جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

احتمالاً به‌زودی می‌توانید بدون باز کردن گوشی خود از جمینای استفاده کنید!

احتمالاً به‌زودی می‌توانید بدون باز کردن گوشی خود از جمینای استفاده کنید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اگرچه جمینای (Gemini) در حال حاضر جایگزین دستیار هوشمند گوگل در اکثر دستگاه‌های اندرویدی شده است، اما گوگل همچنان راه‌های بیشتری برای یکپارچه‌سازی بهتر آن با سیستم‌عامل خود را آزمایش می‌کند. بر اساس مشاهدات جدید، به نظر می‌‎رسد جمینای به‌زودی می‌تواند به‌طور مستقیم در صفحه‌ی قفل اندروید در دسترس قرار بگیرد تا کاربران راه سریع‌تری برای فراخواندن دستیار هوش مصنوعی گوگل را در اختیار داشته باشند.

طبق گفته‌های میشال رحمان، ژورنالیست فعال در وب‌سایت Android Authority، جدیدترین به‌روزرسانی نسخه‌ی بتای اندروید (QPR1 Beta 2) نشان می‌دهد که گوگل بر روی یک میانبر اختصاصی برای جمینای روی صفحه‌ی قفل اندروید کار می‌کند. اگرچه این ویژگی در حال حاضر در فرم‌ور پنهان است، رحمان توانست به آن دسترسی پیدا کند و ظاهر احتمالی این دکمه را به اشتراک بگذارد.

احتمالاً به‌زودی می‌توانید بدون باز کردن گوشی خود از جمینای استفاده کنید!

انتظار می‌رود میانبر جمینای یک دکمه‌ی بیضی‌شکل بزرگ با لوگوی Gemini باشد که درست زیر اسکنر اثر انگشت روی صفحه‌ی قفل قرار می‌گیرد. با این حال، لمس این دکمه در حال حاضر به فعال‌سازی جمینای‌ منجر نمی‌شود و مشخص نیست که نحوه‌ی دسترسی به جمینای در صفحه‌ی قفل دقیقاً چگونه خواهد بود.

دکمه‌ی جدید لاک‌اسکرین اندروید احتمالاً به‌گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان دسترسی مستقیم به جمینای، بدون باز کردن قفل دستگاه، را می‌دهد. کاربران اندروید در حال حاضر می‌توانند جمینای را با استفاده از میانبرهای مختلف، مانند نگه‌داشتن دکمه‌ی هوم یا پاور (بسته به دستگاه) یا استفاده از دستورات صوتی خاصی مانند «هی گوگل» (Hey Google) یا «اوکی گوگل» (OK Google) فعال کنند. با این حال، این روش‌های دسترسی به جمینای، در صورتی که دستگاه قفل باشد، با محدودیت همراه است.

افزودن دکمه‌ی مخصوص جمینای به صفحه‌ی قفل می‌تواند تجربه‌ی یکپارچه‌تری را فراهم کند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی خود، به این دستیار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

گفتنی است کاربران هم‌اکنون با استفاده از راه‌های زیر قادرند به جمینای دسترسی پیدا کنند:

  • فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه‌ی هوم
  • فشار دادن و نگه‌داشتن دکمه‌ی پاور
  • استفاده از دستورات صوتی مانند «هی گوگل» یا «اوکی گوگل»
  • دکمه‌ی جمینای روی لاک‌اسکرین (در حاضر حاضر تنها در نسخه‌ی بتا)

در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی برای عموم در دسترس قرار خواهد گرفت. همیشه باید این احتمال را نیز در نظر داشت که گوگل ممکن است دکمه‌ی موردبحث را در نسخه‌ی نهایی اندروید قرار ندهد و تصمیم دیگری را اتخاذ کند.

منبع: NextPit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *