Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل قصد ساخت اپل واچ اندرویدی را داشته است!

اپل قصد ساخت اپل واچ سازگار با اندروید را داشته است!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل به‌طور غافلگیرانه‌ای فاش کرد که قبلاً به بررسی سازگاری اپل واچ با گوشی‌های اندرویدی پرداخته و قصد پشتیبانی از اندروید در ساعت‌های هوشمند خود را داشته است. این صحبت‌ها بعد از اتهامات وارد‌شده از طرف وزارت دادگستری آمریکا مبنی‌ بر رویکرد انحصارطلبانه‌ی این کمپانی با آیفون و دشواری استفاده از سایر محصولات اپل با برندهای دیگر مطرح شد.

اگرچه رویکرد اپل به‌گونه‌ای است که محصولاتش در اکوسیستم این کمپانی بهترین عملکرد را دارند و حصاری دور آن‌ها کشیده می‌شود، به نظر می‌رسد این کمپانی حداقل به احتمال سازگار کردن ساعت هوشمند خود با اندروید فکر کرده است.

قبلاً برخی از گزارشات مدعی شده بودند که این شرکت بر روی یک ساعت هوشمند سازگار با اندروید کار می‌کند، اما این اولین‌باری است که اپل مستقیماً به تأیید صحت این شایعات می‌پردازد. طبق گزارش سایت 9to5Mac، اپل به‌طور رسمی اعلام کرده است که سه سال در تلاش بوده تا اپل واچ را با اندروید سازگار کند، اما در نهایت به‌دلیل «محدودیت‌های فنی» مجبور به لغو این پروژه شده است.

از آن‌جایی که اپل واچ تنها با آیفون سازگار است، کاربرانی که می‌خواهند آیفون را کنار بگذارند، باید اپل واچ خود را نیز کنار بگذارند و یک ساعت هوشمند جدید سازگار با اندروید بخرند!

اتهامات وزارت دادگستری آمریکا به اپل فراتر از سازگاری محدود اپل واچ می‌رود و این کمپانی متهم به استفاده از چندین روش مختلف جهت ایجاد موانع برای کاربرانی است که می‌خواهند از محصولات و خدمات سایر برندها استفاده کنند. از مواردی که اپل در این زمینه به آن‌ها متهم شده است می‌توان به ایجاد اختلال در خدمات بازی‌های مبتنی‌ بر فضای ابری، کاهش هدفمند امکان پیام‌رسانی بین آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی، مسدود کردن برنامه‌های بزرگی که می‌توانند مهاجرت از آیفون‌ها را ساده‌تر کنند و جلوگیری از ساخت کیف‌پول‌های دیجیتال رقیب که با Apple Pay کار می‌کنند توسط توسعه‌دهندگان شخص ثالث اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید
هدفون فری بادز پرو 2 هواوی به‌زودی رونمایی می‌شود

اپل این ادعاها را رد کرده و مدعی شده است که این شکایت هم با حقایق و هم قانون مغایرت دارد!

در صورتی که تمامی دستگاه‌ها، صرف نظر از نام برند، بتوانند بدون مشکل با یکدیگر کار کنند، مصرف‌کنندگان در این میان از مزیتی آشکار بهره‌مند خواهند شد. با این حال، قدرت اپل در اکوسیستم مستحکم و بسته‌ی آن نهفته است. سازگاری یکپارچه‌ی آیفون، آیپد و اپل واچ یکی از بزرگترین دلایل فروش این محصولات به حساب می‌آید. شایان ذکر است که حتی ساعت‌های گلکسی سامسونگ نیز ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که تنها با گوشی‌های سامسونگ کار می‌کنند. به همین دلیل، مجبور کردن اپل به باز کردن اکوسیستم خود ممکن است برای سازگاری گسترده‌تر مفید واقع شود، اما همزمان می‌تواند بر دلیل اصلی کیفیت بالای محصولات این شرکت تأثیر بگذارد.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>