جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 15 امکان اشتراک گذاری محتوای صوتی بین چند دستگاه را با بلوتوث Auracast فراهم می‌کند

اندروید 15 امکان اشتراک گذاری محتوای صوتی بین چند دستگاه را فراهم می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری محتوای صوتی برای کسانی که با دوستان یا خانواده سفر می‌کنند، می‌تواند به یک چالش تبدیل شود. چه قصد اشتراک‌گذاری یک فیلم را داشته باشید و چه بخواهید پلی‌لیست و آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را پخش کنید، محدودیت‌های فعلی بلوتوث امکان استریم کردن این نوع محتواها را با مشکل مواجه می‌کنند. خوشبختانه استاندارد بلوتوث LE Audio و ویژگی Auracast آن یک راه‌حل برای این مشکل ارائه می‌دهد.

قابلیت Auracast، اشتراک‎‌گذاری محتوای صوتی به دستگاه‌های اطراف را از طریق بلوتوث کم انرژی (LE) ممکن می‌کند و برخلاف بلوتوث قدیمی، Auracast نیازی به جفت شدن بین دستگاه‌های فرستنده و گیرنده ندارد. در عوض، می‌توانید تصور کنید که گوشی شما حکم یک برج رادیویی کوچک را دارد و یک جریان صوتی را ارسال می‌کند که دستگاه‌های دیگر می‌توانند آن را دریافت کنند.

اگرچه گوشی‌های دیگری هم از قابلیت مشابهی بهره می‌برند، اما این ویژگی اغلب به اکوسیستم کوچک آن گوشی‌ها محدود می‌شود و نمی‌توان محتوای موردنظر را بین دستگاه‌های مختلف به اشتراک گذاشت. به‌طور مثال، ویژگی «Dual Audio» در گوشی‌های سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای صوتی دلخواه خود را همزمان به دو دستگاه بلوتوثی مختلف ارسال کنید، اما این روش نیازمند دستگاه‌های مخصوص سامسونگ است. قابلیت «Share Audio» اپل نیز تنها بین آیفون‌ها کار می‌کند. از سوی دیگر، Auracast برای هر دستگاه یا پلتفرمی که گواهینامه‌ی فناوری موردنیاز را از Bluetooth SIG کسب کرده باشد، در دسترس است.

اندروید 15 به‌صورت پیش‌فرض یک صفحه‌ی اختصاصی «اشتراک‌گذاری صدا» (Audio Sharing) را برای مدیریت استریم‌های Auracast به سیستم‌عامل گوگل اضافه خواهد کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا استریم Auracast موردنظرشان را پیدا کنند، به آن وصل شوند یا استریم خود را آغاز نمایند.

میشال رحمان در پست جدید سایت Android Authority از فعال کردن این ویژگی در پیکسل 8 پرو با نسخه‌ی بتا 1.1 اندروید 15 خبر داده است و ظاهراً توانسته که از این طریق اتصالی موفقیت‌آمیز با دستگاه‌های گلکسی سامسونگ با رابط کاربری One UI 6.1 برقرار کند. شایان ذکر است که این دستگاه‌ها به ایربادهای گلکسی بادز 2 پرو سامسونگ نیاز داشته‌اند که از Auracast پشتیبانی می‌کنند.

اندروید 15 امکان اشتراک گذاری محتوای صوتی بین چند دستگاه را با بلوتوث Auracast فراهم می‌کند

بر اساس این گزارش، کاربران برای شروع استریم Auracast در اندروید 15 باید به مسیر Settings > Connected devices > Connection preferences > Audio sharing بروند. در این صفحه یک سوییچ برای «اشتراک‌گذاری صدا» (Share Audio) وجود خواهد داشت که پخش این استریم را آغاز می‌کند.

رحمان خاطرنشان کرده است که کاربران برای برقراری اتصال ایمن‌تر می‌توانند نام و رمز عبور استریم صوتی خود را در بخش «Stream Settings» انتخاب کنند. از طرف دیگر، امکان استفاده از کد QR نیز وجود دارد و سایر افراد قادر به اسکن این کد و پیوستن به استریم خواهند بود.

پس از برقراری اتصال به استریم، هر دو دستگاه صدایی یکسان را از طریق هدفون خود پخش می‌کنند. با این حال، باید به این نکته اشاره کرده که Auracast فقط از پخش یک طرفه پشتیبانی می‌کند و دستگاه‌های متصل نمی‌توانند پخش محتوا در دستگاه منبع و فرستنده را کنترل کنند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *