جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا منتشر شد؛ آیا این دستگاه قوی‌ترین گوشی دنیاست؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

سرانجام امسال سامسونگ تصمیم گرفت که در سری جدید گلکسی S خود از یک تراشه در سراسر جهان استفاده کند. بدین ترتیب دیگر نسخه اگزینوس این سری وجود ندارد و تمام دستگاه‌ها به تراشه اسنپدراگون کوالکام مجهز شده‌اند. البته این هم به این معنی نیست که تراشه‌های سری جدید گلکسی S23 مانند دیگر گوشی‌ها هستند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که در همه گوشی‌های S23 اجرا می‌شود در واقع “اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی” است. دلیل آن هم این است که CPU و GPU در این نسخه، هر دو اورکلاک هستند و عملکرد کمی بالاتری از سایر گوشی‌های دارای چیپست مشابه در بازار دارند. اما این تفاوت چقدر است؟ آیا گلکسی S23 اولترا قوی‌ترین گوشی دنیاست؟ برای بررسی این موضوع با اروتک همراه باشید.

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

“اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی” دارای همان پیکربندی CPU با یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A715، دو هسته Cortex-A710 و سه هسته Cortex-A510 است، اما هسته اصلی Cortex-X3 به جای 3 گیگاهرتز، دارای فرکانس 3.36 گیگاهرتزی است. در مورد پردازنده گرافیکی نیز همینطور است، یعنی Adreno 740 در اینجا به جای 680 مگاهرتز معمول، با فرکانس 719 مگاهرتزی کار می‌کند.

اما بدون بحث بیشتر، اجازه دهید به بنچمارک‌های منتشرشده نگاهی بیاندازیم. لازم به ذکر است که در این بنچمارک‌ها، فقط گوشی‌هایی با نمایشگر 1440p انتخاب شده‌اند، بنابراین می‌توان نتایج قابل مقایسه‌تری در تست‌های گرافیکی داشته باشیم.

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

نتایج آزمایش گیک بنچ 5 ممکن است برای برخی تعجب‌آور باشد، اما توضیح کاملاً خوبی وجود دارد که چرا گلکسی S23 اولترا در تست تک‌هسته‌ای نسبت به نوبیا رد مجیک 8 پرو برتری دارد ولی در چند‌هسته‌ای، از آن عقب تر است. دلیل اصلی این است که پردازنده مرکزی Cortex-X3 در S23 اولترا سرعت کلاک بالاتری دارد و ثانیاً، هسته بزرگ Cortex-X3 در تست چند‌هسته‌ای استفاده نمی‌شود و به همین دلیل است که رد مجیک 8 پرو به‌ خاطر وجود سیستم خنک‌کننده قوی خود که به اسنپدراگون 8 نسل 2 اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری کار کند‌، برتری جزئی نسبت به گلکسی داشته باشد. با این حال، این اختلاف نسبتا کوچک است.

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

در بنچمارک آنتوتو، گلکسی S23 اولترا از رد مجیک 8 پرو جامانده است. البته باید به خاطر داشته باشید که مورد دوم یک گوشی گیمینگ با صفحه‌نمایش 1080p+ است که به قدرت گرافیکی کمتری نیاز دارد. به هر حال، آنتوتو 9 یک تست ترکیبی است.

از سوی دیگر اسنپدراگون جدید به‌طور قابل‌توجهی سریعتر از تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و حتی A16 Bionic آیفون 14 پرو مکس است.

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

زمانی که صحبت از کارهایی با پردازنده گرافیکی فشرده به میان می‌آید، نسخه گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 2 یک برنده آشکار است. تقریباً در تمام تست‌های خارج از صفحه، گلکسی S23 اولترا نسبت به بقیه پیشتاز بود و تنها در تست‌های روی صفحه زمانی که توسط گوشی‌هایی با وضوح پایین‌تر به چالش کشیده شد، عقب ماند. در مجموع، سری جدید گلکسی S23 بدون توجه به نسخه، ارتقای قابل‌توجهی را نسبت به نسل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد.

نتایج بنچمارک گلکسی S23 اولترا

با در نظر گرفتن تمام موضوعات و جوانب، در تست‌های CPU، گلکسی S23 اولترا حدود 30 تا 35 درصد سریعتر از گلکسی S22 اولترا‌ و در بنچمارک ترکیبی آنتوتو 9 نیز حدود 30 درصد سریعتر است. در تست‌های GFX Bench و 3DMark GPU، گلکسی S23 اولترا گاهی اوقات عملکرد خیره‌کننده 2 برابری را نشان می‌دهد، اما در اکثر سناریوها، حدود 80 تا 90 درصد بهبود عملکرد دارد.

علاوه بر عملکرد مصنوعی عالی در این بنچمارک‌ها، سری گلکسی S23 از قابلیت‌های خنک‌کننده بهبود‌یافته نیز برخوردار است که در گذشته برای برخی از کاربران مشکل ساز بود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *