جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت ارسال عکس با وضوح بالاتر در واتساپ فعال شد

قابلیت ارسال عکس با وضوح بالاتر در واتساپ فعال شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از اصلی‌ترین معایب در زمان ارسال عکس‌ها از طریق واتساپ، پردازش و کاهش حجم، وضوح و کیفیت عکس‌ها به صورت بسیار مشهود، است و اغلب کاربران واتساپ از این مسئله، بسیار نا‌راضی هستند. حالا، واتساپ تصمیم گرفته است که به این دغدغه همیشگی کاربران خود پایان ببخشد و حداقل مشکل وضوح پایین تصاویر را بر‌طرف کند. اکنون، کاربران قادرند تا با خیالی آسوده، عکس‌های خود را با رزولوشن HD در این پلت‌فرم ارسال نمایند. البته نکته قابل توجه در اطلاعیه اخیر واتساپ، تغییر معنای رزولوشن HD است. بنا بر این اطلاعیه، قابلیت ارسال تصاویر با رزولوشن HD به این معناست که در به‌روز‌رسانی جدید واتساپ، وضوح تصاویر به هیچ‌عنوان دست نمی‌خورد و تصاویر با همان وضوحی که از سمت ارسال‌کننده، فرستاده شده‌اند؛ به دست کاربر گیرنده خواهد رسید.

قابلیت ارسال عکس با وضوح بالاتر در واتساپ فعال شد

علاوه بر این، گزینه‌ای با کیفیت «استاندارد» در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که با استفاده از این گزینه، واتساپ با نصف کردن وضوح عکس، فضای ذخیره‌سازی را کاهش می‌دهد و به زمان انتقال عکس نیز سرعت می‌بخشد. توجه به این نکته مهم است که تعداد پیکسل موجود در عکس‌ها و فشرده سازی آن‌ها، دو عامل مجزا از یک‌دیگر می‌باشند و واتس‌اپ، تا‌کنون از روش و میزان فشرده‌سازی اعمال شده روی تصاویر “HD” پرده‌برداری نکرده است. با این حال، مهم این است که افزایش وضوح تصاویر به کیفیت و ظاهر کلی عکس‌های منتقل شده، بهبود خواهد بخشید.

حالا، در اپلیکیشن واتساپ یک نماد HD جدید وجود دارد که با فشار دادن آن، کاربران قادرند بین دو پیش‌تنظیم کیفیت، یکی را انتخاب نمایند. فراموش نکنید که فارغ از کیفیت و وضوح تصاویر (HD یا غیر HD)، همچنان تمامی تصاویر از فرستنده تا گیرنده به صورت رمزگذاری منتقل خواهند شد.

در حال حاضر، این قابلیت جدید واتساپ در سراسر جهان و برای تمامی کاربران ارائه می‌شود، اگر‌چه به نظر می‌رسد که لازم است تا چند هفته‌ای برای دستیابی همه کاربران به این قابلیت، صبر کنیم. طبق اظهارات مدیران واتساپ، انتظار می‌رود که پس از ارائه کامل این قابلیت، قابلیت “پشتیبانی از ویدیو‌های HD” نیز به‌زودی در اختیار کاربران قرار گیرد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *