Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اندروید 13 محبوب‌ترین نسخه‌ سیستم عامل گوگل شد

اندروید 13 محبوب ترین نسخه‌ سیستم عامل گوگل شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با توجه به آمار میزان توزیع نسخه‌های مختلف اندروید که به‌تازگی توسط گوگل منتشر شده است، اندروید 13 حالا محبوب‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل گوگل به حساب می‌آید. برای نگاهی دقیق‌تر به این گزارش با اِروتِک همراه باشید.

طبق آمار و ارقام جدید گوگل، ۲۲.۴ درصد از تمامی دستگاه‌های اندرویدی از نسخه‌ی سیزدهم این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. این عدد نسبت به ۱۵ درصدی که در ماه می ۲۰۲۳ میلادی (خرداد ۱۴۰۲) گزارش شده بود، افزایش قابل توجهی را برای سیستم‌عامل یک‌ساله‌ی اندروید 13 نشان می‌دهد.

آمار میزان توزیع نسخه‌های مختلف اندروید حالا تا تاریخ ۱ اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی (۹ مهر ۱۴۰۲) به‌روزرسانی شده است. با مشاهدات جدید میشل رحمان و سایت خبری GizChina، این آمار از بهبود نرخ پذیرش اندروید 13 نسبت به گذشته خبر می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، سیستم‌عامل اندروید همواره به دامنه‌ی وسیع دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان متعددش معروف است و هر کدام از این‌ها هم زمان‌بندی خاص و جداگانه‌ی خودشان را برای عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های جدید اندروید دارند. این موضوع باعث شده تا دسترسی برخی از کاربران به جدیدترین نسخه‌ی اندروید سخت‌تر از معمول باشد و حتی اگر دستگاهشان هم بتواند نسخه‌ی فعلی اندروید را به‌راحتی اجرا کند، به علت تاخیر در انتشار به‌روزرسانی‌ها نتوانند به‌موقع به جدیدترین نسخه ارتقا یابند.

آمار میزان توزیع نسخه‌های مختلف اندرویدی را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

اندروید 13 محبوب‌ترین نسخه‌ سیستم عامل گوگل شد

علی‌رغم جدا افتادن برخی از کاربران اندرویدی از کاربران دیگر، کمپانی گوگل طی سال‌های اخیر در مسیر بهبود این مسئله قدم‌های مثبتی برداشته است. گوگل با تولیدکنندگان محصولات اندرویدی برای افزایش سرعت عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عاملش همکاری کرده و با در دسترس قرار دادن ابزارها و قابلیت‌های جدیدی، پشتیبانی کردن از دستگاه‌های قدیمی‌تر را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر ساخته است.

همچنین مطالعه کنید
بررسی روش‌های موجود برای تغییر مرورگر پیش‌فرض مایکروسافت در ویندوز 11

با این وجود، هنوز در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام شود. با نگاهی به آمار منتشرشده می‌توان دید که اندروید ۹، که در سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شده بود، هم‌چنان پنجمین نسخه‌ی محبوب اندروید محسوب می‌شود. دستگاه‌هایی که از اندروید ۹ استفاده می‌کنند به آخر عمر مفید خود رسیده‌اند و احتمالاً دیگر به‌روزرسانی بیشتری دریافت نخواهند کرد، اما کاربران اندروید ۹ هنوز بخش بزرگی از کاربران کلی سیستم‌عامل اندروید را تشکیل می‌دهند. چنین اتفاقی به این معناست که بخش قابل توجهی از کاربران اندروید، جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع باگ‌ها و مشکلات فنی را دریافت نمی‌کنند.

پیدا کردن راه حلی برای این مشکل، چالش دشوار و پیچیده‌ای را مقابل گوگل قرار داده است. اما این کمپانی باید با سایر تولیدکنندگان محصولات اندرویدی همکاری کند تا از وقوع مجدد چنین اتفاق و آمار و ارقامی جلوگیری شود. با مواردی نظیر افزایش دادن سرعت انتشار به‌روزرسانی‌ها برای کاربران اندروید، آسان‌تر کردن پروسه‌ی پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی‌تر برای توسعه‌دهندگان و اطلاع‌رسانی و آموزش دادن به کاربران اندرویدی درباره‌ی اهمیت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، گوگل و تولیدکنندگان دیگر می‌توانند از دسترسی کاربران به جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی و رفع باگ‌ها اطمینان حاصل کنند. امیدواریم در آینده بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که جدیدترین نسخه‌ی اندروید برای تبدیل شدن به استاندارد، نیاز به صبر یک‌ساله نداشته باشد و بتواند زودتر از این‌ها تبدیل به نسخه‌ای شود که در اکثر دستگاه‌های کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: PhoneArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>