جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوگل فوتوز قابلیت جستجوی بهبودیافته با هوش مصنوعی را دریافت می‌کند!

گوگل فوتوز قابلیت جستجوی بهبودیافته با هوش مصنوعی را دریافت می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گوگل فوتوز (Google Photos) قرار است به‌زودی ارتقاهای مختلف و جذابی را برای بخش جستجوی تصاویر خود دریافت کند. این قابلیت‌ها به شما اجازه می‌دهند با زبان روزمره پرسش‌های روشن‌تر و جامع‌تری را از برنامه بپرسید. مثال خود گوگل برای این موضوع، عبارت «نقاشی کشیدن اِما در حیاط پشتی» است. کارکرد سرچ مرتبط با این قابلیت‌ها را می‌توانید در ویدیوهای منتشرشده مشاهده کنید.

شما اکنون می‌توانید نتایج جستجو را به ترتیب تاریخ و یا ارتباط مرتب کنید. این به شما کمک می‌کند که سریع‌تر به تصویر خاصی که می‌خواهید برسید. این قابلیت در حال حاضر برای کاربران اندروید و iOS در زبان انگلیسی موجود است و در هفته‌های آینده به زبان‌های دیگر هم گسترش می‌یابد.

برخی کاربران آمریکایی که در لیست انتظار قابلیت پرسیدن از عکس‌ها (Ask Photos) ثبت‌نام کرده بودند، از طریق گوگل لنز (Google Labs) دسترسی زودتر از موعد به این قابلیت دارند. این ویژگی خاص با کمک هوش مصنوعی جمینای کار می‌کند. قابلیت از تصاویر بپرس (Ask Photos)، پس‌زمینه تصاویر گالری شما را بهتر درک می‌کند، همچنین مهم‌ترین افراد زندگی شما، تفریحات و غذاهای محبوب شما را می‌شناسد و به کمک این‌ها کار می‌کند.

به همین خاطر هم این قابلیت می‌تواند جزئیات مرتبط را پیدا کند تا به شما کمک کند که خاطره به‌خصوصتان را پیدا کنید و اطلاعات مختلفی از زندگی خود بیابید. ویدیوی پایین نحوه کارکرد این قابلیت را با مثال زدن پرسش «ما در هتل در استنلی چه خوردیم؟» نشان می‌دهد.

گفت‌وگو با چت‌بات

از آنجایی که از تصاویر بپرس (Ask Photos) در واقع یک ربات چت در گوگل فوتوز (Google Photos) است، باید با آن گفت‌وگو کرد و پس اگر در تلاش نخست آنچه می‌خواستید را پیدا نکرد، باید به آن جزئیات و سرنخ‌های بیشتری بدهید.

شما همچنین می‌توانید از این ابزار بخواهید که کارهای مهمی را که در یک سفر انجام داده‌اید، خلاصه کند، سپس برای یافتن بهترین عکس‌های یک اتفاق خاص، به شما پیشنهادهایی را ارائه دهد. همه این‌ها با جادوی مدل‌های جمینای کار می‌کند.

حریم شخصی کاربران

گوگل می‌گوید برخی افراد ممکن است پرسش‌های شما از قابلیت از تصاویر بپرس (Ask Photos) را بخوانند و مرور کنند تا این سرویس را بهبود دهند. اما برای حفظ حریم شخصی شما این پرسش‌ها پیش از بررسی از اکانت گوگل شما جدا می‌شوند. پاسخ‌هایی که از تصاویر بپرس (Ask Photos) به شما ارائه می‌دهد، توسط هیچک کاربری خوانده نمی‌شود؛ مگر اینکه شما نظر یا فیدبکی به آن داده باشید و یا در موارد نادری نیاز به بررسی آزار یا آسیبی وجود داشته باشد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *