جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اولین تصاویر رندر از گلکسی واچ 7 اولترا سامسونگ به بیرون درز کرد

اولین تصاویر رندر از گلکسی واچ 7 اولترا سامسونگ به بیرون درز کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

انتظار می‌رود کمپانی سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد (Galaxy Unpacked) آتی خود (که احتمالاً در اوایل ماه جولای برگزار خواهد شد) از نسل بعدی «گوشی‌های تاشو، ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم» و «حلقه هوشمند گلکسی رینگ» رونمایی کند. مشابه با روند همیشگی، با نزدیک شدن به این مراسم دامنه شایعات و افشاگری‌ها نیز گسترش گرفته و استیو همرستوفر (افشاگر صاحب‌نام که تحت عنوان Onleaks فعالیت می‌کند) به‌تازگی اولین تصاویر رندر برترین مدل نسل بعدی ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ، یعنی گلکسی واچ 7 اولترا، را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته است.

رقیب جدی اپل واچ؛ به گلکسی واچ 7 اولترا سلام کنید!

در اولین نگاه به تصاویر رندر منتشرشده از گلکسی واچ 7 اولترا، طراحی منحصر‌به‌فرد اما در عین حال گیج‌کننده این ساعت توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. اما چرا گیج‌کننده؟! با نگاهی دقیق‌تر به صفحه‌نمایش این گجت، تشخیص مربعی یا دایره‌ای‌شکل بودن آن کمی دشوار است و به نظر می‌رسد سامسونگ یک صفحه دایره‌ای را بر روی یک پایه مربعی‌شکل تعبیه کرده است! این در حالی است که پیش‌تر نیز شایعاتی در رابطه با تصمیم سامسونگ برای پیاده‌سازی یک طراحی جدید و متفاوت نسبت به صفحه‌نمایش دایره‌ای‌شکل سایر ساعت‌های گلکسی واچ به گوش می‌رسید.

صفحه نمایش و حاشیه کناری سمت راست ساعت

اما دلیل اصلی سامسونگ برای تغییر ندادن کامل صفحه‌نمایش به یک صفحه‌نمایش مربعی چیست؟ به نظر می‌رسد سامسونگ با عدم تغییر قالب صفحه‌نمایش، تلاش کرده تا از طراحی مجدد رابط کاربری (UI) مورد علاقه طرفداران گلکسی واچ سر باز زده و قصد دارد همان رابط کاربری (البته با کمی بهبود!) را بر روی این ساعت نیز ارائه دهد. این در حالی است که گلکسی واچ 7 اولترا ابعاد صفحه‌نمایش نسخه کلاسیک گلکسی واچ 6 را به ارث برده و دارای یک صفحه‌نمایش 1.5 اینچی خواهد بود. این ساعت دارای ابعاد 47 در 47.4 در 16.4 میلی‌متری بوده و کمی بزرگ‌تر و حجیم‌تر از نسخه کلاسیک گلکسی واچ 6 است.

با این حال، تغییرات اعمال‌شده بر روی گلکسی واچ 7 اولترا تنها به صفحه‌نمایش خاص آن محدود نمی‌شود. با دقت بیشتر به حاشیه گرد و براق اطراف نمایشگر ساعت، جایگزینی اعداد (5، 10، 15، .. و 60) سری‌های پیشین با 12 شیار جدید توجه ما را به خود جلب می‌کند.

همچنین سامسونگ در حاشیه کناری سمت راست این ساعت هوشمند، علاوه بر 2 دکمه فیزیکی موجود در سری‌های پیشین گلکسی واچ، یک دکمه تاجی‌شکل جدید (که احتمالاً عملکردی مشابه با دکمه اکشن باتن در اپل واچ اولترا را ارائه خواهد داد) را نیز تعبیه کرده است. در حاشیه کناری سمت چپ گلکسی واچ 7 اولترا نیز سامسونگ بریدگی‌های بزرگ‌تری را برای مشبک‌های اسپیکر دستگاه در نظر گرفته است.

حاشیه کناری سمت چپ و ناحیه پشتی ساعت

علاوه بر این، پهنای بند ساعت گلکسی واچ 7 اولترا نیز بیشتر شده و به نظر می‌رسد مکانیسم اتصال بند به بدنه ساعت نیز متفاوت باشد. در ناحیه پشتی این گجت نیز سنسورهای شکل دایره‌ای و مربعی متنوعی از جمله سنسور دما (برای نظارت بر دمای بدن و ردیابی سیکل قاعدگی در بانوان) به چشم می‌خورد.

همچنین با توجه به برخی از گزارشات منتشرشده، سامسونگ قصد دارد در سری گلکسی واچ 7 قابلیت «ردیابی و نظارت بر روی قند خون» را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد. در نهایت به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با گلکسی واچ 7 اولترا به آتش رقابت همیشگی خود با اپل بر سر اپل واچ اولترا بیفزاید!

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *