اپل و جنجالآفرینی به یکدیگر گره خوردهاند. از حذف جک هدفون گرفته تا استفاده از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی در بسیاری از محصولات پرچمدار خود، این کمپانی با تصمیمهای جنجالی غریبه نیست. جدیدترین حاشیهی غول کوپرتینویی به ویدیوی تبلیغاتی بحثبرانگیز آیپد پرو 2024 اختصاص دارد که ناراحتی کاربران شبکههای اجتماعی و هنرمندان زیادی را در سراسر اینترنت برانگیخته است!
این ویدیوی تبلیغاتی با عنوان «!Crush»، سطلهای رنگ، یک دستگاه آرکید مخصوص بازی، پیانو، شیپور و سایر لوازم و تجهیزات هنری را نشان میدهد که توسط یک پرس هیدرولیک خرد میشوند و آیپد پرو جدید را تشکیل میدهند. تبلیغ جدید اپل در واقع قصد به تصویر کشیدن این نماد را دارد که آیپد پرو 2024 میتواند طیف گستردهای از کارهای هنری و سرگرمی را علیرغم طراحی بسیار باریک خود انجام دهد.
این تبلیغ طبیعتاً با موج انتقادات کاربران و بهویژه هنرمندانی مواجه شده است که این روزها، با رونق مداوم هوش مصنوعی و از دست دادن شغلهای خود، با مشکلات متعددی روبهرو بودهاند. خرد شدن ابزار کار هنرمندان و منجر شدن آن به یک ماشین بیجان دیگر، بهشدت شبیه به دوران دیستوپیایی تاریکی است که در آن زندگی میکنیم.
برخی از کاربران حدس میزنند که ویدیوی تبلیغاتی جدید اپل ربط مستقیمی به تبلیغ نمادین سال ۱۹۸۴ این کمپانی دارد، چرا که در آن تبلیغ، فردی دستگاه مشابهی را در یک محیط دیستوپیایی تخریب میکند. در همین حال، تبلیغ آیپد پرو نسخهی معکوسی از آن وقایع را به تصویر میکشد و با استفاده از آن دستگاه، ابزار و تجهیزات هنری را در هم میکوبد.
به هر حال، ویدیوی تبلیغاتی موردبحث برای به نمایش درآوردن قدرت آیپد پرو جدید و طراحی بسیار باریک آن، تصمیم به تخریب وسایل و ابزارهای هنری متعددی را گرفته و طبیعی است که با واکنش بسیار منفی کاربران و هنرمندان روبهرو شود.
منبع: AndroidAuthority