Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا خودروهای الکتریکی به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارند؟

آیا خودروهای الکتریکی به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است چندین تولیدکننده لاستیک، از هانکوک گرفته تا گودیر و میشلن، تایرهای مخصوص خودروهای الکتریکی را عرضه کرده‌اند که بسیاری از خریداران را متعجب کرده است که آیا خودروهای الکتریکی به تایرهای خاصی نیاز دارند یا خیر؟! برای دریافت پاسخ این سوال با اروتک همراه باشید.

با نزدیک شدن به ماه‌های سردتر زمستان، یک سوال بزرگتر این است که “آیا اساساً خودروهای الکتریکی به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارند؟” به‌طور کلی، پاسخ این است که بله، خودروهای الکتریکی، تایرهای مخصوص خود را نیاز دارند، اما اینکه آیا آن‌ها به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارید یا خیر، یک سوال کاملاً متفاوت است.

آیا خودروهای الکتریکی تایرهای متفاوتی دارند؟

آیا خودروهای الکتریکی به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارند؟

در نگاه اول، تایرهای یک خودروی الکتریکی ممکن است شبیه به تایرهای خودروی معمولی به‌نظر برسند، اما در واقع آنها متفاوت هستند. تایرهای خودروهای الکتریکی باید وزن و گشتاور بیشتری را تحمل کنند، به‌علاوه آن‌ها برای کمک به بهبود مسافت پیموده‌شده، مقاومت غلتشی کمتری دارند. اغلب، تایرهای EV، آج کمتری برای جلوگیری از صدای جاده و افزایش مسافت دارند.

هنگام تهیه تایر برای خودروهای الکترکی، باید به درجه‌بندی بار توجه زیادی داشته باشید. محدوده بار، نشان‌دهنده سنگین‌ترین باری است که یک تایر خاص می‌تواند تحمل کند. رایج‌ترین گزینه‌ها در ایالات‌متحده محدوده بار D ،C و E برای وسایل نقلیه مصرفی است.

اگر یک وسیله نقلیه الکتریکی را می‌رانید، باید به دنبال محدوده بار HL بگردید که مخفف ظرفیت “بار بالا” است که وزن اضافه‌شده برخی از مدل‌های EV را تحمل می‌کند. باز هم، این به وسیله نقلیه خاص شما بستگی دارد.

اکنون که می‌دانید خودروهای الکتریکی احتمالاً به تایرهای متفاوتی نیاز دارند، می‌توانیم به تایرهای معمولی، تمام فصول (چهار فصل) یا تایرهای زمستانی فکر کنیم.

آیا تایرهای تمام فصول (چهار فصل) به اندازه کافی خوب هستند؟

آیا خودروهای الکتریکی به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارند؟

پاسخ به این سوال که آیا برای خودروی الکتریکی خود به لاستیک‌های برفی نیاز دارید یا خیر، دشوار است. زیرا این پاسخ، بستگی به نوع شرایط جاده‌ای دارد که با آن مواجه خواهید شد. بسیاری از رانندگان EV تایرهای تمام فصول را ترجیح می‌دهند که از نظر تئوری باید در هر فصل عملکرد خوبی داشته باشند و از خرید مجموعه دوم تایر جلوگیری کنند. همچنین نوکیان، سازنده محبوب تایرهای خودروهای الکتریکی نیز، تایرهای زمستانی را برای چسبندگی بهتر روی سطوح جاده‌ای یخی، لجن‌آلود و خیس پیشنهاد می‌کند.

بیشتر تایرهای تابستانی و حتی برخی از تایرهای تمام فصول، برای هوای سرد طراحی نشده‌اند، مخصوصاً با توجه به ترکیب و الگوی آج. در نتیجه، برخی از مناطق در سراسر جهان، همیشه به تایرهای برفی نیاز دارند. بنابراین باز هم، این به موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

اگر در مکانی با بارش برف سنگین و زمستان‌های سخت زندگی می‌کنید، از تهیه تایر برفی سود زیادی خواهید برد. آنها کشش بهتری دارند و این به دلایل ایمنی مهم است. از طرف دیگر، اگر در منطقه شما بارش برف کم و بدون بارش باشد، احتمالاً با لاستیک‌های تمام فصول مشکلی ایجاد نخواهد شد.

همچنین مطالعه کنید
کدام سوخت بیشتری مصرف می‌کند: شیشه پایین یا کولر روشن؟

صرف‌نظر از جایی که زندگی می‌کنید، اگر خودروی الکتریکی شما با تایرهای پرفورمنس عرضه می‌شود، باید حداقل یکی از گزینه‌های بالا را برای تجربه‌ای بهتر در پاییز و زمستان بررسی کنید.

علاوه بر این، ما می‌دانیم که تسلا چندین بسته مختلف تایر زمستانی و برفی را در وب‌سایت خود ارائه می‌دهد، که نشان می‌دهد ارتقاء تایرهای خود در فصل زمستان ایده خوبی است. تسلا همچنین یک صفحه وب کامل به نکات رانندگی در زمستان با خودروهای الکتریکی اختصاص داده است.

در تایر برفی خودروهای الکتریکی باید به دنبال چه چیزی باشید؟

آیا خودروهای الکتریکی به تایرهای برفی (زمستانی) نیاز دارند؟

اگر برای خودروی الکتریکی خود یک تایر برفی یا زمستانی در نظر می‌گیرید، ویژگی‌های خاصی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. بدیهی است که شما یک تایر با کشش خوب می‌خواهید، اما همچنین نیاز است مطمئن شوید که کشش به قیمت کاهش مقاومت در برابر غلتش تمام نمی‌شود که می‌تواند عملکرد برد را کاهش دهد.

به گفته مدیر میشلن، فارل اسکات، مشتریان خودروهای الکتریکی تایرهایی با کشش بالا، صدای کم، مقاومت در برابر غلتش و الگوهای سایش خوب می‌خواهند یا ترکیب خوبی از هر چهار مورد بالا که با نیازها، بودجه و شرایط رانندگی شما مطابقت دارد. با توجه به اینکه یک موتور الکتریکی به اندازه یک موتور بنزینی صدا تولید نمی‌کند، هر چه لاستیک کشش بیشتری داشته باشد، صدای آن در جاده بلندتر می‌شود. باز هم، همه اینها به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

خریداران همچنین باید به دنبال تایرهای برفی EV با ساختار خوب باشند. اما ساختار تایر چیست؟ این اصطلاحی است که برای توضیح شکل تایر، از جمله بلوک‌های آج و الگوها استفاده می‌شود. یک تایر زمستانی خوب دارای آج‌های بیشتری است، از جمله تعداد زیادی بریدگی کوچک به نام “سایپ”. این ضایعات به لاستیک، کشش سطحی و چسبندگی بیشتری می‌دهند و به تایر شما کمک می‌کنند به زمین بچسبد و کشش خوبی داشته باشد.

اساساً، نیاز است تایری را پیدا کنید که با اندازه چرخ و بار خودروی الکتریکی شما مطابقت داشته باشد. برای این منظور بهتر است ابتدا تایر مخصوص خودروهای الکتریکی، سپس یک تایر برفی EV را انتخاب کنید که بتواند زمستان سخت و بارش برف را تحمل کند.

لاستیک‌های تمام فصول ممکن است برای برخی افراد عالی عمل کنند، اما کسانی که در مناطق برفی هستند باید به شدت لاستیک‌های برفی را در نظر بگیرند. اگر برای خودروی بنزینی خود به تایرهای برفی نیاز دارید، مطمئناً آنها را روی یک خودروی الکتریکی نیز نیاز دارید.

در پایان ، همه چیز به سبک رانندگی و شرایط جاده شما بستگی دارد.

منبع: Reviewgeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>