Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

جزئیات عملکرد موتور ProVisual در دوربین های گلکسی S24 اولترا آشکار شد

جزئیات عملکرد موتور ProVisual در دوربین های گلکسی S24 اولترا آشکار شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی سامسونگ ضمن انتشار یک اینفوگرافیک جزئیات بیشتری در رابطه با عملکرد سیستم دوربین پیشرفته Quad Tele و موتور  ProVisual (ناظر و هدایت‌کننده سیستم دوربین) در دوربین های گلکسی S24 اولترا را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

“بهبود عکاسی در هنگام شب یا نایتوگرافی” که به عنوان یکی از اصلی‌ترین پیشرفت‌های سامسونگ در توسعه دوربین های گلکسی S24 اولترا به شمار می‌آید، به واسطه عملکرد درخشان دوربین تله‌فوتو پریسکوپ با وضوح 50 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 5 برابری رقم می‌خورد. اندازه این سنسور نسبت به سنسور تعبیه‌شده در مدل پیشین (دوربین گلکسی S23 اولترا با قابلیت زوم 10 برابری) افزایشی 2 برابری را تجربه کرده و پیکسل‌های 1.4 میکرومتری آن نیز حدوداً 60 درصد بزرگ‌تر شده است. علاوه بر این به واسطه گسترده‌تر شدن زاویه تثبیت این دوربین، کیفیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) در این دوربین نیز بهبود یافته است. همچنین “سرعت عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU)” تعبیه‌شده در پردازنده سیگنال تصویر (ISP) مجهز به هوش مصنوعی دوربین تله‌فوتو پریسکوپ گلکسی S24 اولترا و “سرعت شاتر زوم” نسبت به گلکسی S23 اولترا به ترتیب “42 درصد” و “30 درصد” افزایش یافته است.

با این حال، نمی‌توان بهبودهای سخت‌افزاری اعمال‌شده بر گلکسی S24 اولترا را به عنوان تنها عامل تاثیرگذار بر ارائه “عملکرد پیشرفته” دوربین‌های این دستگاه در نظر گرفت و بهبودهای نرم‌افزاری مانند ارائه قابلیت ویرایش مولد (Generative Edit) که از طریق هوش مصنوعی گلکسی (Galaxy AI) تعبیه‌شده بر روی گلکسی S24 اولترا عمل کرده و قابلیت‌هایی از جمله “صاف کردن، تغییر اندازه، رنگ‌آمیزی در داخل و رنگ‌آمیزی خارجی (به منظور پر کردن شکاف‌های به‌وجودآمده ناشی از صاف کردن)” تصویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، نیز نقش پررنگی را در این پیشرفت از خود به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین مطالعه کنید
اتصال 5G پوکو M6 در تیزر‌های تبلیغاتی به تایید رسید

علاوه بر این، نسخه به‌روزرسانی‌شده اپلیکیشن Expert RAW سامسونگ برای گلکسی S24 اولترا با ادغام عکس‌های ثبت‌شده با وضوح بسیار بالا 50 مگاپیکسلی و چند فریم از تصاویر ثبت‌شده با وضوح 12 مگاپیکسلی، از طریق AI Fusion تصاویر بسیار باکیفیت 24 مگاپیکسلی را تولید می‌کند. ؟

عکس‌های تولیدشده توسط AI Fusion (با وضوح 24 مگاپیکسلی) در فرمت HDR به ثبت می‌رسند. با این حال به علت عدم تولید این دسته از عکس‌ها در فرمت Ultra HDR، این تصاویر در بخش هایلایت اپلیکیشن‌های گالری و گوگل فوتو (Google Photos) به نمایش در نخواهند آمد. این در حالی است که امکان دریافت خروجی این تصاویر در فرمت‌های “JPEG ،RAW یا هر دو فرمت JPEG و RAW” در اختیار کاربران قرار داده شده است.

در نهایت، ویرایشگر Enhance-X (مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ) و قابلیت Camera Shift به کاربران اجازه می‌دهند زاویه و پرسپکتیو یک عکس ثبت‌شده را با استفاده از هوش مصنوعی تنظیم نموده و بر اساس نظر خود، در راستای تأکید بر روی یک نقطه خاص از سوژه، زاویه عکس را در زاویه‌هایی از “پایین، مستقیم یا از بالا” تغییر دهند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>