جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
حسگر تشخیص حضور افراد شیائومی با 3 سال عمر باتری رونمایی شد

حسگر تشخیص حضور افراد شیائومی با 3 سال عمر باتری رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شیائومی از یک سنسور جدید در پلتفرم تأمین مالی جمعی Youpin خود به نام «Xiaomi People’s Presence Sensor» رونمایی کرد. این حسگر جدید، نوید تشخیص دقیق حضور افراد را بدون نیاز به نصب جداگانه یا اتصال به برق می‌دهد. این کمپانی چینی برنامه دارد تا سنسور جدید خود را از تاریخ ۱۵ مِی (۲۶ اردیبهشت) با قیمت اولیه‌ی ۱۱۹ یوان (حدود ۲۸ دلار) راهی بازار کند. برای آشنایی با ویژگی‎‌های حسگر تشخیص حضور افراد شیائومی، با اِروتِک همراه باشید.

به نظر می‌رسد‌تفاوت اصلی بین این حسگر و سنسور قبلی شیائومی با نام «Mijia Human Body Sensor 2S»، گنجاندن یک رادار موج میلی‌متری کم‌مصرف در حسگر جدید باشد. این فناوری، از زاویه‌ی تشخیص گسترده‌تر ۱۳۰ درجه‌ای برخوردار است و می‌تواند حضور انسان را به‌‎صورت پویا در محدوده‌ی ۶ متری حس کند. تشخیص استاتیک و در حالت ایستای این حسگر نیز به ۴ متر می‌رسد.

حسگر تشخیص حضور افراد شیائومی با 3 سال عمر باتری رونمایی شد

سنسور موردبحث به‌عنوان حسگری تبلیغ می‌شود که تا زمانی که روشنایی ثابتی وجود داشته باشد، می‌تواند افراد را حتی وقتی که در حال حرکت نیستند نیز با دقت بالا تشخیص دهد. انرژی حسگر جدید شیائومی توسط یک باتری دکمه‌ای CR2450 تأمین می‌شود که طبق ادعاهای شیائومی، می‌تواند تا ۳ سال دوام بیاورد. این سنسور همچنین دارای آهن‌رباهای داخلی برای اتصال آسان به مبلمان و پایه‌ای چسبناک برای راحتی بیشتر در هنگام نصب است. کاربران می‌توانند این دستگاه را از طریق برنامه‌ی میجیا (Mijia) مدیریت کنند و به مشاهده‌ی منحنی‌های شدت نور ۲۴ ساعته و تنظیم پیوندهای هوشمند با سایر دستگاه‌ها بپردازند.

اگر درباره‌ی کاربرد حسگر جدید شیائومی کنجکاو شده‌اید، باید گفت که این سنسور می‌تواند برای مواردی مانند اتوماسیون خانه‌ی هوشمند گزینه‌ای مناسب محسوب شود. به‌طور مثال، می‌توانید چراغ‌های خانه را طوری تنظیم کنید که وقتی این حسگر ورود فردی را به اتاق تشخیص می‌دهد، به‌طور خودکار روشن شود.

حسگر تشخیص حضور افراد شیائومی با 3 سال عمر باتری رونمایی شد

از طرف دیگر، می‌توان چراغ‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که وقتی این سنسور حضور کسی را داخل اتاق تشخیص نمی‌دهد، خاموش شود و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند. افزون‌بر این، جدیدترین سنسور شیائومی می‌تواند با یک ترموستات هوشمند نیز کار کند و به‌طور خودکار به تنظیم دمای خانه بپردازد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *