جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
شرکت‌های خودروسازی آمریکایی با پلت‌فرم Digital Experience به خانواده اندرویدی‌ها پیوستند!

فورد و لینکلن با پلتفرم Digital Experience به خانواده اندرویدی ها پیوستند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در دنیایی که تحت سلطه اکوسیستم‌های دیجیتال قرار دارد و هر روز با دستگاه‌های متصل به یک‌دیگر اشباع می‌شود، چندان تعجب‌آور نیست که صنعت خودروسازی نیز با رویکرد “زندگی دیجیتال” سازگاری پیدا کند. با استناد به مطالعه کمپانی Parks Associates در سال 2022 میلادی، یک خانوار به طور متوسط از 16 دستگاه متصل استفاده می‌کند! از آنجایی که زندگی ما به طور فزاینده‌ای با فناوری در هم آمیخته می‌شود، طبیعی است که در هنگام سفر با خودرو نیز، تجربه دیجیتال یکپارچه را در طی مسیر انتظار داشته باشیم. به تازگی دو کمپانی خودروسازی مشهور آمریکایی، یعنی فورد و لینکلن، در اقدامی بی‌سابقه از یک پلت‌فرم مبتنی بر اندروید سازگار با خودروهای خود رونمایی کردند. این پلت‌فرم که “Digital Experience” نام دارد، وعده می‌دهد تا خودرو شخصی شما را به صورت یکپارچه با زندگی دیجیتال شما ادغام کند.

به ادعای کمپانی فورد، کاربران قادرند با استفاده از صفحه نمایش لمسی تعبیه‌شده بر روی داشبورد و دکمه‌های تعبیه‌شده بر روی فرمان خودرو، به راحتی به تمام گزینه‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. کمپانی لینکلن نیز قصد دارد با خودروهای شاسی بلند جدید خود به دنیای دیجیتال پا بگذارد. به ادعای لینکلن، استقرار اولیه پلت‌فرم “Digital Experience” در خودروهای لینکلن ناتیلوس (Lincoln Nautilus) مدل 2024 صورت خواهد گرفت و این خودروها به یک صفحه نمایش پانوراما 48 اینچی مجهز خواهند شد.

پلت‌فرم Digital Experience از نمایه‌های کاربری متنوعی پشتیبانی می‌کند و در صورت استفاده چند کاربره از یک خودرو، به هر یک از راننده‌های آن اجازه می‌دهد تنظیمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری منتخب خود نظیر “اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، مقاصد” موردعلاقه و موقعیت قرارگیری “صندلی‌ها، فرمان و آینه‌ها” را تعیین و تنظیم کنند. پس از ورود راننده به خودرو، این پلت‌فرم، تنظیمات از پیش تعیین‌شده توسط راننده را به صورت خودکار اعمال خواهد کرد.

علاوه بر این به واسطه پشتیبانی این پلت‌فرم از سیستم عامل اندروید، برنامه مسیریابی گوگل مپ (Google Maps) از طریق “مسیریابی ابتدایی، به‌روزرسانی ترافیک در زمان واقعی و مسیریابی پویا مجدد” سریع‌ترین مسیرهای ممکن به سمت مقصد را برای کاربر به نمایش می‌گذارد.

پلت‌فرم Digital Experience به صورت پیش‌فرض از دستیار صوتی هوشمند گوگل (Google Assistant) پشتیبانی می‌کند، با این حال کاربران قادرند بنا به تمایل خود از دستیار صوتی الکسا (Alexa) نیز بهره ببرند. این دستیارهای هوشمند در راستای “افزایش احساس راحتی” و “جلوگیری از حواس‌پرتی” راننده در این پلت‌فرم تعبیه شده‌اند و کاربران قادرند بدون لمس صفحه نمایش یا دکمه‌ها، قابلیت‌های زیر را از این دستیارهای صوتی دریافت کنند:

  • اعمال تنظیمات بر روی دما
  • جستجو اطلاعات در اینترنت، مخاطبان و ..
  • یافتن مقصد (برنامه‌های مسیریابی)
  • اعمال تغییرات بر روی ایستگاه رادیویی یا تغییر آهنگ‌های در حال پخش

علاوه بر این، این پلت‌فرم در راستای رفع نیازهای بخش “سرگرمی” از بازی‌ها ویدیویی پشتیبانی می‌کند و کاربران قادرند از طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های بازی موجود در پلت‌فرم گوگل پلی (Google Play) و نسخه انحصاری فورد از بازی آسفالت نیترو 2 (Asphalt Nitro 2) بر روی صفحه نمایش لمسی تعبیه‌شده بهره ببرند و از این طریق، در اوقات فراغت نیز در داخل خودروی خود سرگرم شوند. همچنین، این پلت‌فرم از طریق پشتیبانی از “اتصال بلوتوثی به یک کنترل‌کننده بازی” تجربه بازی فراگیرتری را نیز ارائه می‌دهد.

اما قابلیت‌های سرگرم‌کننده این پلت‌فرم تنها به گیمینگ محدود نمی‌شود! کاربران قادرند با استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر “یوتیوب، Prime Video و سایر پلت‌فرم‌های پخش محتوای چندرسانه‌ای” فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنند. لازم به ذکر است، پلت‌فرم Digital Experience از دستیارهای هوشمند اندروید اوتو (Android Auto) و اپل کار پلی (Apple CarPlay) نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران قادرند بنا به تمایلات خود از هر یک از این دو پلت‌فرم نیز بهره ببرند.

منبع: Arenaev

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *