جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

عملکرد خیره‌کننده اسنپدراگون 8 نسل 4 با وان پلاس 13 در کیگ‌بنچ!

عملکرد خیره‌کننده اسنپدراگون 8 نسل 4 با وان پلاس 13 در کیگ‌بنچ!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

وان‌پلاس 13 احتمالاً در ماه اکتبر (مهر و آبان) روانه بازار می‌شود و به‌تازگی نیز تست گیک‌بنچ را از سر گذرانده است. فهرست منتشرشده در گیک‌بنچ، جنبه‌های جدیدی از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 این گوشی پرچمدار را آشکار کرده است. بنابر نتیجه این تست، امتیاز بخش چندهسته‌ای این پردازنده به بیش از 10000 امتیاز می‌رسد. هسته‌های این پردازنده شامل 2 هسته 4.32 گیگاهرتزی و 6 هسته 3.53 گیگاهرتزی می‌شوند.

حتی اگر در نظر بگیریم که این پردازنده جدید بر پایه فناوری کوچک و بهینه 3 نانومتری TSMC توسعه داده شده است، باز هم این امتیازها به‌شکلی شگفت‌انگیز بالا هستند و احتمال زیادی وجود دارد که این اعداد به شکلی گمراه‌کننده‌ای گزارش شده و یا کاملاً نادرست باشند چراکه این سرعت کلاک بسیار بالا، اگر حقیقت داشته باشد، اسنپدراگون جدید را بسیارداغ می‌کند.

این پنچمارک همچنین نشان داد که وان‌پلاس 13 به صورت پیش‌فرض با اندروید 15 عرضه می‌شود و نسخه‌ای از این دستگاه هم وجود خواهد داشت که از رم 16 گیگابایتی بهره می‌برد.

همچنین ما انتظار داریم که این تراشه از یک پردازنده گرافیکی آدرنو 830 با فرکانس 1250 مگاهرتزی استفاده کند. این فرکانس، 25 تا 30 درصد از آدرنو 750 که روی نسخه‌های فعلی اسنپدراگون‌ها وجود دارد، بیشتر است. اگر این شایعات درست باشند، این نکته هم یک پیشرفت تأثیرگذار در عملکرد پردازنده جدید کوالکام است.

انتظار می‌رود وان‌پلاس 13 یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ سیمی 100 واتی و بی‌سیم 50 واتی داشته باشد. با این وجود، دستگاه نازک‌تر از نسل قبلی خواهد بود؛ چرا که وان‌پلاس در پرچمدار جدید خود از باتری‌های کربن – سیلیسیم (Si-C) استفاده کرده است. پیش‌بینی می‌شود صفحه‌نمایش این گوشی یک پنل 6.8 اینچی LTPO اولد باشد و از رزولوشن QHD و اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر بهره ببرد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *