جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هوش مصنوعی اپل با نسخه بتای iOS 18.1 منتشر شد

هوش مصنوعی اپل با نسخه بتای iOS 18.1 منتشر شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گزارشات اخیر مدعی شده بودند که هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) همزمان با عرضه‌ی سری جدید آیفون 16 در سپتامبر سال جاری میلادی در دسترس قرار نخواهد گرفت و یک‌ماه بعد (در اکتبر ۲۰۲۴) به‌عنوان به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر خواهد شد. اپل این موضوع را با اقدام جدید خود به‌طور غیرمستقیم تأیید و اولین ویژگی‌های Apple Intelligence را همراه با اولین نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده iOS 18.1 ارائه کرد.

شایان ذکر است که iOS 18 نیز در حال حاضر در دوران آزمایشی بتا به سر می‌برد و سیستم‌عامل پیش‌فرض سری آیفون 16 اپل خواهد بود. از آن‌جایی که iOS 18.1 حکم اولین آپدیت بزرگ iOS 18 را دارد، انتظار می‌رود در ماه اکتبر سال جاری برای کاربران گوشی‌های اپل در دسترس قرار بگیرد.

هوش مصنوعی اپل با نسخه بتای iOS 18.1 منتشر شد

اولین نسخه‌های بتای iOS 18.1 و iPadOS 18.1 سرانجام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را به‌دست علاقه‌مندان می‌رسانند. برای فعال‌سازی Apple Intelligence، ابتدا باید به تنظیمات (Settings) مراجعه کنید و در لیست انتظار قرار بگیرید. هم‌اکنون برای دسترسی به این نسخه‌ی بتای مخصوص توسعه‌دهندگان تنها نیاز به چند ساعت صبر است، اما صبر برای کاربران معمولی در ماه اکتبر احتمالاً بسیار طولانی‎‌تر خواهد بود.

از ویژگی‌های جدید iOS 18.1 باید به مواردی مانند ابزارهای نوشتن (بازنویسی، بررسی املا، بررسی دستور زبان، خلاصه‌سازی متن در برنامه‌های Messages و Notes و Mail و Pages و اپلیکیشن‌های دیگر)، ظاهر جدید سیری (Siri) با درخشش در اطراف لبه‌های صفحه، خلاصه‌سازی رونوشت‌ها و سایر محتواها، دسته‌های ایمیل جدید، پاسخ‌های هوشمند و حتی پاسخ‌های هوشمند در اپلیکیشن Messages اشاره کرد.

هوش مصنوعی اپل با نسخه بتای iOS 18.1 منتشر شد

قابلیت ضبط و دریافت رونوشت تماس‌های تلفنی نیز همراه با iOS 18.1 ارائه می‌شود. به‌لطف این ویژگی می‌توانید در تماس‌های خود روی دکمه‌ی ضبط در گوشه‌ی بالا و سمت چپ صفحه ضربه بزنید. سپس، تمامی افراد حاضر در این تماس با کمک یک پیام صوتی از ضبط شدن آن مطلع می‌شوند و این مکالمه در نهایت در برنامه‌ی Notes ذخیره خواهد شد. پس از به پایان رسیدن تماس، می‌توانید دوباره به آن گوش دهید، نسخه‌ی متنی آن را به‌طور کامل بخوانید و حتی خلاصه‌ای از این متن را دریافت کنید.

می‌توان انتظار داشت که بتای عمومی iOS 18.1 هم در هفته‌های آتی در دسترس کاربران اپل قرار بگیرد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *