جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا اوپو سری فایند X8 خود را به دکمه کپچر باتن مجهز ساخت؟

چرا اوپو گوشی‌های سری فایند X8 خود را به دکمه کپچر باتن مجهز می‌کند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه درصد قابل‌توجهی از کارشناسان و کاربران عادی، رویکرد اپل در ارائه دکمه کنترل دوربین یا Camera Control در سری آیفون 16 را به سخره گرفته و از ناکارآمدی این دکمه صحبت می‌کردند؛ اکنون به نظر می‌رسد برخی از تولیدکنندگان معتبر گوشی‌های اندرویدی مانند اوپو نیز با پیروی از اپل، در توسعه گوشی‌های پرچم‌دار آتی خود از دکمه‌های فیزیکی با عملکردی مشابه بهره گرفته‌اند! در همین راستا روز گذشته جو یِبا (Zhou Yibao، مدیر محصول سری اوپو فایند) ضمن انتشار یک پست طولانی در شبکه اجتماعی ویبو، برخی از دلایل اوپو برای گنجاندن این دکمه در سری اوپو فایند X8 شامل «اوپو فایند X8 (نسخه وانیلی/ استاندارد) و اوپو فایند X8 پرو» را بر شمرد.

چرا اوپو سری فایند X8 خود را به دکمه کپچر باتن مجهز ساخت؟

به گفته یِبا ایده به‌کارگیری از این دکمه در این سری از تجربیات شخصی مدیر اجرایی اوپو مانند نیاز وی برای ثبت سریع عکس از مناظر منحصربه‌فرد بدون نیاز به لمس نمایشگر در شرایطی مانند «دمای بسیار پایین هوا که امکان بیرون آوردن دست‌ها از دستکش وجود ندارد» یا «سفرهای رفتینگ که به دلیل پاشیده شدن آب و تکان خوردن مداوم قایق، امکان ثبت عکس وجود ندارد» نشأت گرفته شده است.

با این حال برخلاف رویکرد اپل در سری آیفون 16، دکمه کپچر باتن سری اوپو فایند X8 یک دکمه خازنی و لمسی نبوده و تنها یک دکمه مکانیکی ساده و غیرلمسی است که صرفاً امکان ثبت تصاویر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد!

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *