Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تصاویر زنده شیائومی 14 اولترا فاش شد

تصاویر زنده شیائومی 14 اولترا به بیرون درز کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی شیائومی، در اکتبر سال 2023 میلادی از گوشی‌های شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو رونمایی کرد، اما مدتی است که گمانه‌زنی‌هایی از نسخه دیگر این سری، یعنی شیائومی 14 اولترا نیز به گوش می‌رسد. در حالیکه تا این لحظه شیائومی وجود این نسخه را به صورت رسمی تایید نکرده است، تعدادی از تصاویر زنده این دستگاه در روز گذشته به بیرون درز کرد.

تصاویر فاش شده از شیائومی 14 اولترا (که ظاهراً در حال برگزاری تست اولیه دوربین، توسط افشاگران شکار شده‌اند) تصویری از یک گوشی پنهان شده درون یک قاب محافظ را به نمایش گذاشته و جزئیات چندان زیادی از طراحی کلی این دستگاه را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. با این حال، یک برآمدگی قابل تشخیص بر روی دوربین (همراه با لنز پریسکوپ که در سمت راست پایین جزیره قرار دارد) توجه ما را به خود جلب کرده است.

در این تصاویر زنده، شاهد مقایسه شیائومی 14 اولترا با دو گوشی پرچم‌دار “ویوو X100 پرو” و “شیائومی 14 پرو” هستیم. همچنین به نظر می‌رسد این دستگاه از فریم مشابهی با شیائومی 13 اولترا بهره می‌برد. اما بدون شک جالب‌ترین و مرموزترین نکته این تصاویر، وجود یک برچسب سفیدرنگ بر روی قاب پشتی دستگاه است. این برچسب، ترکیباتی از حروف و اعداد مانند: “P2″ ،”N1” و “EU” را به نمایش می‌گذارد.

به گفته وب‌سایت “Xiaomiui” عبارت “N1” با شماره مدل مورد انتظار برای جدیدترین پرچم‌دار شیائومی تطابق دارد و این مسئله، بر میزان صحت احتمالات مطرح شده در این خبر می‌افزاید. عبارت “P2” بیانگر این مسئله است که این نسخه از دستگاه، نسخه نهایی آن نیست و تنها یک پروتوتایپ (نمونه اولیه‌) است. این در حالی است که عبارت “EU” منقش بر روی این برچسب به احتمال عرضه این نسخه (به عنوان یک نسخه جهانی) به بازارهای اروپایی را دارد.

در حالیکه در این تصاویر جزئیات ماژول دوربین به صورت کامل از دید عموم، پنهان شده است اما می‌توان طراحی همان جزیره دوربین دایره‌ای شکل و چهار لنزه شیائومی 13 اولترا را در شیائومی 14 اولترا نیز انتظار داشت. علاوه بر این، به گفته یک اکانت افشاگری دیجیتال چت استیشن (DCS)، این دستگاه 4 عنصر زیر را در جزیره دوربین خود جای خواهد داد:

  1. سنسور اصلی LYT 900 سونی با وضوح 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر و لرزشگیر اپتیکال (OIS)
  2. لنز تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی
  3. لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسلی
  4. لنز فوق‌عریض (اولترا واید) 50 مگاپیکسلی
همچنین مطالعه کنید
تصویر رندر گوشی Honor X30 افشا شد؛ طراحی دوربین مشابه Magic3

همچنین، اطلاعات فاش شده به “ارتقاء قاب” شیائومی 14 اولترا اشاره دارند. با استناد به این اطلاعات، شیائومی قصد دارد در این دستگاه، قاب آلومینیومی شیائومی 14 پرو را کنار بگذارد و آن را با قاب تیتانیومی جایگزین نماید. علاوه بر این، شایعاتی در ارتباط با پشتیبانی این دستگاه از “ارتباطات ماهواره‌ای دو طرفه”، بهره‌مندی از “باتری 5180 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 90 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی” نیز به گوش می‌رسد. در نهایت، پیش‌بینی می‌شود شیائومی 14 اولترا در ماه آوریل سال میلادی جاری (2024) در کنار تبلت‌های سری شیائومی پد 7 به بازار معرفی شود.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>