Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی‌بی‌تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی پی تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

امروزه با وجود تمام فناوری‌های مدرن، هنوز هم تهیه یک پاورپوینت کاری طاقت فرسا برای اکثریت افراد است، حتی اگر واقعا به موضوعی که ارائه می‌کنید علاقه‌مند باشید. اما اکنون با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی پی تی (ChatGPT) و میدجرنی (MidJourney) به راحتی می‌توانید ارائه‌های خلاقانه و شگفت‌انگیزی را به تنهایی تولید کنید. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی پی تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنید. با اِروتِک همراه باشید.

درخواست از چت جی‌پی‌تی برای ایجاد طرح کلی، یادداشت‌ها و متن پاورپوینت

گزافه گویی نیست که بگویم هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی OpenAI در ایجاد محتوا برای کاربران بسیار عالی عمل کرده است. در حالیکه بیشتر افراد از این هوش مصنوعی برای تولید موارد فانتزی و سرگرمی استفاده می‌کنند، اما برای تولید محتوای پاورپوینت نیز می‌توان از آن استفاده کند. در این مطلب یک مجموعه کلی از روش‌های استفاده از این هوش مصنوعی را به شما آموزش می‌دهیم. البته شما می‌توانید آنها را بر اساس ویژگی‌های ارائه خود تغییر دهید.

قدم اول: صحنه اصلی را تنظیم کنید

برای دریافت یک ارائه بی نقص از چت جی پی تی، با یک توضیح واضح و مختصر درباره هدف خود شروع کنید. این توضیح شامل موضوع ارائه، مخاطبان موردنظر و پیام‌های کلیدی است که می‌خواهید در ارائه خود منتقل کنید.

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی‌بی‌تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

مطمئن شوید که توضیحات کافی را در رابطه با ارائه به چت جی‌پی‌تی داده باشید، زیرا این روش به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا محتوای متمرکزتری برایتان تولید کند. در غیر این صورت پیام خود را ارسال نکنید، یا اگر به طور تصادفی انجام دادید، فقط از دکمه Stop Generating برای توقف این فرآیند استفاده کنید.

قدم دوم: درخواست طرح کلی

پس از تنظیم صحنه اصلی، از چت جی پی تی درخواست کنید تا یک طرح کلی برای ارائه شما ایجاد کند. به عنوان مثال، می‌توانید در پایان درخواست خود یا به‌ عنوان درخواست بعدی بگویید: لطفا یک طرح کلی ارائه پاورپوینت بر اساس توضیحاتی که ارائه کردم ایجاد کن. (Please create a PowerPoint presentation outline based on the briefing I provided)

در واقع چت جی پی تی می‌تواند آنچه را که در موضوع چت سابقاً گفته شده است را به خاطر آورد، بدين صورت می‌توانید بدون تکرار اطلاعات گذشته به خلاصه خود مراجعه کنید.

قدم سوم: طرح کلی را مرور و اصلاح کنید

پس از به دست آوردن طرح اولیه، آن را از نظر انسجام و مرتبط بودن بررسی کنید. اگر نکته‌ای از متن عجیب و غیرممکن به نظر می‌رسد، از چت جی‌پی‌تی بخواهید آن را اصلاح کند یا اطلاعات بیشتری در رابطه با آن ارائه کند. در واقع اين هوش مصنوعی با یک فرآیند رفت و برگشتی بین شما و نرم افزار بهترین عملکرد را دارد. بدین صورت با آن مانند یک فرد عادی دیگر در تیم خود رفتار کنید!

قدم چهارم : یادداشت های اسلاید را بخواهید

وقتی از طرح کلی رارئه خود راضی بودید، از چت جی‌پی‌تی بخواهید برای هر بخش (نقطه) از یادداشت خود اسلاید ایجاد کند. برای انجام اینکار می‌توانید با گفتن این جمله این کار را انجام دهید: لطفا یادداشت‌های دقیق برای هر نقطه در طرح کلی ارائه بده. (Please provide detailed notes for each point in the outline).

پس از آن مجددا، از چت جی‌پی‌تی بخواهید یادداشت‌ها را تغییر دهد یا آنها را تصحیح کند، یا اگر دوست دارید می‌توانید آنها را به روش قدیمی ویرایش کنید.

اکنون که یادداشت‌های هر اسلاید را دارید، قدم بعدی این است که از چت جی‌پی‌تی بخواهید متن مناسبی برای رفتن به هر اسلاید ایجاد کند. در اینجا به سادگی از جمله لطفا متن مناسبی را ارائه بده که بتوانم در هر اسلاید قرار دهم (“Please provide suitable text that I can put on each slide) استفاده شده است.

از آنجایی که هوش مصنوعی چت جی پی تی به طور کلی فرمت‌های رسانه‌ها و سبک‌های مختلف را می‌شناسد، سرانجام متنی را دریافت خواهید کرد که در اسلایدهای شما قرار می‌گیرد و در عین حال ضروری‌ترین اطلاعات را برای شما منتقل می‌کند.

ایجاد تصاویر برای پاورپوینت با استفاده از هوش مصنوعی میدجرنی (MidJourney)

پس از ایجاد طرح کلی ارائه و یادداشت‌های اسلاید، زمان آن رسیده است که پاورپوینت خود را با تصاویری جذاب آماده کنید. اگر به دنبال تصویر هنری هستید که در ارائه خود استفاده کنید، میدجرنی یک ابزار عالی برای کمک به شما در این زمینه است. با این حال، باید توجه داشته باشید که در زمینه نمودار دایره‌ای یا هیستوگرام به شما کمکی نمی‌کند، اما می‌توانید با استفاده از این هوش مصنوعی تصاویر بسیار تاثیرگذاری را برای نمایش یک فضا یا موضوع خاص ایجاد کنید.

اگر از قبل اصول استفاده از میدجرنی را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا قدم به قدم با یکدیگر این مرحله را به پیش ببریم.

“” لازم به ذکر است که سایت‌های متعددی مانند Gencraft در اینترنت وجود دارد که به راحتی می‌توان از آن برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی میدجرنی استفاده کرد.””

برای ساخت پاورپوینت کوچک خود در این قسمت، با یک جمله اساسی در رابطه با تصویر کارتونی یک تکنسین کامپیوتری که بر روی کامپیوتر یک شرکت کامپیوتری کار می‌کند (computer technician working on a computer corporate cartoon)، شروع می‌کنیم.

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی پی تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

همانطور که مشاهده می‌کنید، میدجرنی چهار تصویر را به برای ما تولید می‌کنید تا هر کدام مناسب‌تر با ایده ما است را انتخاب کنیم. حال می‌توانید بر روی دکمه «U» مربوطه کلیک کنید تا هر یک از تصاویر را بصورت تکی و باکیفیت بالا مشاهده کنید. U1 و U2 نشان دهنده ردیف بالای تصاویر و U3 و U4 دو ردیف پایینی هستند.

همچنین مطالعه کنید
تا چه زمانی می‌توان از یک گوشی اندرویدی استفاده کرد؟

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی پی تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

به جز نسبت‌های سایز تصویر سفارشی، شما نیازی به دانستن هیچ دستور یا روش پیشرفته میدجرنی برای ایجاد تصاویر زیبا و جالب برای ارائه خود ندارید.

به سادگی عبارت –ar W:H را در انتهای دستور خود اضافه کنید، W را برای عرض درنظر گرفته و H را با ارتفاع جایگزین کنید.

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی‌بی‌تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

برای مثال، ما از سایزبندی استفاده کردیم که 50 درصد اسلاید به متن و 50 درصد دیگر به بخش گرافیکی اسلاید تخصیص داده شده است. از آنجایی که اسلایدها دارای نسبت تصویر 16:9 هستند، می‌توانید از عبارت –ar 8:9 برای دریافت چیزی که دقیقا نیمی از اسلاید را اشغال می‌کند استفاده کنید.

در حال حاضر در زمان نوشتن این مقاله، میدجرنی کنترل زیادی بر تصاویری که دریافت می‌کنید ارائه نمی‌دهد، اما اگر به تصاویر خود اهمیت می‌دهید، سعی کنید از همان اصلاح کننده‌ها در طرح خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ما در طرح قبلی از کارتون شرکتی استفاده کردیم و با استفاده مجدد از آن با یک موضوع مختلف، معمولا تصاویری را دریافت خواهید کرد که از نظر موضوعی منسجم به نظر می‌رسند. به یاد داشته باشید که اگر در ابتدا آنچه را که می‌خواهید دریافت نکردید‌، می توانید طرح را دوباره بازنشانی کنید. بدین صورت که از دکمه‌ V برای ایجاد تغییرات در تصویر و نزدیک کردن آن به ایده موردنظر خود استفاده کنید.

قرار دادن متن و تصاویر در کنار هم

اکنون که متن و تصاویر هر اسلاید را در اختیار دارید ، وقت آن رسیده است که همگی آن‌ها را در یک اسلاید قرار دهید. در این موقع می‌توانید دانش موجود خود را در مورد پاورپوینت یا هر نرم‌افزار دیگری که برای ارائه مورد نظر خود استفاده می‌کنید، برای تکمیل و ارتقا و بهبود ظاهر و احساس به ارائه مورد نظر خود اعمال کرده و بکار ببرید.

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی پی تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

نکات و ترفندها

با توجه به توضیحات داده شده و با این دانش پایه، می‌توانید از این ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود و ارتقا چشمگیر ارائه خود استفاده کنید، اما برخی نکات و ترفندهای اضافی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای به دست آوردن نتایج بهتر آن‌ها را به خاطر بسپارید:

با داشتن این دانش اولیه، می توانید از این ابزارهای هوش مصنوعی برای ارتقا و کیفیت بهتر ارائه خود استفاده کنید، اما نکات و ترفندهای دیگری وجود دارد که می‌توانید برای بدست آوردن نتایج بهتر در ذهن داشته باشید:

  • از طرح‌های دقیق استفاده کنید: این مورد به صورت ویژه برای چت جی‌پی‌تی صادق است، اما برای میدجرنی نیز برای گرفته نتیجه مطلوب باید همین روند را طی کنید. هرچه جزییات بیشتری را در مورد طرح خود به هوش مصنوعی ارائه دهید، بیشتر احتمال دارد آنچه را موردنظر شماست دریافت کنید.
  • حالت مکالمه با هوش مصنوعی خود داشته باشید: برای چت جی‌پی‌تی، علاوه بر طرح دقیق، باید یک مکالمه رفت و برگشتی و متقابل نیز داشته باشید تا طرح کلی ارائه و یادداشت‌های خود را اصلاح و بهبود ببخشید.
  • یک MJ Prompt Creator را در نظر بگیرید: چندین سازنده اعلان آنلاین برای میدجرنی وجود دارد که توسط اشخاص ثالث ساخته شده است. این اعلانات به شما امکان دسترسی آسان به مواردی مانند تنظیم نسبت تصویر یا تعریف یک سبک یا پالت رنگ خاص را می‌دهد. به عنوان یک مثال خوب می‌توان به MJ Prompt Tool اشاره کرد که توسط Noonshot پدید آمده است، اگرچه مدتی است که به‌روز نشده است. جستجوی “MidJourney Prompt Generator” با استفاده از موتور جستجوی انتخابی شما، لیستی با ابزارهای مشابه گوناگونی به شما ارائه می‌دهد که همگی مزایا و معایب خاص خود را دارند، پس پیشنهاد می‌کنیم چند مورد از این اعلانات را که توسط دیگر افراد به وجود آمده است، امتحان کنید.
  • برای کلمات خود در میدجرنی رنگ انتخاب کنید: رنگ‌هایی را که می خواهید در طرح های تصویر خود قرار دهید به میدجرنی اطلاع دهید، سپس از همان کلمات رنگی برای تمام تصاویر خود استفاده کنید تا یک پالت رنگی یکنواخت در سراسر تصاویر خود داشته باشید.

ترفندها و روش‌های مهندسی طرح به قدری زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در این بخش ارائه داد، با این حال این نکات و ترفندهای اساسی که در این مطلب به شما آموزش داده شد بیش از اندازه موردنظر شما برای ساخت یک پاورپوینت ساده و ابتدایی است.

چگونه با کمک هوش‌های مصنوعی چت جی‌بی‌تی و میدجرنی یک پاورپوینت تولید کنیم؟

هوش مصنوعی در دفتر شما؟

به جرئت می‌توان گفت که استفاده از هوش مصنوعی‌های چت جی پی تی و میدجرنی به‌صورت تنها، کمی دردسرساز است. با این حال، ابزارهای مولد هوش مصنوعی در حال حاضر برای بهره‌وری بیشتر در حال ادغام با نرم‌افزارهای مختلف هستند. به عنوان مثال، نرم افزار Canva دارای یک مولد تصویر هوش مصنوعی است و Grammarly نیز اکنون از هوش مصنوعی استفاده. همچنین مایکروسافت 365، خود مجهز به CoPilot است، بنابراین ارزش بررسی آنچه این ابزارها می‌توانند برای شما هنگام ایجاد اسناد انجام دهند را دارد. به نوعی می‌توان این نتیجه را گرفت که امروزه، یک دستیار هوش مصنوعی در نزدیکی شما وجود دارد تا به شما کمک کند تا کارهای خود را سریعتر و بهتر نسبت به گذشته انجام دهید.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>