جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
نام هوش مصنوعی اپل فاش شد؛ معرفی قابلیت های احتمالی

نام هوش مصنوعی اپل فاش شد؛ معرفی قابلیت های احتمالی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگرچه اپل با کمی تأخیر وارد میدان رقابت هوش مصنوعی می‌شود، اما این کمپانی ظاهراً روی مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی برای محصولات خود کار می‌کرده است و قصد دارد در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (رویداد WWDC 2024) سرانجام از این قابلیت‌های جذاب رونمایی کند.

بر اساس گزارش جدید مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، حدود نیمی از رونمایی‌های اپل در این رویداد بر روی هوش مصنوعی متمرکز خواهد بود و کوپرتینویی‌ها از سیستم هوش مصنوعی جدید خود به نام «Apple Intelligence» پرده برخواهند داشت. این سیستم هوش مصنوعی برای آیفون 15 پرو و آیفون‌هایی که امسال معرفی می‌شوند، همراه با آیپدها و مک‌های مجهز به حداقل یک تراشه‌ی M1 در دسترس قرار خواهد گرفت. هوش مصنوعی مذکور در جدیدترین نسخه‌های iPadOS ،iOS و macOS به دست کاربران خواهد رسید.

هوش مصنوعی Apple Intelligence ویژگی‌های مبتنی‌ بر AI متنوعی را شامل می‌شود؛ این ویژگی‌ها ابتدا نسخه‌های بتا خواهند داشت و به‌جای قابلیت‌هایی مانند تولید تصویر یا ویدیو، بیشتر بر ویژگی‌های مفید و کاربری تمرکز خواهند کرد. اپل همچنین با شرکت OpenAI برای ایجاد یک چت‌بات شبیه به ChatGPT همکاری کرده است. علاوه‌ بر این، ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل به پردازش با استفاده از تراشه‌ی خود دستگاه یا پردازش مبتنی‌ بر سرویس ابری متکی هستند که سیستم‌عامل‌های جدید از الگوریتمی برای تعیین بهترین رویکرد برای هر کار استفاده می‌کنند.

چه ویژگی‌هایی معرفی خواهند شد؟

یکی از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی اپل قادر به خلاصه‌سازی متون جهت مرور کلی مقالات و صفحات وب در سافاری است. خلاصه‌سازی هوش مصنوعی اپل، پیامک‌ها و ایمیل‌ها را نیز پوشش می‌دهد. به نظر می‌رسد قابلیت پیگیری و مشاهده‌ی مجدد اعلان‌هایی که کاربر به هر دلیلی ندیده است نیز ارائه خواهد شد. هوش مصنوعی اپل همچنین می‌تواند پاسخ‌های کاملی به ایمیل‌ها و پیام‌های متنی را در اختیار کاربر بگذارد.

یکی دیگر از رونمایی‌های بزرگ رویداد موردبحث بر روی دستیار مجازی اپل متمرکز خواهد بود. انتظار می‌رود سرویس کنترل صوتی سیری با هوش مصنوعی دست‌خوش تغییر شود. این تغییر به سیری اجازه می‌دهد تا بر ویژگی‌ها و ابزارهای درون‌برنامه‌ای کنترل داشته باشد. از این رو، کاربران می‌توانند از سیری بخواهند اقداماتی مانند حذف ایمیل، ویرایش عکس یا خلاصه کردن مقاله را برایشان انجام دهد. این رسانه می‌گوید اپل قصد دارد این ویژگی جدید را به برنامه‌های شخص ثالث هم گسترش دهد تا کاربران قادر باشند چندین دستور را به‌صورت یک درخواست ارائه کنند. با این وجود، قابلیت مذکور احتمالاً تا سال بعدی میلادی در دسترس قرار نخواهد گرفت.

برنامه‌ی Mail اپل نیز با قابلیت دسته‌بندی خودکار ایمیل‌های دریافتی به‌روز خواهد شد و Voice Memos هم امکان تبدیل خودکار فایل‌های صوتی به متن را فراهم خواهد کرد.

از آخرین ویژگی‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی‌ که اپل احتمالاً در طی این رویداد از آن‌ها پرده برمی‌دارد، باید به ایموجی‌های ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی و قابلیت‌های جدید ویرایش عکس اشاره کرد؛ این هوش مصنوعی قادر است تا براساس کلمات یا عباراتی که تایپ می‌کنید، ایموجی‌های سفارشی ایجاد کند. از سوی دیگر، برنامه‌ی Photos از فناوری جدیدی برای آسان‌تر کردن کارهایی مانند حذف یک شی از عکس یا بهبود کیفیت تصویر بهره‌مند خواهد شد.

ورای قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی، انتظار می‌رود اپل در طی این رویداد بر محافظت از امنیت و حریم خصوصی تأکید داشته باشد و در مورد ویژگی‌های امنیتی تراشه‌هایی که در مراکز داده‌ی خود به کار می‎گیرد، صحبت کند.

طبق گزارشات اخیر، اپل قرار است در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان از برنامه‌ی مدیریت پسورد جدید و به روزرسانی بعدی برنامه‌های مختلفش پرده بردارد. از آنجایی که این رویداد با محوریت نرم‌افزار است، احتمالاً خبری از معرفی سخت‌افزارها و دستگاه‌های جدید نخواهد بود.

رویداد موردانتظار WWDC 2024 اپل از ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) آغاز می‌شود و تا ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) ادامه خواهد یافت.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *