جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هایپرکار الکتریکی یانگ وانگ می‌تواند بپرد و به‌صورت 360 درجه بچرخد! [تماشا کنید]

هایپرکار الکتریکی یانگ وانگ می‌تواند بپرد و به‌صورت 360 درجه بچرخد! [تماشا کنید]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یانگ وانگ U9 یک هایپرکار برقی با قدرت 1287 اسب بخاری است که با قیمت حدودی 236,000 دلار روانه بازار شده است. این خودرو به یک سیستم تعلیق فعال با نام «DiSus» مجهز بوده که قادر است خودرو را از زمین بلند کرده و حتی امکان چرخش 360 درجه‌ای به سبک «تانک» را نیز فراهم می‌کند.

یانگ وانگ، زیرمجموعه بخش تولید خودروهای لوکس و پریمیوم شرکت BYD، بزرگ‌ترین خودروساز چین، نامی برجسته و شناخته‌شده است. BYD به‌تازگی با فروش 1.9 میلیون خودرو، به نهمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شده که این آمار نشان‌دهنده افزایش 24.33 درصدی نسبت به سال گذشته است. طبق گزارش جدید ABI Research، شرکت BYD در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان است.

ویژگی‌ها و عملکرد یانگ وانگ U9

یانگ وانگ U9 که اواخر سال گذشته معرفی و ماه گذشته وارد خط تولید شد، با ظاهری بُرنده و درهایی به سبک قیچی عرضه می‌شود. این خودرو اگرچه در 2.36 ثانیه‌ از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد و حداکثر سرعت آن به 300 کیلومتر در ساعت (186 مایل در ساعت) محدود شده، اما شانس زیادی برای رقابت با برترین‌های این عرصه ندارد.

در دنیای سوپرکارهای الکتریکی، ارقام قدرت و عملکرد گاهی خسته‌کننده به نظر می‌رسند. طراحی موتور الکتریکی قدرتمند دیگر آنچنان دراماتیک نیست و همچنین رقابت چندانی در آن وجود ندارد.

خوشبختانه، یانگ وانگ دارای یک ویژگی برجسته در سیستم تعلیق خود است. این سیستم تعلیق فعال به خودرو اجازه می‌دهد تا ارتفاع هر چرخ را تا 75 میلی‌متر (3 اینچ) تنظیم کند. اگر خودرو در حالت پایین قرار بگیرد و تمام چرخ‌ها به‌طور همزمان با فشار به بالا حرکت کنند، سیستم تعلیق بیش از 1 تن نیروی بالابر (لیفن) تولید می‌کند و خودرو را از زمین بلند کرده و به معنای واقعی کلمه آن را به بالا پرتاب می‌کند! این قابلیت را می‌توانید در ویدئو زیر مشاهده کنید.

این زیباست: یک هایپرکار برقی یانگ‌وانگ U9 در حال رقصیدن و چرخشی همچون یک تانک. این خودرو ساخت BYD که در زمان 2.3 ثانیه از 0 تا 100 سرعت می‌گیرد و در حدود 13 دقیقه کاملاً شارژ می‌شود.

گاوین شوبریج (@KiwiEV) 17 ژوئیه 2024

این نوع چرخش‌ها برای کم و بیش هر خودرو الکتریکی با توانایی توزیع دقیق گشتاور بین چهار چرخ با نرخ‌های مختلف امکان‌پذیر است. در واقع، 4WD‌های آفرود برقی Rivian نیز می‌توانند از همین تکنیک برای چرخش آنقدر سریع بر روی سطوح نرم استفاده کنند!

طبق گزارش Green Car Reports، در واقع این حرکت آنقدر سریع است که Rivian از تبدیل آن به یک آپشن در خودروهای تولیدی خود امتناع کرد، زیرا خاک زیادی را به اطراف پرتاب می‌کند و با پیام‌ «Tread Lightly (محتاط باشید)» این شرکت سازگار نیست.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *