Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

واتساپ از رابط کاربری جدید خود رونمایی کرد

واتساپ از رابط کاربری جدید خود رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بر اساس جدیدترین اخبار منتشرشده، متا در حال کار بر روی جدیدترین به‌روزرسانی واتساپ است که خبر از تغییر رابط کاربری این پیام‌رسان برای کاربران می‌دهد. براساس گزارش منتشرشده از سوی رسانه‌ی WABetaInfo، این شرکت در حال اجرای یک سری تغییرات کارآمدتر، برای بهبود رابط کاربری واتساپ است.

هم اکنون کاربران iOS می توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن خود این رابط کاربری جدید را تجربه و استفاده کنند. البته کاربران این پلتفرم باید توجه داشته باشند که احتمالاً برای دریافت آخرین نسخه واتساپ، باید از طریق اپ استور برای به‌روزرسانی آن اقدام کنند.

واتساپ از رابط کاربری جدید خود رونمایی کرد

در این به‌روزرسانی جدید شاهد افزودن برخی جلوه‌های مدرن به صفحه اصلی و نوار ناوبری این پیام‌رسان هستیم. متا صفحه اصلی و نوار ناوبری واتساپ را با جلوه‌ای شفاف بازطراحی کرده است. با وجود اینکه یک تغییر بسیار ناچیز و جزئی اتفاق افتاده است، اما همین تغییر کوجک نیز حس منحصر‌به‌فردی را در هنگام استفاده از واتساپ به کاربران خود منتقل می‌کند.

ممکن است این تغییر تجربه کاربری جدیدی را برای واتساپ به ارمغان بیاورد. با این حال، این قابلیت چندان جدید هم نیست چراکه جلوه شفاف در iOS 7 نیز برای کاربران در دسترس بود، اما واتساپ این ویژگی را بنا به دلایلی برای پیام‌رسان خود متوقف کرده بود.

واتساپ از رابط کاربری جدید خود رونمایی کرد

در دسترس بودن رابط کاربری شفاف واتساپ برای کاربران

این منبع خبری در گذشته نیز اعلام کرده بود که به‌روزرسانی جدیدی در اپ استور برای واتساپ منتشر خواهد شد. این ویژگی جدید در حال حاضر فقط برای کاربران واتساپ در iOS منتشر شده است. بدین ترتیب کاربران این پلتفرم با به‌روزرسانی پیام‌رسان خود می‌توانند به آخرین نسخه از این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. حال اگر به آخرین نسخه از واتساپ مجهز هستید اما این ویژگی برایتان فعال نشده است پیشنهاد می‌کنیم که برنامه را مجدد راه‌اندازی کنید. همچنین شایان ذکر است کاربران iOS که هنوز این نسخه را دریافت نکرده‌اند می‌توانند چند هفته دیگر صبر کنند زیرا روند عرضه این آپدیت همچنان ادامه دارد. وبسایت ردیابی واتساپ اعلام کرد:

اکنون می‌توانیم تأیید کنیم که با آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن از اپ استور، سرانجام یک رابط کاربری بهینه‌سازی شده برای کاربران در دسترس است.

شکل ظاهری واتساپ پس از انتشار این رابط کاربری شفاف چگونه خواهد بود؟

همانطور که در بالاتر نیز عنوان شد رابط کاربری شفاف برای قسمت‌هایی مانند صفحه‌ها و نوار ناوبری اعمال شده است. در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید که صفحه و نوار ناوبری جلوه‌ای شفاف به خود گرفته‌اند. بدین شکل این ویژگی شفاف بودن رابط کاربری با پس‌زمینه ترکیب می‌شود و ظاهری مدرن به این پیام‌رسان دنیا می‌دهد. در نتیجه این طراحی جدید بهبود رابط کاربری برای علاقمندان به استفاده از واتساپ را شاهد هستیم.

همچنین مطالعه کنید
همکاری اپل با مایکروسافت؛ قابلیت واکی تاکی به‌زودی به گوشی های آیفون می‌آید!

واتساپ از رابط کاربری جدید خود رونمایی کرد

در واقع این ویژگی شفاف بودن به رابط کاربری واتساپ جلوه‌ای زیبا و ظاهری براق و امروزی می‌دهد و سایر عناصر برنامه با طراحی کلی یکپارچه‌تر به نظر می‌رسد. این رابط کاربری شفاف واتساپ باعث ایجاد ترکیب مرزهای بصری واضح با پس‌زمینه شده و در نتیجه تجربه کلی کاربر را با ایجاد حس تداوم و جریان بین اجزای مختلف رابط کاربری بهبود می‌بخشد.

منبع: Gizchina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>