جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

به کدام گوشی‌ها پرچمدار می‌گویند؟

به کدام گوشی‌ها پرچمدار می‌گویند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هر ساله، اپل، سامسونگ، گوگل و بسیاری از شرکت‌های دیگر گوشی‌های هوشمند جدید خود را معرفی می‌کنند. اگر شما اخبار این محصولات جدید را دنبال کنید، احتمالاً دیده‌اید که به برخی از آن‌ها، «پرچمدار (Flagship)» می‌گویند. این واژه پیشینه‌ای طولانی دارد، اما معنای اصلی آن چیست؟ برای آشنایی بیشتر با این واژه جدیداً پرکاربرد با اِروتِک همراه باشید.

«پرچمدار» به چه معناست؟

ریشه واژه «پرچمدار»  ارتباطی با فناوری ندارد. این واژه به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. در آن دوران به کشتی‌ای که افسر فرماندهی ارتش در آن حضور داشت، پرچمدار می‌گفتند. در برخی موارد این کشتی همان نخستین کشتی گروه بود که جلوتر از همه حرکت می‌کرد. معمولاً کشتی پرچمدار بزرگ‌ترین، سریع‌ترین و مسلح‌ترین کشتی گروه بود. در حقیقت، این کشتی واقعا همان کشتی‌ای بود که پرچم فرماندهی را با خود حمل می‌کرد!

به کدام گوشی‌ها پرچمدار می‌گویند؟

این موضوع چه ارتباطی به گوشی‌ها دارد؟

کشتی پرچمدار، بزرگ‌ترین و بهترین کشتی دسته بود؛ این دقیقاً همان چیزی است که واژه «پرچمدار» در گوشی‌ها به آن اشاره دارد. گاهی اوقات، عنوان پرچمدار برای یک دستگاه به کار می‌رود؛ اما این اصطلاح می‌تواند به یک سری از دستگاه‌ها هم اشاره کند. این عبارت همیشه تعریفی سفت‌و‌سخت نیست و به عنوان یک استعاره به کار می‌رود.

برای مثال، فردی ممکن است گلکسی S25 را گوشی «پرچمدار» سامسونگ بخواند، چراکه قابلیت‌های آن از سایر گوشی‌های این شرکت بیشتر است. با این حال، می‌توان کمی گسترده‌تر نگاه کرد و همه گوشی‌های سری S گلکسی را هم پرچمدار خواند، چرا که از سری گلکسی A پیشرفته‌تر هستند. این مسأله تنها به مرجع مقایسه شما بستگی دارد.

مثال دیگر آیفون است. برخلاف سامسونگ، اپل چند خط تولید گوشی‌های آیفون ندارد و سری آخر آن تنها شامل انواع نسخه‌های آیفون 16 می‌شود. بنابراین، آیفون 16 پرومکس «پرچمدار» آیفون‌ها محسوب می‌گردد. این گوشی بیشترین و بهترین قابلیت‌های موجود در یک آیفون را دارد.

به کدام گوشی‌ها پرچمدار می‌گویند؟

فقط گوشی‌ها این‌طور نیستند!

«پرچمدار» تنها برای توصیف گوشی‌ها یا کشتی‌ها به کار نمی‌رود. این واژه اغلب به محصول اصلی یک شرکت اشاره دارد، محصولی که بیش از همه تولید شده و احتمالاً شهرتی برای شرکت ایجاد کرده است. ویندوز و آفیس محصولات پرچمدار مایکروسافت هستند و فوتوشاپ هم پرچمدر ادوبی محسوب می‌شود.

در پخش رادیویی و تلویزیونی، کانال پرچمدار، ایستگاهی ارتباطی است که غیردولتی اداره می‌شود. برای نمونه، WCBS در نیویورک و یا CBS در ساحل شرقی آمریکا شبکه‌های پرچمدار هستند. در میان رادیوهای ورزشی، پرچمدار ایستگاه اصلی در خانه هر تیم است. WXYT دیترویت برای دیترویت تایگرز نمونه‌ای از یک شبکه پرچمدار محسوب می‌شود.

همانند پرچمدارهای اصلی در قرن 17، این عبارت برخی اوقات برای توصیف بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات به کار می‌رود. با این حال، این واژه همچنین می‌تواند برای توصیف نخستین چیز از هر گروه هم استفاده شود. وقتی می‌شنوید که یک گوشی «پرچمدار» است، می‌دانید که بهترین چیزی که یک شرکت برای ارائه دارد را از آن دریافت خواهید کرد!

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *