جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا پیکسل 9 پرو فولد گوگل، جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو را تهدید می‌کند؟

چرا پیکسل 9 پرو فولد گوگل، جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو را تهدید می‌کند؟ [مقایسه کوتاه]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل به‌تازگی از گوشی‌های سری پیکسل 9 خود رونمایی کرد. پیکسل 9 پرو فولد که به‌عقیده‌ی بسیاری از مخاطبان برجسته‌ترین محصول رویداد جدید گوگل محسوب می‌شد، برخلاف انتظارات اولیه و کاملاً غافلگیرانه عمل کرد. پیکسل 9 پرو فولد در واقع دومین گوشی تاشو پیکسل گوگل به حساب می‌آید، اما به‌راحتی می‌تواند با نسل ششم گوشی‌های تاشو سامسونگ رقابت کند و حتی سخت‌افزار و مشخصات بهتری را نسبت به همتای کره‌ای خود ارائه دهد. اما آیا کمبود رقیب جهانی در بازار گوشی‌های تاشو باعث شده است تا سامسونگ جاه‌طلبی کمتری برای محصولات تاشو خود داشته باشد؟ برای بررسی این موضوع و آشنایی با برتری‌های پیکسل 9 پرو فولد گوگل نسبت به گلکسی زد فولد 6 سامسونگ، با اِروتِک همراه باشید.

نسبت تصویر بهتر

مشکل اصلی کاربران با گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد فولد سامسونگ، نسبت تصویر نمایشگرهای آن‌ها و به‌ویژه نمایشگر خارجی آنهاست. علی‌رغم برخی از بهبودهای اخیر سامسونگ در این زمینه، نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 6 نیز همچنان کشیده‌تر و محدودتر از گوشی‌های امروزی دیگر به شمار می‌رود.

پیکسل 9 پرو فولد دارای یک نمایشگر کاور ۶٫۳ اینچی با نسبت تصویر استاندارد ۲۰ به ۹ است و حتی از پنلی با رزولوشن 1080p بهره می‌برد، در حالیکه پنل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ با رزولوشن 968p پیکسل‌های کمتری برای ارائه در اختیار دارد.

چرا پیکسل 9 پرو فولد گوگل، جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو را تهدید می‌کند؟

نمایشگر دیگر گوشی تاشو پیکسل 9 پرو فولد هم بزرگ‌تر از گلکسی زد فولد 6 است (۲۰۷٫۴ سانتی‌متر مربع در مقابل ۱۸۵٫۲ سانتی‌متر مربع)، هم رزولوشن بالاتری دارد و هم با نسبت تصویر نزدیک‌تر به ۱:۱، برای انجام چند کار به‌صورت همزمان گزینه‌ی مناسب‌تری محسوب می‌شود.

سنگین‌تر، اما باریک‌تر!

گوگل بدنه‌ی پیکسل 9 پرو فولد را نسبت به گوشی تاشو قبلی خود به‌طرز چشمگیری باریک‌تر کرد. ضخامت این گوشی در حالت تاشده تنها به ۱۰٫۵ میلی‌متر می‌رسد که بسیار نزدیک به ضخامت یک گوشی معمولی بوده و به‌طور قابل ملاحظه‌ای باریک‌تر از هر دو گوشی گلکسی زد فولد 6 (با ضخامت ۱۲٫۱ میلی‌متری) و وان پلاس اوپن (با ضخامت ۱۱٫۷ میلی‌متری) است. پیکسل 9 پرو فولد در حالت باز ضخامتی برابر با ۵٫۱ میلی‌متر دارد که تنها اندکی ضخیم‌تر از یک پورت USB-C به حساب می‌آید.

گلکسی زد فولد 6

از طرف دیگر، گلکسی زد فولد 6 با ۱۸ گرم اختلاف، بسیار سبک‌تر از همتای گوگلی خود است. با این حال، باریک بودن یک دستگاه تاشو برای استفاده‌ی روزانه معمولاً نسبت به وزن کلی بدنه کاربرد و اهمیت بیشتری دارد. گوگل پیکسل 9 پرو فولد را به‌صورت ضدآب نیز طراحی کرده، با این حال بعید است کسی بخواهد با گوشی‌های تاشو گران‌قیمت خود شنا کند!

رم بیشتر و دوربین‌های بهتر

گلکسی زد فولد 6 سامسونگ از تراشه‌ی ۴ نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند، که احتمالاً به‌لطف سرعت کلاک بالاتر، عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌ی جدید تنسور G4 گوگل ارائه می‌دهد.

چرا پیکسل 9 پرو فولد گوگل، جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو را تهدید می‌کند؟

با این حال، پیکسل 9 پرو فولد به ۱۶ گیگابایت رم مجهز است، که در مقایسه با رم ۱۲ گیگابایتی گلکسی زد فولد 6، فضای بیشتری را در اختیار برنامه‌ها می‌گذارد و سرعت بالاتری را تضمین می‌کند.

گوشی تاشو گوگل از نظر دوربین نیز برتری مشخصی نسبت به همتای سامسونگ خود دارد. اگرچه دوربین اصلی گلکسی زد فولد 6 دارای سنسور بزرگ‌تر و لنز کمی عریض‌تری است، اما پیکسل 9 پرو فولد هم از یک دوربین زوم با توانایی بزرگ‌نمایی حدود دو برابر گوشی تاشو سامسونگ (۱۱۲ میلی‌متر در برابر ۶۶ میلی‌متر)، همراه با دوربین فوق‌عریض مجهز به فوکوس خودکار بهره می‌برد.

چرا پیکسل 9 پرو فولد گوگل، جایگاه سامسونگ در بازار گوشی های تاشو را تهدید می‌کند؟

 

باتری بزرگ‌تر

ظرفیت باتری پیکسل ۹ پرو فولد گوگل با ۴٬۶۵۰ میلی‌آمپرساعت، حدود ۶ درصد بیشتر از گلکسی زد فولد ۶ است. با این وجود، سرعت شارژ هر دو گوشی موردبحث با معیارهای امروزی همچنان ناامیدکننده محسوب می‌شود و برتری اندک گوشی تاشو گوگل آن‌قدرها به چشم نمی‌آید.

محبوبیت بیشتر گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

گلکسی زد فولد 6

اگرچه پیکسل 9 پرو فولد گوگل به‌طور کلی از مشخصات بهتری نسبت به گلکسی زد فولد 6 سامسونگ بهره‌مند شده است، اما این مسئله احتمالاً تأثیر قابل‌توجهی در میزان فروش دستگاه تاشونده‌ی کره‌ای نخواهد گذاشت و نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ فروش بسیار بیشتری را نسبت به دومین نسل گوشی‌های تاشو گوگل تجربه خواهند کرد. این موضوع تنها به در دسترس‌تر بودن گلکسی زد فولد 6 برنمی‌گردد، بلکه پشتیبانی از قلم S Pen سامسونگ و عملکرد چندوظیفه‌ای (Multitasking) بهتر همراه با قیمت مناسب‌تر در خرده‌فروشی‌ها و مقاومت در برابر گردوغبار، همه‌وهمه گوشی تاشو سامسونگ را تبدیل به گزینه‌ای جذاب کرده‌اند.

سامسونگ این روزها بر روی بخش نرم‌افزاری و ایجاد اکوسیستم مشترک میان محصولاتش تمرکز کرده و این تلاش به خودی خود قابل ستایش است، اما از غول فناوری کره‌ای در بخش سخت‌افزار و نوآوری نیز همانند گذشته انتظارات بالایی وجود دارد. با توجه به پیشرفت چشمگیر گوشی تاشو جدید گوگل و دستاوردهای اخیر کمپانی‌های چینی در این حوزه، سلطه‌ی سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشونده ممکن است کم‌کم به چالش کشیده شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *