جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قدرتمندترین رقیب جمینای؛ OpenAI فردا از دستیار دیجیتال چند وجهی خود رونمایی می‌کند

دستیار دیجیتال چند وجهی OpenAI فردا رونمایی خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در حالیکه در هفته‌های اخیر شایعات متعددی مبنی بر قصد کمپانی OpenAI (مالک چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT) برای راه‌اندازی یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به گوش می‌رسید، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این کمپانی در تمام این مدت تمرکز اصلی خود را بر روی توسعه یک دستیار دیجیتال چند وجهی (Multimodal Digital Assistant) قرار داده و قصد دارد از این دستیار منحصر‌به‌فرد فردا 13 می (24 اردیبهشت) رونمایی کند.

با توجه به مشخصات فاش‌شده، این دستیار دیجیتال چند وجهی عملکردی کاملاً مشابه با یک موتور جستجوی سنتی را ارائه نخواهد داد، اما همچنان به کاربران خود اجازه می‌دهد با استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه‌شده به جستجو در اینترنت و مرور وب بپردازند! اما عبارت «چند وجهی» در نام این دستیار چه معنایی دارد؟!

قدرتمندترین رقیب جمینای؛ OpenAI فردا از دستیار دیجیتال چند وجهی خود رونمایی می‌کند

چند وجهی بودن این دستیار دیجیتال به این معناست که این هوش مصنوعی قادر به پذیرش فرم‌های متنوعی از داده‌های ورودی اعم از «متن، تصویر و ..» است. بر اساس شایعات منتشرشده، این دستیار دیجیتال می‌تواند با دسترسی داشتن به دوربین دستگاه، اطلاعات دنیای واقعی را پردازش کرده و سپس اطلاعات جامع‌تری در رابطه با آنچه که مشاهده کرده را با کاربر به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند با نگه داشتن دوربین در مقابل یک تابلو یا یک علامت که بر روی آن عباراتی به زبانی ناآشنا نوشته شده‌اند، از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT درخواست کند تا علامت مورد نظر را شناسایی و ترجمه کرده و سپس پاسخ را به صورت صوتی برای او بخواند.

در حالیکه به باور برخی از کارشناسان جدیدترین مخلوق OpenAI به عنوان یک تهدید بسیار بزرگ برای دستیارهای شخصی گوگل و اپل (سیری) به شمار می‌آید، اما لازم است بدانید که تمامی قابلیت‌های مذکور در حال حاضر توسط پلت‌فرم‌های متنوع گوگل نظیر: «دستیار شخصی گوگل (Google Assistant)، هوش مصنوعی گوگل لنز (Google Lens) و چت‌بات هوش مصنوعی جمینای (Gemini)» در دسترس کاربران قرار دارند! در واقع در حال حاضر چت‌بات هوش مصنوعیChatGPT نیز عملکردهای فوق را از طریق چند رابط کاربری مختلف ارائه می‌دهد!

گوگل لنز

از این رو پیش‌بینی می‌شود کمپانی OpenAI در مراسم فردا از یک نسخه ارتقاءیافته از چت‌بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی که پاسخ‌های صوتی «یکپارچه، سریع‌تر و دقیق‌تری» را به سوالات «متنی و تصویری» کاربران تحویل می‌دهد، رونمایی کند. با این حال، بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشرشده توسط OpenAI، این دستیار دیجیتال چندوجهی نسخه 5 چت‌جی‌پی‌تی (GPT-5) نخواهد بود و نسخه 5 این چت‌بات هوش مصنوعی در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *