جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
دوربین گلکسی S25 اولترا سامسونگ ظاهراً یک لنز کمتر از S24 اولترا دارد

گلکسی S25 اولترا سامسونگ ظاهراً یک دوربین کمتر از S24 اولترا دارد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، به‌ویژه مدل‌های اولترا، به بزرگ‌نمایی و زوم چندمنظوره و گسترده‌ی خود شناخته می‌شوند اما این مسئله با گلکسی S24 اولترا و سطح زوم کمتری که داشت، دست‌خوش تغییر شد. اکنون، شایعه‌ای جدید نشان می‌دهد که این غول فناوری کره‌ای قصد دارد یک سنسور قابل‌توجه را در گوشی گلکسی S25 اولترا به کار بگیرد.

بر اساس اطلاعاتی که توسط افشاگری با نام «Sperandio4Tech» در شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده است، ظاهراً سامسونگ در حال آزمایش گلکسی اس 25 اولترا بدون دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال سه‌برابری است. این اتفاق باعث می‌شود که ماژول دوربین پرچم‌دار بعدی سامسونگ شامل یک دوربین اصلی عریض (که احتمالاً نسبت به قبل تغییری نخواهد کرد)، در کنار یک دوربین فوق‌عریض آشنا و یک دوربین تله‌فوتو پریسکوپی جدید باشد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال سه‌برابری قرار است با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی جایگزین شود که با تکیه‌بر سنسور زوم جدید به‌جای استفاده از یک لنز واقعی، قادر به عکس‌برداری با بزرگ‌نمایی ۳ برابری خواهد بود. سامسونگ قصد دارد این کاهش کیفیت احتمالی را با سیستم پردازش تصویر بهبودیافته‌ی دوربین اصلی جبران کند. علاوه‌ بر این، سامسونگ ظاهراً از روش‌هایی که پیش از این در دوربین گوشی‌های میان‌رده‌ی خود و برندهای دیگر مانند اپل در آیفون 15 و آیفون 14 مورداستفاده قرار گرفته‌اند، بهره خواهد برد.

دوربین گلکسی S25 اولترا سامسونگ ظاهراً یک دوربین کمتر از S24 اولترا دارد

در عین حال، گفته می‌شود لنز پریسکوپی جدید سطوح زوم متغیری را در دو سطح ۴ تا ۵ برابر و ۶ تا ۷ برابر ارائه می‌دهد. مورد دوم ارتقاء قابل‌توجهی نسبت به دوربین پریسکوپی موجود در گلکسی S24 اولترا با زوم ثابت ۵ برابری خواهد بود. از طرف دیگر، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض گلکسی S25 اولترا احتمالاً بدون تغییر باقی بماند.

مشخص نیست که آیا این دوربین‌ها به مدل نهایی گلکسی S25 اولترا راه پیدا خواهند کرد یا خیر. از این رو، با توجه به منبع نه‌چندان قابل اعتماد شایعات جدید، بهتر است این اطلاعات را صرفاً در حد گمانه‌زنی‌‌های اولیه در نظر گرفت.

با این وجود، ساده‌سازی ماژول دوربین گلکسی S25 اولترا از سوی سامسونگ گامی منطقی و روبه‌جلو برای کاهش سردرگمی کاربران با تعداد زیاد سنسورها به نظر می‌آید. ظاهر پرچم‌دار بعدی سامسونگ نیز با یک دوربین کمتر دست‌خوش تغییر خواهد شد و جلوه‌ی تازه‌ای به خود خواهد گرفت.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *