جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گوگل احتمالاً تا 2 سال برای کاربران پیکسل رایگان خواهد بود!

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گوگل احتمالاً تا 2 سال برای کاربران پیکسل رایگان خواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با توجه به گزارشات فراوانی که طی ماه‌های اخیر منتشر شده‌اند، گوشی‌های پیکسل گوگل احتمالاً به‌زودی از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. طبق مشاهدات سایت Android Authority از چهارمین نسخه‌ی بتای اندروید 15، به نظر می‌رسد گوگل بر روی ارائه‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند.

در نسخه‌ی جدید بتای اندروید ۱۵ رشته‌کدهایی رؤیت شده است که به ویژگی ارتباط ماهواره‌ای جدید این سیستم‌عامل با نام احتمالی «Pixel Satellite SOS» اشاره دارند. اگرچه این موضوع هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده است، اما انتظار می‌رود که پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و ​​پیکسل 9 پرو فولد اولین گوشی‌هایی باشند که از این قابلیت جدید در زمان عرضه بهره ببرند. ظاهراً گوشی‌های سری پیکسل 9 گوگل به مودم اگزینوس 5400 سامسونگ مجهز خواهند شد که دارای قابلیت‌های شبکه‎‌ی غیرزمینی (NTN) برای برقراری ارتباطات ماهواره‌ای است.

این رشته‌کدها همچنین نشان می‌دهند که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای به پیام‌های متنی ارسال‌شده از طریق گوگل مسیج (Google Messages) محدود خواهد بود. علاوه‌ بر این، گوگل ممکن است این قابلیت را همانند اپل به مدت دو سال به‌طور رایگان در اختیار کاربران خود قرار دهد.

با این حال، مشخص نیست که گوگل در نهایت چه قیمتی را برای ویژگی جدید اندروید 15 در نظر خواهد گرفت و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره‌ی هزینه‌ی احتمالی این اشتراک وجود ندارد. با وجود اینکه اپل امکان برقراری تماس‌های اضطراری را نیز از طریق ماهواره ارائه می‌دهد، اما در حال حاضر نمی‌دانیم که آیا گوگل قصد دارد قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود را فراتر از پیام‌رسانی متنی گسترش دهد یا خیر.

گزارش جدید سایت Android Authority همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گوگل ممکن است برای گوشی‌های سری پیکسل 9 همزمان با روز عرضه و در تاریخ ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) در دسترس قرار نداشته نباشد یا در ابتدای عرضه به کشورها و مناطق خاصی محدود شود. از سوی دیگر، گوشی‌های پیکسل واجد شرایط احتمالاً برای فعال کردن قابلیت Pixel Satellite SOS به به‌روزرسانی نرم‌افزاری نیاز خواهند داشت.

افزون‌ بر گوشی‌های پیکسل، سامسونگ نیز قصد در دسترس قرار دادن قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های گلکسی خود را دارد. پشتیبانی از این ویژگی در سه برنامه‌ی مختلف سامسونگ مشاهده شده است و به نظر می‌آید این شرکت مراحل نهایی توسعه‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای خود را طی می‌کند.

با این وجود، نه گوگل و نه سامسونگ تاکنون به‌صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که دستگاه‌هایشان در چه زمانی قادر به پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای خواهند شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *