Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با راهکار جدید گوگل پلی پروتکت برای حافظت در برابر برنامه‌های مخرب آشنا شوید

با راهکار جدید گوگل پلی پروتکت برای حافظت در برابر برنامه‌های مخرب آشنا شوید

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

همان‌طور که می‌دانید “امنیت” به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شروط اولیه برای حضور در فضای مجازی به شمار می‌آید. به طور کلی، برای اطمینان از دستیابی به سطوح قابل قبولی از ایمنی و آلوده نشدن گوشی به بدافزارها، لازم است پیش از دانلود یک اپلیکیشن/برنامه از فروشگاه گوگل پلی یا هر طریق دیگری، مخرب یا غیرمخرب بودن آن برنامه اطمینان حاصل کنید. به تازگی فروشگاه گوگل پلی با هدف ارتقاء امنیت الکترونیک برای کاربران خود، از قابلیتی جدید برای نصب برنامه‌ها با عنوان “بررسی لحظه ای برنامه (real-time app scanning)” در بخش گوگل پلی پروتکت رونمایی کرد. هدف اصلی این قابلیت جدید، ارائه یک لایه حفاظتی مضاعف به واسطه اسکن فعال و لحظه‌ای برنامه‌ها به منظور شناسایی و جلوگیری از نصب برنامه های مخرب روی گوشی‌های کاربران است.

اخیراً، گوگل با معرفی یک اسکنر بلادرنگ برنامه‌های گوشی (در سطح کد) به اقدامات تشخیص‌دهنده مخرب بودن برنامه‌های ارائه شده در فروشگاه خود، بهبود بخشیده است. حالا، پیش از نصب یک برنامه، گوگلی پلی پروتکت (Google Play Protect) از کاربر در رابطه با تمایل وی به اسکن برنامه مورد نظر سوال می‌پرسد. در صورت تمایل کاربر به اسکن برنامه، این قابلیت جدید نظر خود را در رابطه با ایمن/مضر بودن برنامه مورد نظر، به کاربر اطلاع خواهد داد.

در حال حاضر، گوگل پلی پروتکت از گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید دارای خدمات گوگل پلی محافظت می‌کند. این محافظت صرف نظر از طریقه نصب برنامه (از طریق فروشگاه گوگل پلی یا منابع دیگر) صورت می‌پذیرد. با این حال، پیش‌تر، اسکن‌های بلادرنگ گوگل پلی پروتکت با استفاده از تکنیک‌هایی مانند “مقایسه شباهت، یادگیری ماشینی و سایر روش‌ها” بر اطلاعات یا داده‌های اسکن شده از برنامه‌های مشکوک صورت می‌گرفت.

همچنین مطالعه کنید
اندروید 13 محبوب ترین نسخه‌ سیستم عامل گوگل شد

با راهکار جدید Google Play Protect برای حافظت در برابر برنامه‌های مخرب آشنا شوید

در به‌روزرسانی اخیر گوگل پلی پروتکت، برنامه مورد نظر، پیش از نصب اسکن خواهد شد. این قابلیت بستر مناسبی را برای “ارزیابی برنامه در سطح کد” و “تجزیه و تحلیل تهدید‌ها به صورت لحظه‌ای” فراهم می‌کند. گوگل مدعی است که این به‌روزرسانی جدید از کاربران در برابر برنامه‌های چند شکلی مخربی که از طریق هوش مصنوعی یا روش‌های دیگری از شناسایی شدن توسط گوگل پروتکت فرار می‌کنند، محافظتی تمام جانبه به عمل خواهد آورد.

به گفته گوگل، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی این کمپانی از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از اسکن برنامه‌ها در راستای افزایش امنیت اکوسیستم اندروید استفاده می‌کنند. علاوه بر این، فرآیند اسکن به شناسایی “رفتارهای برنامه” کمک می‌کند، که این مسئله به نوبه خود، منجر به تقویت کلی شیوه محفاظت از کاربران در برابر بدافزارها و برنامه‌های مخرب خواهد شد.

با راهکار جدید Google Play Protect برای حافظت در برابر برنامه‌های مخرب آشنا شوید

در ابتدا، به‌روزرسانی جدید گوگل پلی پروتکت در کشور هند منتشر می‌شود اما به گفته گوگل در ماه‌های آتی این به‌روزرسانی و قابلیت جدید در اختیار کاربران ساکن در تمامی نقاط جهان قرار خواهد گرفت.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>