Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لکسوس آر ایکس 2023، در 10 خرداد به‌صورت رسمی معرفی می‌شود

لکسوس آر ایکس 2023، در 10 خرداد به‌صورت رسمی معرفی می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لکسوس آر ایکس (RX) در حال حاضر پرفروش‌ترین مدل لکسوس در آمریکاست و این خودروساز ژاپنی می‌داند که این خودرو چقدر برای بازار آن‌ها اهمیت دارد. نسل فعلی در سال 2015 معرفی شد و از سال 2016 در آمریکا به فروش می‌رسد. اما یک نسخه کاملاً جدید از این خودرو در حال توسعه است و بر اساس تیزر منتشرشده از سوی این خودروساز، لکسوس آر ایکس 2023 (RX 2023) در 31 می (10 خرداد) به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

لکسوس اولین تصویر تبلیغات RX 2023 را منتشر کرده که بخشی از نمای جلوی این مدل را نشان می‌دهد. بدیهی است که RX جدید، جدیدترین زبان طراحی این برند لاکچری‌ساز را در خود جای داده است و ما شاهد تحولی گسترده در طراحی جلوپنجره دوکی‌شکل آن هستیم که دارای یک بخش بسته در بالاست. به نظر می‌رسد سپر خودرو به خوبی در قسمت کاپوت گسترش یافته و جلوپنجره آن توسط چراغ‌های جلو LED با DRLهای‌ (دی‌لایت‌های) L‌شکل احاطه شده است.

لکسوس آر ایکس 2023، در 10 خرداد به‌صورت رسمی معرفی می‌شود

البته هنوز نمی‌توان به صورت دقیق در مورد مشخصات کلی و ظاهر این کراس‌اوور جدید صحبت کرد. با این حال، ما انتظار داریم که نسل جدید، شکل اولیه مدل قبلی خود را حفظ کرده و البته با تغییراتی در جزئیات کوچکتر، به مدل 2023، ظاهری ظریف‌تر و مدرن‌تر بدهد. همچنین انتظار داریم در نسخه جدید، چراغ‌های جلوی تیزتر و احتمالاً یک نوار LED که دو دسته روی درب صندوق عقب را به هم متصل می‌کند را مشاهده کنیم.

همچنین مطالعه کنید
ارزش خودروسازی لوسید موتورز با عبور از فورد به 90 میلیارد دلار رسید

لکسوس در مورد جزییات و طراحی RX جدید، بسیار سختگیرانه صحبت می‌کند، به‌طوری که به‌جز تاریخ رونمایی در 10 خرداد، حتی یک کلمه هم به همراه این تصویر تبلیغاتی منتشر نشده است. با این حال، ما تقریباً 99.99 درصد مطمئن هستیم که RX 2023 با موتورهای برقی عرضه خواهد شد. شایعات حاکی از آن است که موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی نسخه قبلی با یک موتور توربوشارژ 2.4 لیتری چهار سیلندر خطی جایگزین شده است. طبق گزارش‌ها، از همان موتور احتراقی در یک سیستم پلاگین هیبریدی جدید استفاده می‌شود که تبدیل به پیشرانه‌ی برتر این مدل خواهد شد.

در داخل کابین نیز انتظار تغییرات مهم‌تری می‌رود و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید این شرکت با صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی که از نظر ظاهر و عملکرد بسیار شبیه به نسخه‌های NX است بکار گرفته خواهد شد. در بخش ایمنی نیز، لکسوس آر ایکس 2023 احتمالاً به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی ارتقایافته مجهز شده است.

منبع: Motor1

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>