جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هایپرکار 1000 اسب بخاری "نیلو" به‌زودی رونمایی می‌شود!

هایپرکار 1000 اسب بخاری “نیلو” به‌زودی رونمایی می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در عصری که ایمنی، تعادل، پایداری و مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی در مرکز توجه صنعت خودرو قرار گرفته‌اند، نیلو ۲۷ از سوی دیگر وارد صحنه می‌شود. این ابرخودروی جدید با موتور ۱۲ سیلندر، به‌طور مشخص برای دور بودن از زرق و برق، تکنولوژی دیجیتال، سیستم‌های کمکی راننده و تمرکز صرف بر فلز سنگین طراحی شده است.

طراح اصلی نیلو (Nilu)، ساشا سلیپانوف روسی است؛ یک آینده‌نگر خودرویی با برخی از طراحی‌های بیرونی خیره‌کننده در رزومه خود، از جمله کوئنیگزگ گمرا، لامبورگینی هوراکان و بوگاتی شیرون!

اما نیلو فقط به خاطر ظاهر زیبایش شناخته نخواهد شد. این خودرو با آنچه که ندارد، تعریف می‌شود! سلیپانوف در طراحی نیلو، از هرگونه فناوری مدرن و سیستم کمکی راننده مانند موتورهای الکتریکی، هیبریدی، باتری‌ها، کنترل کشش، پره‌های عقبی فعال، تعلیق الکترونیکی، کنترل پایداری، ناوبری و حالت‌های رانندگی اجتناب کرده است. حتی امکانات ساده‌ای مثل رادیو هم در این خودرو وجود ندارد. ظاهراً هدف او ساخت یک خودروی خالص و بدون پیچیدگی بوده است!

در عوض، او از شاسی فیبر کربنی، زیرساخت آلومینیومی و صفحه‌های نشانگر آنالوگ بزرگ استقبال می‌کند. او طرفدار دنده‌های دستی و فرمان ساده بدون دکمه است. به روزهایی علاقه‌مند است که باید با دست آینه را تنظیم می‌کردید و شیشه را با دست بالا می‌دادید!

هایپرکار "نیلو" با قدرت 1000 اسب‌بخار به سرعت 11000 دور به دقیقه حرکت می‌کند!

پس با نیلو باید به احساس خام رانندگی یک ابرخودروی تقریباً غیرقابل کنترل با بالاترین سرعت ممکن خوش آمد بگویید! این خودرو یک درخواست احساسی و ابتدایی برای خواسته‌های مغز خزنده و بدون کنترل ماست. سلیپانوف زیباترین اثر هنری خودرویی ساده و کارآمد را که ما در مدت طولانی دیده‌ایم، طراحی کرده است.

سیستم اگزوز Hot-V این ابرخودرو نیز به‌نظر می‌رسد بیشتر یک اثر هنری مجسمه‌سازی است تا صرفاً یک خروجی برای خارج کردن گازهای احتراق از قلب آتشین موتور ۱۲ سیلندر ۸۰ درجه، ۶.۵ لیتری، کورس کوتاه، تنفس طبیعی و ۱۰۰۰ اسب بخاری نیلو که به‌طور انحصاری توسط شرکت هارتلی موتورز برای این خودرو توسعه یافته است.

طبق محاسبات ما، این قدرت برای به حرکت درآوردن شاسی 2645 پوندی (1200 کیلوگرمی) خودرو و رساندن سرعت آن به حداکثر مقدار ممکن یعنی 248 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) کافی است.

هایپرکار "نیلو" با قدرت 1000 اسب‌بخار به سرعت 11000 دور به دقیقه حرکت می‌کند!

جالب اینجاست که کل سیستم اگزوز با استفاده از پرینت سه‌بعدی از اینکونل، یک سوپر آلیاژ پایه نیکل-کروم ساخته شده است. روی سرسیلندر، ورودی و خروجی جابه‌جا شده‌اند تا به هارتلی اجازه دهد منیفولدهای اگزوز ۱۲ در ۱ را به شکل “آشیانه مار (Snakepit)” ایجاد کند.

طبق گفته‌های نلسون هارتلی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هارتلی موتورز، تمرکز در طراحی موتور برای نیلو این بود که «باحال و جذاب باشد»! در دنیایی که مهندسی عملکرد فوق‌العاده اکثر موتورهای ابرخودروها برای جابه‌جایی مالکان از قایق به مهمانی‌ها در ترافیک سنگین هدر می‌رود، «باحال بودن» ممکن است عملی‌ترین دستور طراحی باشد که می‌توان برای این ابرخودرو داد.

با این حال چیزی که اصلاً جذاب نیست، ویدیوهای معرفی ابرخودروها با صدای اضافه‌شده است که متأسفانه نیلو هم به آن دچار شده است. افزودن این صداها چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد چراکه صدای واقعی این خودروها قطعاً حماسی‌تر خواهد بود!

با دور موتور بیش از ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه، در ویدیوی منتشرشده، صدای این خودرو بسیار شبیه یک ماشین فرمول یک به نظر می‌رسد، در واقع دو ماشین فرمول یک! اگر در واقعیت هم صدای نیلو به همین شکل باشد، تصور می‌کنیم که بسته به محله‌ای که در آن حرکت می‌کند و ساعتی که از شبانه‌روز است، واکنش‌های مختلفی مانند شادی، تحسین، بیزاری و انزجار را برمی‌انگیزد!

در هر صورت، احتمالاً این پرشتاب‌ترین خودروی خیابانی است که تاکنون تولید شده و نام گوردون موری روی آن نیست و مطمئناً باعث ترشح آدرنالین و کورتیزول به همان اندازه در داخل و خارج کابین خواهد شد!

حالا بیایید به مسائل عملی این هایپرکار بپردازیم. در نیلو از چرخ‌های قفل مرکزی ایتالیایی اپ تک استفاده شده است. ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب که همه با لاستیک‌های چسبنده میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲ پوشیده شده‌اند. پشت این چرخ‌ها نیز ترمزهای بزرگ کربن-سرامیکی ۶ پیستونه برمبو قرار دارند.

با حرکت به سمت بالا، به سیستم تعلیق دوبل بازویی و فشار هیدرولیکی نیلو می‌رسیم که بسیار شبیه به خودرهای فرمول یک است.

این خودروی پرقدرت با نیروی محرکه چرخ‌های عقب و جعبه دنده دستی ۷ سرعته، تمام حس و حال یک خودروی عضلانی قدیمی را دارد البته با یک پیچیدگی مدرن در موتور عقب! نکته جالب این است که نیلو کمی هم از فناوری در داخل کابین خود بهره گرفته است؛ یک صفحه نمایش کوچک که به عنوان دوربین دید عقب عمل می‌کند، زیرا نمی‌توانید از طریق موتور نصب‌شده در پشت آن، دید مستقیم به پشت خودرو داشته باشید.

هایپرکار "نیلو" با قدرت 1000 اسب‌بخار به سرعت 11000 دور به دقیقه حرکت می‌کند!

این خودرو شبیه چیزی است که فقط در رویای کودکان می‌توان آن را به تصویر کشید! مانند فراری اف۴۰، مک‌لارن اف۱، جی‌تی۴۰، ماشین مسابقه‌ای اسپید ریسر، سوبارو اس‌تی‌آی ۲۲بی کُلین مک‌رِی، کوروت استینگری (البته مدل ۱۹۷۵)، دوکاتی ۹۱۶ اس‌پی‌اس و …،  این طراحی نیز ارزش این را دارد که با افتخار روی یخچال آویزان شود.

نیلو27 تنها 54 خودرو در ایروین، کالیفرنیا تولید خواهد کرد و اولین نمایش عمومی خود را در 15 آگوست در نمایشگاه رمپ در Pebble Beach در مونتری، کالیفرنیا تجربه می‌کند. در ادامه می‌توانید آلبوم تصاویر این ابرخودروی جذاب را مشاهده کنید.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *