Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

این خودروی بدون راننده جدید جیلی با هوش مصنوعی دریفت می‌کشد!

این خودروی بدون راننده جدید جیلی با هوش مصنوعی دریفت می‌کشد! [ویدیو]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

جیلی اتو (Geely Auto)، تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی، به‌تازگی ویدیویی از جدیدترین خودروی بدون راننده خود با هوش مصنوعی (AI) را منتشر کرده است که روی یخ و برف حرکت می‌کند و حتی دریفت می‌کشد. این خودرو که ویدیوی دریفت آن در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، جیلی آن را “اولین فناوری دریفت بدون راننده در جهان” می‌نامد.

در این ویدئو، جیلی یک خودروی آزمایشی را به نمایش گذاشت که یک رانندگی خودکار کاملاً بدون سرنشین و دریفت خودکار بر روی برف و یخ (که این شرکت مدعی است با عملکرد یک راننده ماشین مسابقه حرفه‌ای قابل مقایسه است) را انجام می‌داد.

دریفت بدون راننده، جنبه مهمی از فناوری شاسی دیجیتالی هوش مصنوعی جیلی است که پیوستگی فناوری‌های جیلی را در مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی، شاسی‌های دیجیتال و رانندگی هوشمند نشان می‌دهد.

جیلی اتو یک برند خودروساز بزرگ زیر نظر گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی است. این شرکت علاوه بر تولید خودروهای الکتریکی خود، در چندین برند معروف دیگر مانند ZEEKR، ولوو، لوتوس و پولستار نیز سهام دارد.

خودروی دریفت با هوش مصنوعی جیلی؛ “اولین بار در جهان”!

به گزارش CnEVPost، جیلی اعلام کرده است که شاسی جدید این کمپانی دارای فناوری پیشرفته‌ای است که آن را قادر می‌سازد تکنیک‌های رانندگی تهاجمی را اجرا کند. این فناوری شامل یک الگوریتم مدل بزرگ ادراک است که هم با قابلیت‌های نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری یکپارچه شده است.

اینها قابلیت‌ها با همکاری یکدیگر در تلاشند تا یک سیستم کامل ایجاد کنند که می‌تواند وضعیت خودرو را در زمان واقعی حس و پیش‌بینی کرده و آن را مانند یک راننده حرفه‌ای تثبیت کند. علاوه بر این، سیستم فرمان با سیم خودرو، کنترل دقیق جهت حرکت را با تنظیمات انجام‌شده، در زمانی در حد میلی‌ثانیه امکان‌پذیر می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
رقیب جدید تسلا مدل S و پورشه تایکان مشخص شد؛ مازراتی کواتروپورته 2024

این خودروی بدون راننده جدید جیلی با هوش مصنوعی دریفت می‌کشد!

همانطور که Electrek گزارش می‌دهد، این خودروی جدید قادر است دریفت خودکار را انجام دهد و در عین حال ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و کمک راننده را برای مسافران فراهم کند. حتی اگر مسافران دریفت را ترجیح ندهند، خودرو همچنان می‌تواند به آنها کمک کند تا به راحتی حرکت کرده و آنها را ایمن نگه دارد.

این شرکت چندین ویژگی جدید برای مصرف‌کنندگان از جمله سیستم جلوگیری از برخورد قدرتمند و ترمز فعال را در آخرین مدل EV خود معرفی کرده است.

علاوه بر این، کنترل بردار گشتاور اصلاح‌شده موتور، توزیع نیرو در چرخ‌ها را در زمان واقعی و امکان جابجایی دقیق‌تر خودرو، از جمله دریفت را فراهم می‌کند. جیلی گفته است قابلیت های اساسی مانند حرکتی خرچنگی (چرخش 90 درجه‌ای چرخ‌ها) و چرخش تانکی (چرخش 360 درجه‌ای درجا خودرو) را می‌توان به‌راحتی با این فناوری به‌دست آورد.

جیلی در ادامه توضیح داد که خودروهای الکتریکی هوشمند مبتنی بر فناوری دریفت بدون راننده می‌توانند با کمک ایمنی هوشمند، مانند جلوگیری از برخورد و ترمز فعال‌تر، سطح ایمنی بالاتری را به کاربران ارائه دهند.

این خودروی بدون راننده جدید جیلی با هوش مصنوعی دریفت می‌کشد!

شاسی دیجیتالی جدید جیلی با هوش مصنوعی می‌تواند در صورت پشتیبان‌گیری و درک ترافیک ترافیک و رانش خودرو، آن را را تثبیت کرده تا از برخورد با موانع موجود در جاده، به‌ویژه در شرایط سخت، جلوگیری کند. در داخل کابین نیز مدل هوش مصنوعی Xingrui AI جیلی می‌تواند با سرنشینان خود مکالمه صوتی داشته باشد!

به گزارش CnEVPost، جیلی قصد دارد استفاده از فناوری‌های انرژی جدید پیشرفته را در محصولات Lynk & Co و Geely Galaxy، از جمله شاسی دیجیتال هوش مصنوعی تسریع بخشد تا تجربه جابه‌جایی ایمن را فراتر از انتظارات کاربران اصلی ارائه دهد.

خودروی برقی با هوش مصنوعی جیلی اولین نمایش عمومی توانمندی فناوری در سال‌های اخیر توسط این شرکت است.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>