Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شماتیک گوشی های سری گلکسی A05 سامسونگ لو رفت

تصویر شماتیک گوشی های گلکسی A05 و A05s سامسونگ فاش شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در هفته گذشته، تصاویر رندر مبتنی بر CAD که از گوشی گلکسی A05s سامسونگ منتشر شد حاکی از این بود که گلکسی A05s از تنظیمات دوربین سه‌گانه بهره می‌برد، اما از آن‌جایی که از قبل می‌دانستیم این محصول به یک ماژول دوربین سه‌گانه 2+2+50 مگاپیکسلی مجهز شده است، این افشا‌گری، خبر چندان جدیدی به نظر نمی‌رسید. اما اکنون تصویر شماتیکی از برادر کوچتر این گوشی با نام گلکسی A05 منتشر شده (ممکن است متعلق به دفترچه راهنمای گوشی باشد) که علاوه بر تایید شایعات گذشته، نشان می‌دهد این دستگاه از تنظیمات دوربین دوگانه بهره خواهد برد.

شماتیک گوشی های سری گلکسی A05 سامسونگ لو رفت

در خصوص سنسور دوربین اصلی، انتظار می‌رود که هر دو گوشی با سنسور 50 مگاپیکسلی عرضه شوند. درست مانند شرایطی که در سال گذشته برای گوشی‌های گلکسی A04 و گلکسی A04s پیش آمد. البته در رابطه با دومین دوربین گوشی گلکسی A05 نمی‌توان به‌صورت قاطعانه اظهار نظر کرد چراکه ممکن است دوربین دوم این گوشی، یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی یا یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی باشد.

علاوه بر این، بر اساس شماتیک‌های منتشرشده، به نظر می‌رسد که امسال نیز گوشی گلکسی A05s (به مانند گلکسی A04s در برخی بازار‌های جهانی) از قابلیت ارتباط کوتاه‌برد (NFC) بهره خواهد برد و گلکسی A05 (مشابه با گلکسی A04) این قابلیت را به همراه نخواهد داشت.

بر اساس نتایج گیک‌بنچ 6، با ارتقائی نسبتاً قوی، چیپست هلیو G85 در گوشی گلکسی A05، جایگزین چیپست هلیو P35 به‌کار گرفته‌شده در گوشی گلکسی A04 خواهد شد. در حالی که تاییدیه بنچ‌مارک گلکسی A05s در دست نیست، انتظار می‌رود که چیپست اگزینوس 850 گوشی گلکسی A04s نیز با چیپست هلیو G85 در این گوشی، جایگزین شود.

همچنین مطالعه کنید
نوبیا Z60 اولترا، آیفون 15 پرو را به چالش می‌کشاند!

در خصوص پیکربندی پایه، به‌نظر می‌رسد که رم این دو گوشی، 1 گیگابایت ارتقاء یافته است و از این پس، سری جدید گوشی‌های گلکسی A، در پیکربندی رم 4 گیگابایتی عرضه شوند. شایان ذکر است که هر دو گوشی با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.x به دست کاربران خواهند رسید.

علاوه بر این، تا‌کنون مشخصاتی دقیقی از ظرفیت حافظه داخلی دو گوشی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که هر دو مدل با دو اسلات برای سیم‌کارت و یک اسلات اختصاصی برای کارت حافظه microSD به بازار عرضه شوند. ضمناً با تاییدیه کنسول گوگل پلی (Google Play)، به نظر می‌رسد که مانند گوشی‌های سری گلکسی A04، هر دو گوشی گلکسی A05 و A05s از رزولوشن 1600 در 720 پیکسلی (نسبت تصویر 20:9) صفحه نمایش بهره ببرند.

شماتیک گوشی های سری گلکسی A05 سامسونگ لو رفت

در خصوص ابعاد صفحه نمایش نیز شایعاتی مبنی بر افزایش 0.1 اینچی نسبت به مدل‌های سال گذشته و عرضه این دو گوشی با صفحه نمایش 6.6 اینچی؛ به گوش می‌رسد. شایان ذکر است مانند تنظیمات گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ، این دو گوشی نیز از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قدرت شارژ 15 واتی بهره خواهند برد.

اگرچه پیش از این، شایعاتی در رابطه با رونمایی و عرضه گوشی‌های گلکسی A05 و A05s در اوایل ماه شهریور (اواخر ماه آگوست) به گوش می‌رسید، اما با عبور از این بازه زمانی، همچنان اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه این دو گوشی میان‌رده سامسونگ در دست نمی‌باشد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>