Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اپل سال هاست که به طور مخفیانه روی یک هوش مصنوعی کار می کند!

اپل سال هاست که به طور مخفیانه روی یک هوش مصنوعی کار می کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تیم کوک، مدیرعامل اپل، به تازگی فاش کرد که این شرکت، “سال‌هاست” که در تلاش است تا ابزارهای مولد هوش مصنوعی خود را توسعه ببخشد. با استناد به سخنان مطرح شده در این اعلامیه غافلگیرکننده، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا با معرفی زودتر از موعد هوش مصنوعی اپل جی پی تی (Apple GPT) به رقابت با حریف سر‌سخت خود، یعنی چت جی پی تی، بپردازد.

در این اعلامیه که پس از مصاحبه‌ای با رویترز در رابطه با درآمد سه ماهه سوم اپل، منتشر شد، کوک اعلام کرد که بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحقیق و توسعه (R&D) کمپانی اپل، بر توسعه هوش مصنوعی مولد مخصوص به این کمپانی، متمرکز است.

کوک اظهار داشت که:

کمپانی ما، سال‌هاست که در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله هوش مصنوعی مولد متمرکز است و به تحقیق می‌پردازد. اپل در تلاش است تا به واسطه سرمایه گذاری، نوآوری و ارتقاء مسئولانه محصولات خود، ضمن بهره‌گیری از این دسته از فناوری‌ها، کیفیت زندگی کاربران خود را بهبود بخشد و از آن‌جایی که بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری‌های اپل در این زمینه است، بدیهی است که این هزینه‌ها در مخارج مرتبط با تحقیق و توسعه، منعکس و آشکار شوند.

با توجه به تمایل اپل به پنهان‌کاری، این اظهارات صریح در رابطه با استراتژی‌های اتخاذشده توسط این کمپانی بی‌سابقه است. تا‌کنون، اپل به اظهار نظر کردن آشکارا در مورد اهداف آینده خود، خصوصاً در حوزه‌ای مانند هوش مصنوعی مولد که سرشار از پتانسیل فرصت‌های سودآور است، تمایلی نشان نداده است.

در نبرد اپل جی پی تی با چت جی پی تی چه کسی برنده می‌شود؟

آیا اپل جی پی تی به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند؟

جدا از بی‌سابقه بودن این دسته از گفته‌ها توسط کوک، نکته جالب دیگری نیز در این اظهارات به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد که مدیران این کمپانی قصد دارند تا نشان دهند که اپل در حال آماده شدن برای ترتیب دادن یک اعلامیه بزرگ در رابطه با معرفی هوش مصنوعی مولد خود است. این اظهارات کوک با نظرات چند هفته گذشته مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، نیز مطابقت دارد. گورمن به‌تازگی مدعی شده بود که اپل در حال توسعه چت‌باتی با نام “اپل چی پی تی” است و به نظر می‌رسد که در سال آینده از این دستاورد در یک “اعلامیه مهم مرتبط با هوش مصنوعی” رونمایی شود.

همچنین مطالعه کنید
هوش مصنوعی متا چه قابلیت‌های جدیدی را با خود به همراه می‌آورد؟

از این اظهارات تیم کوک در رابطه با تمرکز چندین ساله اپل بر هوش مصنوعی مولد و اعلام آن در این برهه زمانی، می‌توان نتیجه گرفت که اپل جی پی تی احتمالاً در مرحله پیشرفته‌ای از توسعه قرار دارد. از این گذشته، غیر‌معمول است که اپل، جهانیان را پس از اظهار چنین اعترافات قابل توجهی منتظر نگه دارد.

در نبرد اپل جی پی تی با چت جی پی تی چه کسی برنده می‌شود؟

این در حالی است که اکنون و در پی مطرح شدن این اظهارات، فشار زیادی روی اپل و کارکنانش قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد بر این باورند که اپل از دور رقابت در حوزه هوش مصنوعی مولد جا مانده و نسبت به رقبا خود (مانند چت جی پی تی) چند سالی عقب‌تر است.
با این حال، با استناد به اظهارات تیم کوک، در طی این سال‌ها، اپل تحقیقات گسترده‌ای را در راستای توسعه هوش مصنوعی خود انجام داده است. بدون شک، طرفداران و علاقه‌مندان برند اپل، در انتظار موفقیت این دستاورد و برآورده شدن انتظارات خود هستند. خوشبختانه، به نظر می‌رسد که به‌زودی، آن‌ها می‌توانند از اپل جی پی تی بهره ببرند و خود به این حقیقت، دست یابند.
منبع: Digitaltrends

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>