جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گلکسی A56 عملکردی بسیار چشمگیرتر از گلکسی A55 خواهد داشت!

گلکسی A56 عملکردی بسیار چشمگیرتر از گلکسی A55 خواهد داشت!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سامسونگ در ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند 1402) از گوشی میان‌رده گلکسی A55 رونمایی کرد. اکنون با توجه به رؤیت شدن نام گلکسی A56 فایوجی با شماره مدل «SM-A566B/DS» در پایگاه داده IMEI به نظر می‌رسد این کمپانی تمرکز خود را بر روی توسعه جانشین گلکسی A55 قرار داده است!

گلکسی A56 احتمالاً قدرتمندتر از گلکسی A55 خواهد بود!

بر اساس گزارشات اخیر پیش‌بینی می‌شود گلکسی A56 به چیپست جدید سامسونگ، اگزینوس (Exynos) 1580 مجهز باشد. به ادعای انجمن Samsung Community، این تراشه بر اساس معماری قدرتمند متشکل از هسته‌های «Cortex-A720 و Cortex-A520» توسعه یافته و دارای پردازنده گرافیکی پیشرفته Xclipse 540 خواهد بود. علاوه بر این، گفته می‌شود سامسونگ یک واحد پردازش عصبی (NPU) قدرتمند را برای اگزینوس 1580 در نظر گرفته و به همین سبب این تراشه قادر است عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) را به آسانی ارائه دهد و از این منظر با تراشه اگزینوس 2100 سامسونگ به رقابت بپردازد. با این حال نباید فراموش کرد که تمامی این اظهارات تا زمان رونمایی رسمی سامسونگ از گلکسی A56 (یا سایر دستگاه‌های مجهز به این تراشه) و بررسی عملکرد این چیپست در دنیای واقعی در حد حدس و گمان باقی می‌مانند!

گلکسی A56 احتمالاً قدرتمندتر از گلکسی A55 خواهد بود!
بنچمارک یک دستگاه مجهز به تراشه اگزینوس 1580

لازم به ذکر است پیش از این اگزینوس 1580 با سیستم‌عامل اندروید 15 و رم «8 گیگابایتی» در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده بود. بر اساس کارت امتیاز گیک‌بنچ دستگاه مجهز به تراشه توانسته بود در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب به امتیازهای «1046» و «3578» دست یابد. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی گیک‌بنچ این چیپست برای پیشی گرفتن از عملکرد نسل پیش از خود، یعنی اگزینوس 1480 با معماری 4+4، بر مبنای معماری 1+3+4 توسعه یافته است. در حالیکه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در رابطه با سایر سخت‌افزارهای تعبیه‌شده بر روی گلکسی A56 در دسترس نیست اما می‌توانیم با شرح کوتاه مشخصات مدل پیشین، تصویر واقع‌گرایانه‌ای از آنچه که باید از این دستگاه انتظار داشته باشیم را ترسیم کنیم.

گلکسی A55 دارای یک صفحه‌نمایش سوپر آمولد 6.6 اینچی با رزولوشن +FHD و حداکثر روشنایی (میزان نور نمایشگر در شرایط پرنور مانند قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید) 1000 نیتی» است. این دستگاه از تنظیمات دوربین سه‌گانه متشکل از «دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض (اولترا واید) 12 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی» بهره می‌برد و یک دوربین سلفی «32 مگاپیکسلی» را نیز بر روی نمایشگر خود جای داده است.

این گوشی میان‌رده از طریق سیستم‌عامل اندروید 14 عملکرد خود را به نمایش گذاشته و به مدت «4 سال» به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه‌شده از سوی سامسونگ را دریافت می‌کند. لازم به ذکر است، گلکسی A55 به یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و از شارژ سیمی با سرعت «25 واتی» پشتیبانی می‌کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *