Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

۳ روش مختلف برای تنظیم زنگ هشدار جدید در آیفون و آی پد

۳ روش مختلف برای تنظیم زنگ هشدار جدید در آیفون و آی پد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتهاست که از روزهای داشتن یک ساعت زنگ دار واقعی با صداهای گوش‌خراش آن عبور کرده‌ایم. امروزه با اپلیکیشن ساعت در دستگاه‌های دیجیتال از جمله گوشی، تبلت، ساعت‌های هوشمند و … می‌توان هر چیز را به یک ساعت زنگ دار تبدیل کرد. در گوشی های آیفون و آیپدهای اپل نیز چندین راه برای تنظیم زنگ هشدار وجود دارد. در این مطلب ۳ روش مختلف برای تنظیم زنگ هشدار جدید در آیفون و آی پد را به شما آموزش می‌دهیم. با اِروتِک همراه باشید.

۳ روش مختلف برای تنظیم زنگ هشدار جدید در آیفون و آی پد

1. از برنامه ساعت برای تنظیم زنگ هشدار جدید استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد زنگ هشدار جدید، استفاده از اپلیکیشن داخلی ساعت آیفون است. برای تنظیم هشدار جدید در این برنامه طبق آموزش زیر عمل کنید:

  1. برنامه ساعت را باز کرده و از منوی پایینی آن گزینه Alarm را انتخاب کنید.
  2. سپس روی دکمه به علاوه (+) در بالای صفحه، گوشه سمت راست ضربه بزنید.
  3. از قسمت تنظیم کننده مربوط به ساعت و دقیقه برای تنظیم زمان زنگ هشداری که در حال ایجاد آن هستید استفاده کنید. اگر قصد دارید زمان را به صورت دستی وارد کنید، روی قسمت تنظیم کننده زمان ضربه بزنید تا صفحه شماره برای وارد کردن ساعت زنگ هشدار ظاهر شود.
  4. برای نام‌گذاری زنگ ساعت، روی عنوان آن ضربه بزنید. همچنین می‌توانید روی تکرار ضربه بزنید تا در روزهای خاصی از هفته زنگ هشدار مورد نظرتان برایتان پخش شود.
  5. برای انتخاب صدایی که هنگام زنگ زدن زنگ هشدار پخش می‌شود، روی گزینه صدا ضربه بزنید. حال شما می‌توانید به راحتی صدای زنگ هشدار خود را با ایجاد یک صدای زنگ سفارشی در آیفون خود تنظیم کنید.
  6. وقتی تغییرات مورد نظر خود را اعمال کردید، حتما بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

2. از دستیار “سیری (Siri)” درخواست کنید تا زنگ هشداری برایتان تنظیم کند

اگر در حال حرکت هستید و قادر نیستید گوشی هوشمند خود را برای تنظیم زنگ هشدار در دست بگیرید، می‌توانید از سیری درخواست کنید تا برای شما یک زنگ هشدار ایجاد کند. برای انجام این کار نیز همانند استفاده از سیری برای پاسخ به تماس‌های تلفنی یا پاسخ دادن به پیام‌های متنی می‌توانید عمل کنید. بدین صورت که با دنبال کردن مراحل زیر به راحتی زنگ هشدار خود را در آیفون با استفاده از سیری تنظیم کنید.

  1. برای فعال کردن سیری، دکمه Side یا Home را برای مدت طولانی (حدود چند ثانیه) فشار دهید، یا این عبارت را بگویید “Hey Siri”.
  2. به سادگی به سیری اعلام کنید و بگویید که قصد دارید دقیقاً زنگ هشدار خود را روی چه ساعت تنظیم کنید. جمله‌ای مشابه و مانند “Hey Siri, wake me up at 5am.” بگویید. همچنین می‌توانید با گفتن “Hey Siri, wake me up at 10am every weekend” از سیری درخواست کنید تا زنگ هشداری با روز تکراری برایتان ایجاد کند.

متاسفانه سیری فقط توانایی این را دارد تا زنگ هشداری را ایجاد یا حذف کند. در حالیکه می تواند زنگ‌های هشدار موجود را تغییر دهد، این قابلیت را ندارد که برای تغییر صدای زنگ هشدار از آن استفاده کنید.

همچنین مطالعه کنید
چگونه تنظیمات شبکه گوشی آیفون را بازنشانی (ریست) کنیم؟

3. از برنامه Shortcuts برای تنظیم زنگ هشدار جدید استفاده کنید

اگر اغلب زنگ‌های هشدار جدیدی ایجاد می‌کنید، مطمئنا راه‌اندازی میانبری در صفحه اصلی می‌تواند در زمان شما برای تنظیم کردن‌ آن‌ها صرفه‌جویی کند. به این ترتیب، می‌توانید بدون باز کردن برنامه میانبر یا ساعت، زنگ هشدار ایجاد کنید.

برنامه Shortcuts از پیش روی دستگاه‌های که مجهز به سیستم عامل آی او اس و iPadOS هستند، نصب شده است. اما اگر این برنامه را در آیفون یا آیپد خود مشاهده نکردید می‌توانید از لینک زیر برای دانلود آن استفاده کنید.

دانلود برنامه Shortcuts (رایگان)

آموزش زیر را مرحله به مرحله انجام دهید تا یک میانبر برای زنگ هشدار خود ایجاد کنید.

  1. در ابتدا برنامه Shortcuts را باز کنید و از قسمت پایین به گزینه Shortcuts بروید.
  2. روی دکمه به علاوه (+) در گوشه بالا سمت راست صفحه، کلیک کنید و با ضربه زدن روی گزینه New Shortcut نام میانبر مورد نظر خود را تغییر دهید.
  3. حال روی گزینه Add Action ضربه بزنید و گزینه Create Alarm یا Add Alarm را جست‌وجو کنید.
  4. در مرحله بعد، روی قسمت مربوط به زمان کلیک کنید و سپس گزینه Ask Every Time را انتخاب کنید.
  5. و در نهایت روی نام میانبر ایجاد شده خود ضربه بزنید و گزینه Add to Home Screen را برای انتقال آن به صفحه اصلی دستگاه خود انتخاب کنید.

هر زمان که قصد داشتید زنگ هشدار جدیدی را تنظیم کنید، به سادگی می‌توانید میانبر خود را اجرا کنید. بدین ترتیب از شما درخواست می‌شود تا زمانی را برای زنگ هشدار جدید خود انتخاب کنید. اگر چه ممکن است این فرآیند در ابتدا زمان‌بر برایتان به نظر برسد، اما مطمئناً به شما کمک می‌کند تا دراز مدت، زمان زیادی را صرفه‌جویی کنید.

علاوه بر ایجاد زنگ هشدار، برنامه ساعت اپل قابلیت و ویژگی‌های بسیاری نیز دارد. به عنوان مثال برای تنظیم تایمر، استفاده از کرونومتر و مشاهده ساعت جهانی نیز از این برنامه استفاده می‌شود. البته نکته قابل توجه اینجاست که ساده‌ترین راه برای تنظیم زنگ هشدار استفاده از برنامه ساعت است، اما توصیه می‌کنیم در صورتی که به صورت مکرر زنگ‌های هشدار جدیدی ایجاد می‌کنید یا از سیری برای ایجاد آن درخواست می‌کنید، یک میانبر ایجاد کنید تا بتوانید از صفحه اصلی به آن دسترسی داشته باشید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>