جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مایکروسافت هوش مصنوعی کوپایلت را به بازی ها می‌آورد!

مایکروسافت هوش مصنوعی کوپایلت را به بازی ها می‌آورد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مایکروسافت در رویداد Surface اخیر نه‌تنها کامپیوترهای کوپایلت پلاس (Copilot Plus) و لپ‌تاپ‌های سرفیس جدید را معرفی کرد، بلکه برخی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز دستیار هوش مصنوعی خود را نیز به نمایش گذاشت.

کوپایلت، رقیب مایکروسافت برای هوش مصنوعی جمینای (Gemini) گوگل، آماده است تا در بازی‌های ویدیویی نیز قابلیت‌های خود را به کاربران ارائه کند. در این راستا، مایکروسافت به‌تازگی دموی بسیار جالبی از کمک هوش مصنوعی به بازیکنی در عنوان محبوب ماینکرفت (Minecraft) را نشان داد. در این دمو، تعامل بازیکن و دستیار هوش مصنوعی Copilot به زبان گفتاری طبیعی شنیده می‌شود. بازیکن از کوپایلت در مورد نحوه‌ی ساخت شمشیر راهنمایی می‌خواهد و این دستیار هوش مصنوعی نیز پله‌به‌پله توضیحات لازم را در اختیار این بازیکن می‌گذارد و حتی کمبود برخی از مواد را یادآوری می‌کند.

قابلیت‌های مکالمه‌ی بی‌درنگ کوپایلت قدرت‌گرفته از مدل جدید GPT-4o شرکت OpenAI هستند و این دستیار هوش مصنوعی به‌لطف آن می‌تواند در حین انجام بازی به صحبت‌های بازیکن گوش کند، حرف بزند و کمک برساند. مصطفی سلیمان، مدیرعامل بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، این قابلیت Copilot را «یک تجربه‌ی جادویی» می‌نامد که «هوشمند، شهودی، طبیعی و کاربردی» است.

مایکروسافت مشخص نکرد که آیا کوپایلت در آینده به دیگر بازی‌های ایکس باکس یا کامپیوتر نیز آورده می‌شود یا خیر، اما مطمئناً امکان چنین اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد. اگر این پروژه با موفقیت ادامه پیدا کند، راهنماهای بازی‌ها که توسط وب‌سایت‌های مختلف تهیه می‌شوند و حاصل ساعت‌ها زحمت نویسندگان هستند، با هوش مصنوعی جایگزین خواهند شد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که هوش مصنوعی چقدر می‌تواند در راهنمایی کردن بازیکنان در طول گیم‌پلی موفق ظاهر شود و توسعه‌دهندگان چگونه با مشکلات احتمالی Copilot در این مسیر مقابله خواهند کرد.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *