جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آپدیت One UI 6.1.1 اسکرین میرورینگ به کامپیوترهای ویندوزی را تسهیل می‌کند!

آپدیت One UI 6.1.1 اسکرین میرورینگ به کامپیوترهای ویندوزی را تسهیل می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در طی سال‌های اخیر فرآیند اسکرین میرورینگ گوشی‌های اندرویدی، از جمله گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ، بر روی کامپیوترهای ویندوزی به‌طرز قابل‌توجهی سهولت و بهبود یافته است. با این حال کاربران پس از دریافت آپدیت One UI 6 (مبتنی بر اندروید 14) برای استفاده از این قابلیت با چالش‌های فراوانی مواجه شدند! اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ در تلاش است تا این مشکلات را از طریق آپدیت One UI 6.1.1 مرتفع سازد.

در ویندوز 10 و ویندوز 11 همواره تنظیمات جفت‌سازی گوشی اندرویدی با کامپیوتر از طریق برنامه فون لینک (Phone Link) انجام می‌شود. این نرم‌افزار امکان «مدیریت پیام‌ها، پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی و ویدیویی، اجراء اپلیکیشن‌ها و میرورینگ مستقیم صفحه‌نمایش گوشی بر روی لپ تاپ یا کامپیوترهای دسکتاپ» را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

آپدیت One UI 6.1.1 اسکرین میرورینگ به کامپیوترهای ویندوزی را تسهیل می‌کند!

پیش از انتشار اندروید 14 و رابط‌های کاربری مبتنی بر آن، میرورینگ یک اپلیکیشن نصب‌شده در گوشی اندرویدی بر روی کامپیوترهای ویندوزی تنها از طریق کلیک بر روی دکمه «Start Now» انجام می‌شد. این در حالی است که در آپدیت One UI 6، کاربران برای میرورینگ هر یک از اپلیکیشن‌های موردنظر خود لازم است هر نوبت بر روی یک دکمه ضربه زده و از این طریق مجوزهای لازم برای دسترسی اپلیکیشن به کامپیوتر را تأیید کنند که این مسئله می‌تواند برای برخی از کاربران گیج‌کننده و طاقت‌فرسا باشد!

آپدیت One UI 6.1.1 اسکرین میرورینگ به کامپیوترهای ویندوزی را تسهیل می‌کند!

با این حال با توجه به گزارش میشال رحمان (توسعه‌دهنده نرم‌افزار/ کارشناس وب‌سایت Android Authority)، سامسونگ این مشکل را در آپدیت One UI 6.1.1 برطرف کرده است. لازم به ذکر است رحمان این راه‌حل را از طریق بررسی کدهای فریمور که در گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 آزمایش شده‌اند، کشف کرده است. به گفته رحمان مشکل «نمایش مکرر پاپ‌آپ» به اِی‌پی‌آی MediaProject در نسخه ویندوزی نرم‌افزار فون لینک که برای ضبط و پخش محتوای به‌نمایش‌گذاشته‌شده بر روی صفحه‌نمایش طراحی شده است و بسته شدن این API در اندروید 14 باز می‌گردد. لازم به ذکر است که مایکروسافت در نسخه‌های پیشین اندروید از این API برای میرورینگ سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های فاقد پخش محتوای زنده (non-streaming و non-casting) نیز استفاده می‌کرد.

به گفته رحمان، مایکروسافت اکنون به جای به‌کارگیری از اِی‌پی‌آی MediaProject، از اِی‌پی‌آی‌های Companion App Streaming گوگل استفاده می‌کند. این اِی‌پی‌آی‌های جدید منعطف‌تر هستند و در عین حفظ امنیت در دستگاه‌های اندرویدی، برای میرورینگ اپلیکیشن‌ها یا صفحه‌نمایش آن‌ها بر روی کامپیوترهای ویندوزی تنها به یک نوبت مجوز نیاز دارند.

در نهایت در حالیکه تاکنون سامسونگ تاریخ دقیقی را در رابطه با انتشار آپدیت One UI 6.1.1 برای سایر دستگاه‌های گلکسی اعلام نکرده است است، اما انتظار می‌رود این به‌روزرسانی نرم‌افزاری تا انتهای ماه آگوست (حدوداً 3 هفته دیگر) به‌صورت رسمی منتشر شود.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *