جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ لنوو یوگا ایر 14c مجهز به هوش مصنوعی راهی بازار شد

لپ تاپ لنوو یوگا ایر 14c مجهز به هوش مصنوعی راهی بازار شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لنوو عضو جدیدی را به سری لپ‌تاپ‌های یوگا خود اضافه کرد. این لپ‌تاپ که «YOGA Air 14c AI Yuanqi» نام دارد، یک نوت‌بوک ۱۴ اینچی مجهز به جدیدترین پردازنده‌ی Core Ultra و واحد پردازش عصبی (NPU) برای قابلیت‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی است. برای آشنایی با مشخصات لپ تاپ لنوو یوگا ایر 14c، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ لنوو یوگا ایر 14c

لنوو یوگا ایر 14c از یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۴ اینچی اولد با رزولوشن 2.8K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۴۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی از گستره‌ی رنگی DCI-P3، دالبی ویژن و گواهی VESA DisplayHDR True Black 500 بهره می‌برد. این نمایشگر همچنین از قلم لمسی Inspiration یوگا با ۴۰۹۶ سطح حساسیت فشار و یادداشت‌برداری بدون صفحه پشتیبانی می‌کند.

لپ‌تاپ موردبحث دارای نسل جدید سیستم لولای Tian Gong با یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای است که امکان جابه‌جایی یکپارچه بین حالت‌های لپ‌تاپ و تبلت را برای کاربران فراهم می‌کند. یوگا ایر 14c همچنین آنتنی قدرتمندی دارد که قادر به برقراری اتصال تا فواصل ۳۵۰ متری است.

این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی Core Ultra 7 155H اولترا مجهز شده است که عملکرد چند هسته‌ای آن در مقایسه با نسل قبلی ۳۳ درصد بهبود را نشان می‌دهد. پردازنده‌ی مرکزی جدیدترین لپ‌تاپ لنوو با یک واحد پردازش عصبی (NPU) همراهی می‌شود که وظیفه‌ی سرعت‌بخشیدن به برنامه‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی را دارد. این لپ‌تاپ از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x-7467 و حافظه‌ی SSD یک ترابایتی از نوع PCIe 4.0 بهره می‌گیرد و از پس انجام چند کار به‌صورت همزمان برمی‌آید.

لنوو همچنین دستیار هوش مصنوعی Xiaotian خود را به‌طور پیش‌فرض روی لپ تاپ یوگا ایر 14c نصب کرده است. Xiaotian از مدل زبانی بزرگ Tianxi قدرت می‌گیرد و می‌تواند وظایف مختلفی را از طریق تعامل زبانی طبیعی انجام دهد. از قابلیت‌های این دستیار هوش مصنوعی باید به مواردی مانند خلاصه کردن اسناد و متون، پاسخ به سؤالات و یادگیری مداوم عادات کاربر جهت ارائه‌ی تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌تر اشاره کرد.

علی‌رغم طراحی باریک این لپ‌تاپ، انرژی یوگا ایر 14c توسط یک باتری ۷۱ وات‌ساعتی تأمین می‌شود. لنوو مدعی شده است که کاربران به‌لطف این باتری می‌توانند تا ۱۹٫۱ ساعت به‌طور مداوم به پخش ویدیو به‌صورت آفلاین بپردازند. باتری یوگا ایر 14c از شارژ سریع با آداپتور ۶۵ واتی Type-C خود نیز پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین عضو سری یوگا لنوو، تنها ۱٫۴ کیلوگرم (۳٫۱ پوند) وزن و ۱۴٫۹ میلی‌متر (۰٫۵۹ اینچ) ضخامت دارد و دستگاهی بسیار قابل‌حمل به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ همچنین مجهز به یک صفحه‌کلید ۱٫۵ میلی‌متری و یک تاچ‌پد ۵٫۶ اینچی است.

گزینه‌های اتصال لپ تاپ لنوو یوگا ایر 14c نیز شامل دو پورت تاندربولت 4، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB-A 3.2 نسل 1، یک رم ریدر microSD و یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون می‌شود. این لپ‌تاپ به‌طور پیش‌فرض نسخه‌ی هوم (Home) ویندوز 11 را اجرا می‌کند.

لپ تاپ لنوو یوگا ایر 14c با پردازنده‌ی Core i7 Ultra 7 155H اینتل، ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x-7467 و یک ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع PCIe 4.0، با قیمت ۸٬۹۹۹ یوان (حدود ۱٬۲۳۹ دلار) به فروش می‌رسد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *