‌ی رایانه‌های شخصی
  • بازی NCIS – نسخه‌ی رایانه‌های شخصی
  • بازی R.U.S.E – نسخه‌ی رایانه‌های شخصی
  • بازی Splinter Cell: Conviction – نسخه‌ی ایکس‌باکس ۳۶۰
  • بازی Trials Evolution – نسخه‌ی رایانه‌های شخصی
همچنین مطالعه کنید
توسعه بازی چندنفره آنلاین The Last of Us همچنان ادامه دارد

در مورد بازی‌های فعلی کمپانی یوبی‌سافت اما باید گفت که اساسینز کرید میراژ (Assassin’s Creed Mirage) به‌تازگی عرضه شده است و توانسته فروش موفقی را برای این کمپانی فرانسوی ثبت کند. بازی واقعیت مجازی Assassin’s Creed Nexus نیز تریلر جدیدی دریافت کرد و با ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی بیشتر آشنا شدیم. هفته‌ی پیش اما یوبی‌سافت خبر داد که “یک بازی بزرگ” را تا سال مالی بعد تاخیر زده است و بسیاری فکر می‌کنند منظور از این بازی بزرگ، عنوان مورد انتظار Star Wars Outlaw است. علاوه بر این‌ها، یوبی‌سافت تایید کرده که بازی Skull & Bones در ۳ ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه خواهد شد.

منبع: VGC

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>