جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

نحوه دسترسی به پنل تنظیمات سریع احتمالاً در اندروید 16 تغییر می‌کند!

نحوه دسترسی به پنل تنظیمات سریع احتمالاً در اندروید 16 تغییر می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالی که کاربران اندرویدی مشتاقانه منتظر انتشار اندروید 15 برای گوشی‌های پیکسل گوگل در هفته‌های آتی هستند، به‌تازگی گمانه‌زنی‌ها پیرامون اندروید 16 آغاز شده است!

میشل رحمان از وب‌سایت Android Authority اخیراً در جدیدترین نسخه‌ی بتای اندروید 15 به اطلاعات جدیدی درباره‌ی نسخه‌ی بعدی این سیستم‌عامل دست پیدا کرده است. طبق این گزارش جدید، گوگل احتمالاً برای تغییر گسترده‌ی نوار اعلان‌ها و تنظیمات سریع اندروید 16 برنامه‌ریزی می‌کند.

این تغییر ظاهراً به رویکرد جدیدی برای جداسازی اعلان‌ها و تنظیمات سریع مربوط می‌شود. سوایپ کردن و کشیدن انگشت به پایین یک پنل اعلان باریک را نشان می‌دهد که حدود یک‌چهارم صفحه را اشغال می‌کند. این طراحی می‌تواند راه جمع‌وجورتری را برای بررسی اعلان‌ها ارائه دهد که تنها بخشی از صفحه‌ی گوشی را اشغال کند. با این حال، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد نحوه‌ی دسترسی به پنل تنظیمات سریع اندروید را به‌طور کلی دست‌خوش تغییر کند تا کاربران برای گسترش بیشتر پنل اعلان‌ها و آشکار کردن کاشی‌های تنظیمات سریع، به کشیدن دو انگشت به سمت پایین نیاز داشته باشند. در زیر می‌توانید ویدیویی از نحوه‌ی جدید دسترسی به پنل تنظیمات سریع را تماشا کنید.

پنل تنظیمات سریع تا حدود زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد. با این حال، کنترل روشنایی صفحه ظاهراً فضای اختصاصی خود را با یک برچسب متنی دریافت کرده است و کاشی‌های دیگر کمی کوچک‌تر طراحی شده‌اند و برای دسترسی به لیست کامل تنظیمات، باید انگشت خود را روی صفحه بکشید.

شایان ذکر است که این طراحی هنوز فاصله‌ی زیادی با نسخه‌ی نهایی اندروید 16 دارد و کامل نیست. بسیاری از تنظیمات در پنل تنظیمات سریع مشاهده نمی‌شوند و گوگل هنوز تأیید نکرده است که آیا این رابط کاربری اصلاح‌شده در اندروید 16 مورداستفاده قرار خواهد گرفت یا خیر.

گوگل در حال حاضر متمرکز بر اندروید 15 باقی می‌ماند. کاربران گوشی‌های پیکسل می‌توانند انتظار در دسترس قرار گرفتن نسخه‌ی جدید اندروید را در هفته‌های آینده داشته باشند و سایر کمپانی‌ها مانند سامسونگ، آنر و وان پلاس نیز در ماه‌های آینده به انتشار به‌روزرسانی‌های مخصوص دستگاه‌های خود خواهند پرداخت.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *