جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این برند نپالی اولین موتور دنیا با کارپلی اپل و اندروید اتو را عرضه می‌کند!

این برند نپالی اولین موتور دنیا با کارپلی اپل و اندروید اتو را عرضه می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

استارت‌آپ وسایل نقلیه‌ی برقی نپالی، Yatri Motorcycles، به‌تازگی اعلام کرده است که پروژه‌ی 1 نسل 2 این برند (P1 Gen 2) اولین موتور دنیا خواهد بود که به‌طور یکپارچه از سیستم‌های بی‌سیم اپل کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) پشتیبانی می‌کند.

طبق گفته‌های تاکور پودل به‌عنوان مدیر فنی Yatri، این ویژگی تاکنون به خودروهای چهار چرخ محدود بوده است، اما Yatri با پروژه‌ی جدید خود قصد دارد اندروید اتو و اپل کارپلی را برای اولین‌بار با یک خودروی دو چرخ در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار دهد.

ویژگی مذکور به رانندگان و موتورسواران این امکان را می‌دهد تا گوشی‌های خود را به‌صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل یا لوازم جانبی اضافی به P1 Gen 2 متصل کنند. علاوه‌بر این، دارندگان P1 Gen 2 می‌توانند از طریق نمایشگر داخلی این موتور به قابلیت‌های گوشی خود دسترسی پیدا کنند و از دستورات صوتی برای مسیریابی مطمئن، برقراری تماس، کنترل موسیقی و ارسال و دریافت پیام در حین رانندگی بهره بگیرند.

این برند نپالی اولین موتور دنیا با کارپلی اپل و اندروید اتو را عرضه می‌کند!

پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، اولین ویژگی بزرگ موتور P1 Gen 2 محسوب می‌شود که تاکنون به‌طور رسمی معرفی شده است. انتظار می‌رود که این قابلیت برای دارندگان مدل فعلی P1 نیز در دسترس قرار بگیرد، چرا که طراحی کلی مدل جدید دست‌خوش تغییر نشده است.

استارت‌آپ Yatri همچنین تأکید کرده است که مهم‌ترین پیشرفت‌های نسل دوم در مقایسه با نسل فعلی به قابلیت‌ها و عملکردهای اصلی P1 Gen 2 برمی‌گردد. با توجه به گزارش‌های پیرامون این محصول، Yatri بیش از ۱ میلیون کیلومتر از داده‌های کاربران P1 را همراه با بازخوردهای عمومی تجزیه و تحلیل کرده‌ است تا عملکرد، میزان راحتی و پایداری مدل جدید را بهبود ببخشد.

اگرچه تاریخ عرضه‌ی این موتور هنوز مشخص نیست، اما گزارش‌ها از احتمال عرضه‌ی P1 Gen 2 در سال جاری میلادی حکایت می‌کنند. همچنان اطلاعاتی درباره‌ی قیمت این محصول نیز اعلام نشده است. با این وجود، باید یادآور شد که مدل فعلی P1 در حال حاضر با قیمت اولیه ۵۶۵٬۰۰۰ روپیه (حدود ۴٬۲۴۰ دلار) در نپال به فروش می‌رسد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *