جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل ظاهراً از ساخت حلقه هوشمند صرف نظر کرده است!

اپل ظاهراً از ساخت حلقه هوشمند صرف نظر کرده است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با استناد به گزارش جدید مارک گورمن در نشریه‌ی بلومبرگ، اپل از برنامه‌های خود برای ساخت حلقه هوشمند صرف نظر کرده است و این پروژه که سال‌ها در فاز مفهومی و ایده‌پردازی قرار داشت، به مرحله‌ی تولید نخواهد رسید.

به نظر می‌رسد دلیل اصلی طرد شدن پروژه‌ی حلقه هوشمند اپل، تهدید آن برای فروش ساعت هوشمند اپل واچ باشد. با توجه به گمانه‌زنی‌ها، اپلی دلیلی برای معرفی محصول جدیدی که ممکن است فروش اپل واچ را به خاطر اندازد نمی‌بیند، چرا که ساعت‌های هوشمند این کمپانی همچنان به فروش خوب خود در بازار گجت‌های پوشیدنی متمرکز بر پایش سلامت و تناسب اندام ادامه می‌دهند!

این خبر ممکن است برای آن دسته از کاربرانی که مشتاق رونمایی از حلقه هوشمند برند اپل بودند، غافلگیرکننده باشد. با این حال، چنین حرکتی از نظر استراتژیک و با توجه به نیازهای بازار منطقی است. اپل واچ محصولی بسیار موفق به حساب می‌آید و اپل با معرفی دستگاهی رقیب برای آن، فروش گجت پوشیدنی محبوب خود را به خطر نمی‌اندازد. علاوه‌ بر این، بازار حلقه‌های هوشمند هنوز آن‌قدرها شکل نگرفته است و در حال حاضر مشخص نیست که آیا تقاضای کافی برای ورود اپل به این بازار وجود دارد یا خیر.

اپل این گزارش را به‌طور رسمی تأیید نکرده است، اما گورمن در زمینه‌ی افشاگری‌ها و شایعات پیرامون اپل سابقه‌ی قابل اعتمادی دارد و این مسئله به جدیدترین گزارش او نیز اعتبار می‌بخشد.

به نظر می‌آید عوامل مختلفی بر تصمیم اپل در این زمینه تأثیر گذاشته‌اند. شاید کوپرتینویی‌ها معتقدند که اپل واچ در حال حاضر ویژگی‌های جامع و متنوعی را ارائه می‌دهد که حلقه‌ی هوشمند قادر نیست به‌طور قابل توجهی از این جنبه بهبود یابد. شاید هم اپل نگران است که حلقه‌های هوشمند نسبت به ساعت‌های هوشمند بسیار محدودتر هستند و گنجایش پیشرفت چشمگیری را ندارند. دلایل اپل هر چه که باشد، به نظر واضح است که این غول فناوری تا اطلاع ثانوی به اپل واچ به‌عنوان گجت پوشیدنی اصلی خود متعهد باقی خواهد ماند.

باید منتظر ماند و دید که آیا خلاء ناشی از غیبت اپل در بازار حلقه‌های هوشمند به افزایش نوآوری و پیشرفت این‌گونه گجت‌ها منجر خواهد شد و در سال‌های آینده با تحول گسترده‌ای در این بخش از بازار روبه‌رو خواهیم بود یا خیر.

منبع: PhoneArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *