Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گریت وال از یک شبه چت جی پی تی در خودروهای SUV خود بهره می‌گیرد!

گریت وال از یک شبه چت جی پی تی در خودروهای SUV خود بهره می‌گیرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

خودروساز چینی گریت وال موتور (Great Wall Motor) در تلاش است تا خودرو‌های برند خود را همراه با تازه‌ترین سیستم هوش مصنوعی طراحی شده توسط کمپانی Baidu ( شبیه به هوش مصنوعی چت جی پی تی) به‌صورت انبوه به بازار عرضه نماید. این ادغام نوآورانه با فراهم‌سازی بستری تعاملی میان راننده و خودرو، منجر به پیشرفت هر چه بیشتر فناوری هوش مصنوعی در حیطه خودرو‌های سواری خواهد شد.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) کمپانی مشهور GMW با همکاری شرکت فناوری بایدو در صدد آنند تا ضمن تجهیز خودرو‌های این برند به تازه‌ترین ابزار چت‌بات این برند با نام ارنی بات (Ernie Bot)، تا بیشترین حد ممکن بر میزان “هوشمند شدن” و “کاربر پسند‌تر شدن” این خودرو‌های سواری بیفزایند.

کمپانی Baidu از یک شبه چت جی پی تی در ماشین‌های SUV خود بهره می‌گیرد!

مدل پایه هوش مصنوعی Baidu، یا همان ربات ارنی، به عنوان یک رقیب چینی برای چت جی پی تی متعلق به کمپانی اپن ای آی (Open AI)، در نظر گرفته می‌شود. با استناد به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، کمپانی GWM اذعان دارد که: ” در تولید انبوه این دسته از خودرو‌ها، ویژگی‌های نوآورانه فراوانی با موفقیت آزمایشات تعیین شده را گذراندند و بنا بر آن است تا به تدریج از این ویژگی‌های جدید، در راستای استفاده تجاری در مقیاسی گسترده‌تر بهره گرفته شود.”

تمرکز کمپانی بایدو، همواره بر حوزه هوش مصنوعی قرار داشته است و اخیراً این کمپانی، در تلاش است تا مدل زبانی ارنی را گسترش دهد. بایدو در بیانیه ماه می خود اذعان داشت که در راستای حمایت و پرورش استارت‌آپ‌های چینی فعال و متمرکز در هوش مصنوعی مولد، بخش عظیمی از سرمایه خود (در حدود ۱۴۰ میلیون دلار) را به این استارت‌آپ‌ها تخصیص داده است.

کمپانی Baidu از یک شبه چت جی پی تی در ماشین‌های SUV خود بهره می‌گیرد!

نقش Baidu در زمینه خودرو‌های هوشمند

در ماه گذشته، بایدو در یک افشاگری در رابطه با نسخه بتای ارنی 3.5، از پیشرفت‌های حیرت‌انگیز این هوش مصنوعی پرده‌برداری کرد. در این افشا‌گری، بایدو ادعا کرد که ارنی 3.5 علاوه بر پیشی گرفتن از چت جی پی تی 3.5 از لحاظ رتبه‌بندی عملکرد کلی، توانسته است در مهارت‌های خاص زبان چینی نیز نسبت به چت جی پی تی 4، عملکرد بهتری از خود بر جای بگذارد.

همچنین مطالعه کنید
چت‌بات هوش مصنوعی چت جی پی تی پزشکان را در تشخیص افسردگی شکست داد!

در نمایشگاه خودرو‌های شانگ‌های در ماه آوریل سال 2023 میلادی، پلت‌فرم Baidu Apollo به عنوان بزرگ‌ترین پلت‌فرم جستجو راه‌حل‌های رانندگی توسط خودرو‌های سواری خود‌ران در کشور چین، به واسطه بهره‌گیری از هوش مصنوعی ارنی، از طیف وسیعی از فناوری‌های رانندگی هوشمند در جهت ارائه راه‌حل برای تمامی سناریو‌های احتمالی داخل خودرو رونمایی کرد. این دسته از فناوری‌ها “برنامه‌ریزی مسیر و زمان سفر، ارائه سرگرمی‌های داخل خودرو، پرسش، شخصی‌سازی هوش مصنوعی، پاسخ و تعامل میان سرنشینان” را در‌ بر داشتند.

چالش‌های صنعت خودرو در الزام به ارائه راه‌حل‌های هوشمند

صنعت خودرو، همواره، دستخوش تغییرات سریع است و در پی آن، تقاضای ارائه راه حل‌های هوشمند نیز در حال رشد است. امروزه، در شرکت‌های تولید‌کننده تجهیزات اصلی خودرو (OEM) که به دنبال ارائه قابلیت‌های نوآورانه در محصولات تولیدی خود و ایجاد تمایز میان خود و رقیبان خود می‌باشند، هوش مصنوعی به عنوان یکی از ضروری‌ترین جنبه‌های پیشرفت در این شرکت‌ها، در نظر گرفته می‌شود. مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان صنعتی، هر دو، نسبت به “طراحی کابین‌های هوشمند دارای رابط‌های بصری کاربرپسند، فراهم‌سازی یک تجربه روان برای مصرف‌کنندگان و ارائه قابلیت‌های پیشرفته و گسترده‌تر”، از خود تمایل نشان می‌دهند.

علاوه بر این، سایر تولید‌کنندگان برجسته چینی Lynk و Smart نیز در پی آن هستند که ضمن تجهیز وسایل نقلیه خود به فناوری “ارنی‌بات” آن‌ها را توسعه دهند. همچنین، بنا بر آن است تا در اواخر سال 2023 میلادی، شرکت تابعه خودروهای الکتریکی این دو کمپانی، یعنی Jidu Auto، در تولید خودرو‌های الکتریکی مجهز به ارنی بات را آغاز نمایند. در همین راستا، اوبر نیز در تلاش است تا یک ربات هوش مصنوعی مشابه چت جی پی تی را در اپلیکیشن خود، بگنجاند.

شایان ذکر است که شرکت پیش‌رو تولید‌کننده شاسی‌بلندهای چینی یعنی گریت وال، تاکنون نامی از اولین مدل‌های دربردارنده فناوری یکپارچه ارنی‌بات به میان نیاورده است و هیچ جدول زمانی برای عرضه اولین وسیله نقلیه مجهز به این فناوری، ارائه داده نشده است.

از سوی دیگر، بایدو همواره در تلاش است تا در صورت امکان، از ارنی‌بات در بخش‌های مختلف، از جمله خدمات ابری خود بهره بگیرد. انتظار می‌رود که با ورود این کمپانی به عرصه رقابت، رقبای غربی خود مانند اپن ای آی، گوگل، مایکروسافت و اپل را نیز به چالش بکشد.

منبع: InterestingEngineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>