Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چت جی پی تی به‌زودی به حافظه مجهز طولانی‌مدت خواهد شد! [آموزش استفاده و کاربردها]

چت جی پی تی به‌زودی به حافظه طولانی مدت مجهز خواهد شد! [آموزش و کاربردها]

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به گزارش وب‌سایت رسمی OpenAI، این کمپانی قصد دارد چت‌بات هوش مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT) خود را به یک حافظه مجزا مجهز سازد! در حال حاضر این قابلیت (که برای OpenAI به عنوان یک قابلیت جدید تلقی می‌شود اما مدت‌ها پیش کمپانی گوگل، چت‌بات بارد را به این قابلیت مجهز ساخته بود!) در معرض آزمایش توسط گروه منتخبی از کاربران دارای حساب‌های کاربری “رایگان” و “پلاس” قرار دارد و به گفته کمپانی OpenAI، این قابلیت از هفته آینده منتشر خواهد شد. با این حال از آنجایی که تاکنون برنامه‌ریزی خاصی از سمت OpenAI برای “عرضه عمومی” و “گسترده‌تر” این قابلیت در مناطق جغرافیایی مختلف در نظر نگرفته شده است، در دسترس قرار گرفتن این قابلیت برای عموم کاربران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما تجهیز چت‌بات هوش مصنوعی چت جی پی تی به یک “حافظه” به چه معناست و این قابلیت چه کاربردهایی را در اختیار کاربران این چت‌بات قرار می‌دهد؟

به گفته کمپانی OpenAI، با تجهیز چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT به “حافظه”، کاربران قادرند از این چت‌بات تقاضا کنند تا جزئیات موردنظر خود را به خاطر بسپارد. با این حال، امکان به‌خاطر سپردن اطلاعات به صورت خودکار نیز وجود دارد و “حافظه” این چت‌بات با دریافت اطلاعات بیشتر از سمت کاربر، در اثر گذشت زمان بهبود و ارتقاء خواهد یافت.

چت جی پی تی به‌زودی به حافظه مجهز طولانی‌مدت خواهد شد! [آموزش استفاده و کاربردها]

این قابلیت در شرایطی که “حفظ اطلاعات حائز اهمیت” برای کاربر از اهمیت بالایی برخوردار باشد، بسیار مفید است و به تعاملات آینده کاربر با این چت‌بات، “سهولت” و “سرعت” می‌بخشد. علاوه بر این، این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد برخی از تنظیمات برگزیده و شخصی‌سازی‌شده خود مانند “نحوه قالب‌بندی متن در هنگام نوشتن محتوای نوشتاری” را ذخیره کند و با به‌خاطر سپاری “لحن” و صدای کاربر” ترجیحات وی را در خروجی‌های مختلف مانند “پست‌های وبلاگی” به صورت خودکار (بدون نیاز به تکرار مجدد دستورات از سمت کاربر) اعمال کند.

همچنین مطالعه کنید
اپلیکیشن هوش مصنوعی کوپایلوت مایکروسافت در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت!

از سایر کاربردهای این قابلیت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • به‌خاطر سپاری زبان برنامه‌نویسی و فریم‌ورک‌های ترجیحی برنامه‌نویس برای استفاده در فرآیندهای آتی کدنویسی
  • به‌خاطرسپاری پلن‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی برای مدرسان: تولید محتوا و برنامه‌های درسی سازگار با مدت زمان ترجیحی (به عنوان مثال 50 دقیقه‌ای)

در حالیکه قابلیت جدید چت جی پی تی به این چت‌بات اجازه می‌دهد تا اطلاعات را به‌خاطر بسپارد، امکان ارائه دستور “فراموش کردن اطلاعات” از سمت کاربر نیز وجود دارد. به طور کلی، کاربران امکان مشاهده مکالمات پیشین خود با این چت‌بات و حذف مکالمات را نیز خواهند داشت. با این حال توجه داشته باشید که حذف یک مکالمه از لیست مکالمات چت‌بات به منزله حذف آن مکالمه از “حافظه” چت جی پی تی نیست و برای حذف “حافظه” لازم است از روش شرح‌داده‌شده در ویدیو زیر اقدام کنید:

لازم به ذکر است در شرایطی که به دلایل مسائل “حریم خصوصی” تمایلی به استفاده از “حافظه” چت جی پی تی ندارید، می‌توانید از یکی از 2 رویکرد زیر بهره ببرید. در این شرایط اطلاعات شما در اختیار کمپانی OpenAI قرار داده نخواهد شد و این کمپانی امکان استفاده از اطلاعات شما برای آموزش چت‌بات هوش مصنوعی خود را نخواهد داشت.

  1. استفاده از مکالمات موقت بدون حافظه (که در لیست مکالمات شما با ChatGPT نیز ظاهر نمی‌شوند)
  2. غیرفعال‌سازی “حافظه” از طریق منوی تنظیمات و فعال‌سازی مجدد آن در صورت تمایل به استفاده از قابلیت به‌خاطر سپاری

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>