جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل بر روی ویژگی ژست‌های حرکتی سفارشی برای هدست های بعدی خود کار می‌کند

اپل بر روی ویژگی ژست‌های حرکتی سفارشی برای هدست‌های بعدی خود کار می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO) به‌تازگی درخواست ثبت اختراع و پتنت جدید اپل را تأیید کرد. این ویژگی جدید که به ژست‌های حرکتی دستی مربوط است، احتمالاً می‌تواند هم توسط دستگاه‌هایی مانند هدست اپل ویژن پرو و هم عینک‌های هوشمند اپل در آینده مورداستفاده قرار بگیرد.

هدست ویژن پرو اپل در حال حاضر ژست‌های حرکتی ازپیش‌تعریف‌شده‌ای را تشخیص می‌دهد و قادر به پاسخ‌گویی مناسب و انجام عملکرد مربوطه براساس حرکات دست کاربر است. با این حال، کاربران در برخی موارد ممکن است از نظر فیزیکی قادر به حرکت دستان خود به‌شکل‌های معین و مرسوم نباشند یا بخواهند عملکرد مدنظر خود را با حرکت متفاوتی انجام دهند.

با توجه به درخواست ثبت اختراع جدید اپل، کاربران به‌لطف این ویژگی می‌توانند ژست‌های حرکتی را برای پاسخ‌های تعاملی مختلف سفارشی‌سازی کنند. هدف از پتنت موردبحث، فراهم کردن بستر مناسب برای دستگاه‌های الکترونیکی است تا قادر به تشخیص ژست‌های حرکتی سفارشی کاربر باشند و بتوانند عملکردهای مربوطه را بر اساس این حرکات ویژه انجام دهند. پتنت جدید اپل شامل ۴۸ طرح مختلف است که نحوه‌ی تشخیص این حرکات سفارشی ازپیش‌تعیین‌شده توسط کاربر و اختصاص دادنشان به وظایف یا عملکردهای خاص را شرح می‌دهد.

این غول فناوری ابزار جدیدی به نام Gesture Association Tool را با این پتنت معرفی کرده است که ابتدا از کاربران درباره‌ی نوع عملکردهایی که می‌خواهند برای ژست‌های حرکتی خود برگزینند، سؤال می‌پرسد. دستگاه سپس نامی را به ژست حرکتی موردنظر کاربر اختصاص می‌دهد. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از این مورد را مشاهده کنید.

اپل بر روی ویژگی ژست‌های حرکتی سفارشی برای هدست های بعدی خود کار می‌کند

این فرآیند توسط دستگاهی که مجهز به یک حسگر تصویر، یک یا چند پردازنده و حافظه باشد، انجام خواهد شد. حسگرهای تصویر، حرکت دست کاربر را ضبط می‌کنند و با پردازنده به اشتراک می‌گذارند. سپس، دستگاه این ژست حرکتی را با پایگاه داده‌ی خود مطابقت می‌دهد و عملکرد موردنیاز کاربر را اجرا می‌کند.

اپل بر روی ویژگی ژست‌های حرکتی سفارشی برای هدست های بعدی خود کار می‌کند

اگرچه تمرکز اصلی این قابلیت بر روی هدست‌ها است، اما این درخواست ثبت اختراع نشان می‌دهد که ایده‌ی جدید اپل می‌تواند در آینده در گجت‌ها و دستگاه‌های دیگری مانند هدفون‌ها و عینک‌های هوشمند نیز به کار گرفته شود.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *