جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با iOS 18 می‌توانید سیری را با عبارت دلخواه خود فراخوانی کنید!

با iOS 18 می‌توانید سیری را با عبارت دلخواه خود فراخوانی کنید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نسخه‌ی بتای iOS 18، یک قابلیت جدید تحت عنوان «Vocal Shortcuts» را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند. اگرچه هدف اصلی این قابلیت ارائه‌ی روش‌های جایگزینی برای کنترل صوتی دستگاه محسوب می‌شود، اما کاربران کاربرد دیگری را برای قابلیت مذکور پیدا کرده‌اند و با استفاده از آن می‌توانند دستیار سیری را با عبارت‌های جدیدی فراخوانی کنند!

ویژگی Vocal Shortcuts به کاربران امکان تنظیم عبارات صوتی سفارشی خود برای دسترسی به میان‌برها و انجام کارهای مختلف روی آیفون را ارائه می‌دهد. جالب اینجاست که به‌لطف این قابلیت حتی می‌توان میان‌بری را برای فعال کردن خود سیری تعیین کرد تا به‌جای استفاده از عبارت پیش‌فرض «Hey Siri»، این دستیار هوشمند iOS 18 با “عبارت موردنظر کاربران” فراخوانده شود.

اگر از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید و به امتحان کردن این قابلیت تمایل دارید، از طریق برنامه‌ی تنظیمات آیفون به بخش «Accessibility» و بعد «Vocal Shortcuts» بروید. ابتدا روی «Set Up Vocal Shortcuts» در این بخش ضربه بزنید و بعد «Siri» (و نه «Siri Request») را انتخاب کنید. در نهایت، کلمه‌ی دلخواه خود برای فراخواندن سیری (مانند کلمه‌ی «Computer» در مثالی که در تصویر زیر مشاهده می‌شود) را وارد کنید.

با iOS 18 می‌توانید سیری را با عبارت دلخواه خود فراخوانی کنید!

بعد از طی کردن مراحل بالا، حالا می‌توانید عبارت مدنظر خود را به آیفون اعلام کنید تا سیری فعال شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که محدودیت‌هایی در تغییر عبارت فراخوانی سیری وجود دارد؛ عبارت سفارشی شما فقط در دستگاه خاصی که روی آن تنظیم شده است کار می‌کند و در دستگاه‌های دیگر اپل مانند هوم‌‌پاد همگام‌سازی نخواهد شد. به بیان دیگر، جهت فعال‌سازی دستیار سیری در این نوع دستگاه‌ها همچنان نیازمند استفاده از عبارت «Hey Siri» هستید.

با iOS 18 می‌توانید سیری را با عبارت دلخواه خود فراخوانی کنید!

علاوه‌ بر این، باید بعد از گفتن عبارت فعال‌سازی موردنظرتان کمی مکث کنید و سپس درخواست خود را بگویید. این مسئله می‌تواند به روند طبیعی تعامل با سیری در iOS 18 آسیب وارد کند و بسیاری از کاربران با توجه به این محدودیت‌ها احتمالاً تمایلی به استفاده از این ویژگی نداشته باشند. با این وجود، قابلیت موردبحث به جایگزین مناسبی برای کسانی که روش فعال‌سازی متفاوتی را ترجیح می‌دهند تبدیل خواهد شد. شایان ذکر است که «Hey Siri»، حتی زمانی که عبارت دلخواه جدیدی را تعیین نمایید، همچنان برای فرخواندن سیری جواب می‌دهد و می‌توانید به‌راحتی از عبارت پیش‌فرض آیفون استفاده کنید.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *